Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kvalitets forskjell mellom NEU og Kontronik motorer (akslinger)!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kvalitets forskjell mellom NEU og Kontronik motorer (akslinger)!?

    Filte et par flate spor i akslingene her for noen dager siden og oppdaget en relativ stor forskjell mellom NEU og KIRA akslingene.
    Startet med NEU'en - valgte å bruke hånd-fil for å ha mer kontroll over prosessen. Etter et ti talls drag begynte sportet å bli perfekt.
    Når NEU'en var ferdig startet jeg med KIRA'en. Siden dette gikk som varm kniv i smør på NEU'en regnet jeg med å bruke 5 minutter på KIRA akslingen - men nei, filte og filte i lang tid og endte opp med kun et lite spor. Her måtte det sterkere saker til så Dremelen ble startet opp og den gjorde jobben.

    Konklusjonen var at KIRA akslingen var vesentlig hardere enn NEU - om dette er p.g.a. bedre kvalitet vet jeg ikke men sist gang jeg var borte i samme problematikk var når jeg sleit med å file en Hacker A50 aksling mens jeg på en Turnigy motor hadde samme følelse som på NEU'en.....
    Last edited by Quadrocopter; 27-07-12, 13:06.

  • #2
    Hardt kan være sprøtt, mykt kan være seigt, mykt kan ha lavere flytegrense/bruddfasthet og vise versa osv osv.
    Akslingen kan være settherdet eller seigherdet på den ene og ikke den andre. Tåler stålet de kreftene det er designet for !?

    Med andre ord, dette er ikke noen kvalitetsindikator i det hele tatt. Strengt tatt er vi ikke istand til å uttale oss om kvaliteten på stålet uten å vite mer Det finnes nærmest uendelig mange stålkvaliteter.
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment

    Working...
    X