Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex easy glider electric

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex easy glider electric

    Vil denne passe bra som første seilfly? Den forhandles av øgrey hobby..
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    Ja!!! Uten tvil.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Morsom sak.

      Anbefales absolutt. Men husk at om du tenker på å bruke LiPo batteri pakker i den, så bør du kutte ut den vekt kula som er innkludert til innliming bake i halen. Trenger du vekt noen plass er det enkelt å legge til (å fjerne den kula var ett styr for å si det slik). Det geniale er at om du skal trene på hang, og tar en sving gal vei (hvem gjør ikke det av og til ) så er det bare så deiligt å kjøre i gang motoren og ro seg ut av det hele.
      Kan legge til at jeg har brukt waypoint servoer rundt baut (W-150MG 2stk og W- 084 2stk). Du trenger 2stk servo lednings forlengere på minst 60cm (kansje 70cm hadde hvert bedre med W.-084 i vingen da disse servoene har litt kortere ledninger enn mpx sine). Har også en Gjedde (joo`s navn på Easyglideren i seiler utgave, og har du sett en så skjønner du hvorfor ) som deler vinger med electric utgaven (enkel måte å spare seg for to servoer på). I tillegg to flasker ca (en medium og en tykk) + activator (rimligt hos Øgrey) for å sette sammen flyet. Om man gidder så kan du sette sammen flyet på en kveld, jeg brukte to kvelder på elecktrikken og en kveld på gjedda (men vingen er ikke satt sammen på den, da den ligger som reserve, og det faktum at jeg ikke trengte å kikke i manualen sparte mye tid ).
      Lykke til med flyvalget.

      P.s. Jeg traff en strøm ledning i 6-7meters høyde her forleden, traff med ene vingen og flyet bare spant rundt i luften (flatt spinn) og traff bakken som en fjær. Jeg hadde god fart da jeg traff, men skaden var kun en liten bulk i fremkant av vingen (og jeg mener liten). Solide saker med andre ord,
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        anbefales!!!! har flydd min mest på hang (har seilflyutgaven), og den er helt hysterisk morsom (ikke sant joo). min har tatt mye juling, men etter en flytur i 16 sek/m, og dertil nose in hang landing, så ser den mer ut som en halshogd abbor enn ei gjedde....... Den er limt ihop nå, og vil fly igjen. I mellomtiden går jeg til anskaffelse av en til, som står klar når den første er helt død. Dette er faktisk det første flyet jeg kjøper en utgave til av, og det sier vel sitt!
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #5
          Skjønner ikke at du klarer å ødelegge dette flyet wm
          Forrige tur vi hadde på hang sammen gav vel max uttelling på antall midair`s, men flyet mitt er like helt det...
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          Working...
          X