den koster vel rundt 900kr har selv flydd den i ganske bra vind. men jeg bruker da 3s lipo og vil si jeg trengte den kraften da hehe. men som seilfy var det veldig lett o styre selv om det var vind. Nå skal ikke jeg anbefale å bruke 3s på den. har fungert utmerket for meg. men det er vel stor sjanse for å brenne motoren. ellers så koster vel en ny motor 70-80kr
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jomfrutur med easy glider electric
Collapse
X
-
Min EGE skuler på meg! Den bare ber om å bli flydd. Det blir en testtur på onsdag etter jobb. Selve generalprøven blir når hang-/paragilderpilotene er borte fra Dronningens utsikt i Hole. Dette området ser utrolig bra ut, selv om landingssonen er liten. EGE'n burde vel tåle å bli plukket ned fra et tre eller klint i bakken på parkeringsplassen
Det blir en meget spennende vår!!!
TTrygve M.
Medlem av Ringerike Modellflyklubb.
"Not within a thousand years will man ever fly!"
-- Wilbur Wright, 1901.
Vrakgods strødd utover hele Ringerike.
Comment
-
hei må få raport her når du har prøvd den. jeg har no hentet den ned fra trerne flere ganger og også klint den i bakken og den tåler utrolig mye. En fordel med den er at den er laget slik at hvis du stuker den rett ned så tar ikke batteriet snarvei gjennom motorfester osv. men canopyen spretter av også kommer batteriet ut der hehe. Klarte å knekke løs en liten bit av vingespissen en gang men det var bare litt CA og på med den igjen og den har holdt siden.
Comment
-
Rapport skal bli! Kanskje jeg får noen til å ta bilder også. Har faktisk gått rundt og siklet på en EGE i over 1/2 år og lest mye om de fortreffelige egenskapene til dette flyet. Tror deg når du sier at den tåler mye. De fleste skader jeg har av mine krasjer er bendt motor og propellspindel. Det kommer man vel ikke utenom på EGE'n heller.
Foreløpig "skade" ifm EGE er 3 dype skrubbsår på armen etter propellen, da jeg tilfeldig vis skiftet retning på gass-oppsettet på radioen. Notat til meg selv: Snu aldri kanal 3! Tja, jeg er vel kanskje litt dum likevel
Forøvrig begynner det å bli Bird of Time-vær. Den kjærra rocker skikkelig!
TTrygve M.
Medlem av Ringerike Modellflyklubb.
"Not within a thousand years will man ever fly!"
-- Wilbur Wright, 1901.
Vrakgods strødd utover hele Ringerike.
Comment
-
Originally posted by x-pilotForøvrig begynner det å bli Bird of Time-vær. Den kjærra rocker skikkelig!
T
Ja ja.... Er jo en F3B modell da**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg Fasst
Comment
-
Puster liv i denne igjen jeg!
Var ute for første gang med EGE'n i går. Har brukt en ganske liten børsteløs 370 motor, med stock gir og propell. Kjørte på 2S batteri. Det fløy pent og sakte, men nok til minst 30 graders stigning uten problem. Mulig propellen er litt stor da motoren var rimelig varm etter en 20 minutters runde.
Hadde også redusert styring på jomfruturen da jeg hadde glemt locktite på høyre aileron servo,og den skruen løsnet i luften, men det gikk greit
Sjekk landingen!
VIDEO: http://atlemo.com/files/EasyGlider%2...n%20flight.mp4Atle Mo, Oslo
Comment
Comment