Announcement

Collapse
No announcement yet.

jomfrutur med easy glider electric

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    den koster vel rundt 900kr har selv flydd den i ganske bra vind. men jeg bruker da 3s lipo og vil si jeg trengte den kraften da hehe. men som seilfy var det veldig lett o styre selv om det var vind. Nå skal ikke jeg anbefale å bruke 3s på den. har fungert utmerket for meg. men det er vel stor sjanse for å brenne motoren. ellers så koster vel en ny motor 70-80kr
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Min EGE skuler på meg! Den bare ber om å bli flydd. Det blir en testtur på onsdag etter jobb. Selve generalprøven blir når hang-/paragilderpilotene er borte fra Dronningens utsikt i Hole. Dette området ser utrolig bra ut, selv om landingssonen er liten. EGE'n burde vel tåle å bli plukket ned fra et tre eller klint i bakken på parkeringsplassen

      Det blir en meget spennende vår!!!

      T
      Trygve M.
      Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

      "Not within a thousand years will man ever fly!"
      -- Wilbur Wright, 1901.

      Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

      Comment


      • #18
        hei må få raport her når du har prøvd den. jeg har no hentet den ned fra trerne flere ganger og også klint den i bakken og den tåler utrolig mye. En fordel med den er at den er laget slik at hvis du stuker den rett ned så tar ikke batteriet snarvei gjennom motorfester osv. men canopyen spretter av også kommer batteriet ut der hehe. Klarte å knekke løs en liten bit av vingespissen en gang men det var bare litt CA og på med den igjen og den har holdt siden.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Rapport skal bli! Kanskje jeg får noen til å ta bilder også. Har faktisk gått rundt og siklet på en EGE i over 1/2 år og lest mye om de fortreffelige egenskapene til dette flyet. Tror deg når du sier at den tåler mye. De fleste skader jeg har av mine krasjer er bendt motor og propellspindel. Det kommer man vel ikke utenom på EGE'n heller.
          Foreløpig "skade" ifm EGE er 3 dype skrubbsår på armen etter propellen, da jeg tilfeldig vis skiftet retning på gass-oppsettet på radioen. Notat til meg selv: Snu aldri kanal 3! Tja, jeg er vel kanskje litt dum likevel

          Forøvrig begynner det å bli Bird of Time-vær. Den kjærra rocker skikkelig!

          T
          Trygve M.
          Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

          "Not within a thousand years will man ever fly!"
          -- Wilbur Wright, 1901.

          Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

          Comment


          • #20
            Originally posted by x-pilot
            Forøvrig begynner det å bli Bird of Time-vær. Den kjærra rocker skikkelig!

            T
            Hvordan i huleste får du en Birde of Time til å "rocke"

            Ja ja.... Er jo en F3B modell da
            **********************
            Mvh
            Stig Olsen
            Lillehammer MFK


            Nan Xplorer FullCarbon X tail
            Pike Perfect X tail
            Pike Brio / Giant
            Alpina 4001
            DG 500/22 Elan under opppussing
            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

            Futaba 12Fg Fasst

            Comment


            • #21
              Jeg har fått BoT til å rocke...: Høystart på strikk, skjæring til høyre som ikke kan rettes med venstre sideror... et øyeblikk med fullt HØYRE sideror gir en KJAPP roll og vi er på rett veg igjen
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #22
                Puster liv i denne igjen jeg!
                Var ute for første gang med EGE'n i går. Har brukt en ganske liten børsteløs 370 motor, med stock gir og propell. Kjørte på 2S batteri. Det fløy pent og sakte, men nok til minst 30 graders stigning uten problem. Mulig propellen er litt stor da motoren var rimelig varm etter en 20 minutters runde.

                Hadde også redusert styring på jomfruturen da jeg hadde glemt locktite på høyre aileron servo,og den skruen løsnet i luften, men det gikk greit

                Sjekk landingen!

                VIDEO: http://atlemo.com/files/EasyGlider%2...n%20flight.mp4
                Atle Mo, Oslo

                Comment

                Working...
                X