Announcement

Collapse
No announcement yet.

Green Sleeve

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Green Sleeve

    Noen som har erfaring med dette flyet? http://www.greenmodelusa.com/Green-Sleeves.html

    Handla meg en slik halveis på impuls her i dag for 1300 spenn.

    Planlegger å bruke 1800mah e-tec 20C 3s batterier som jeg allerede har.

    Det eneste jeg trenger er mottaker, servoer og esc.

    Modellen ser ut til å være uhyre kjapp å montere. ingen liming, kun noen skruer. ror er hengslet, støtstenger klargjort (med skikkelige linker).

    Det er noen bobler i betrekningen som må fjernes. Tenkte å prøve meg med en hårføner, eller varmluftspistol.

    Noen som vet om en Speed 600 motor tåler 11V og 30-35 A?? Ser ut som den vil trekke såpass med strøm når jeg øker spenning fra 6s NiXX til 3s lipo.

    Kan legge inn noen bilder vis dere er interessert. Kan ikke huske å ha sett denne modellen omtalt tidligere.
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    tror vel at en 600 motor klarer det med god kjøling, men det er ikke mye til kjøling inne i en seilfly kropp. du kan jo gå den en tomme eller to i propellstørrelse. vet du hvilken propell det er som følger med?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Det er ganske greit med kjølekanaler, og motoren blir nok ikke brukt mer enn ca 1 minutt om gangen tenker jeg.

      propellen er 8*4.5 foldepropell. kan jo sjekke om det går an å bytte den, har ikke skrudd av spinner for å se enda.

      en annnen mulighet er jo (vis jeg ser at strømtrekket blir noe høyt på bånn gass) å bare redusere end-point på throttle kanal slik at jeg ikke tyner motoren når stikka står i bånn.
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #4
        Gratulerer med et artig fly!

        Green Sleeve er uhyre lett å mekke sammen. Gjort på en times tid. Motoren som følger med er helt OK, men husk å skru den fast! I mitt fly hadde de ikke skrudd til skruene som holder motoren. Dette ble imidlertid avdekket før problemer oppstod og jeg varslet kompisen min om samme problem før det utartet seg hos han. Skruene kommer du til gjennom spinneren uten å ta av propellen.

        Flymessig er Greenen flott og jeg lærte å fly balanseror med denne modellen. De aller fleste øvelser gjøres med god margin mot "kaos og krasj". Termisk er vingeprofilen mindre bra og mange andre modeller er mye bedre i termikk. Det er derfor Greenen henger hjemme i kjelleren hos meg. Schandy-T er mye bedre på termikk På gode termikkdager kan du imidlertid kose deg i vilden sky!

        Flyet er bygget på et konsept av et plastskrog som brukes på veldig mange billigmodeller. Helt OK i bruk, kanskje noe torsjons-slappt, men det vises kun i ekstreme situasjoner, og har aldri vært et problem for meg. Husk på at du henger flyet etter propellen når du lagrer det. Kroppen kan få bøy hvis det ligger flatt. Pass på varme sommerdager i bilen...

        Jeg bruker 2200mAh NMh GP celler, kjøpt på Home - El Fly, som gir en flytid på ca. 15-20 min på marginale termikkdager. Når du setter det sammen gir du alle ror nøytral posisjon og flyet vil fly rett ut av boksen. CG setter du med batteriet. Jeg har valgt å legge batteriet i bunnen av flyet.

        Hmmm... Nå fikk jeg lyst til å fly Green igjen. Bare regnet kan gi seg nå...
        Trygve M.
        Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

        "Not within a thousand years will man ever fly!"
        -- Wilbur Wright, 1901.

        Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

        Comment


        • #5
          noen som har erfaring med denne? Siden finnes ikke

          Håper ikke 2stk Naro+ servoer og 2stk W-1621MG bruker mer enn 3A..

          Når det gjelder regulator skal jeg bruke en GWS ICS Li 600. Den klarer 30A kont og 45A peak.

          Som dere ser blir dette et relativt billig oppsett, men motoren skal jo bare dra meg opp i høyden uansett så jeg gidder ikke bruke penger på en dyr børsteregulator som f.eks. Jeti.
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment


          • #6
            bruker selv en slik en i magisteren min og blade xl min. i magsiteren står det to W150 og to W150 power, i bladen står det hs225mg på alle ror. eneste problemet jeg har hatt var at lednignene fra battieret i til BEC'en løsnet så jeg måtte lodde de på igjen. ellers er jeg fornøyd med saken
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              vet du om dette er en "switche regulator" eller "vanlig" regulator som brenner bort spenningen i form av varme?
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment


              • #8
                har ikke peiling men jeg kjører den på 4S uten problemer. tror ikke det er en ssom brenner bort spenningen siden den ikke blir varm etter en flytur.
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  Den skal jo tåle 25 Volt inn, så den er nesten nødt å være switched.
                  Å droppe 20 Volt ved 3A betyr at den skulle gi 60 Watt varme i verste fall, og det gir virkelig myyye varme det. Da hadde den hatt digre kjøleribber mm.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    hehe, ja sant nok det når en tenker litt etter..
                    Alf Surdal
                    Hovsherad

                    Comment


                    • #11
                      monterte inn balanserorservoer i kveld og resten av elektronikken på søndag.

                      er en fryd å montere dette flyet da alt passer som hånd i hanske og alle overføringer blir utrolig tighte og fine. synes det som fulgte med av hardware er av veldig bra kvalitet. de servoene jeg valgte passer perfekt størrelsesmessig så det var bare å skru dem rett inn.

                      gleder meg til å få dette i lufta, selv om det ikke akkurat er sesong for seilfly nå.. skal legge inn noen bilder vis jeg husker det vis noen er interessert.

                      er litt spent på hvordan balansen blir slik som jeg har monter inn utstyret. batteriet er nok lett i forhold til NiXX som er anbefalt så det blir muligens nesetungt pga den tunge 600 motoren. ikke så mye mulighet til å justere på andre måter enn med bly i halen så vidt jeg kan se vis det blir nesetungt.
                      Alf Surdal
                      Hovsherad

                      Comment


                      • #12
                        Nesetungt... Det gjenstår å se. Jeg har mitt NiMH-batteri helt framme ved motoren. Det kan hende at du får et neselett fly ved bruk av LiPo. Igrunnen synd å måtte legge i vekt i et seilfly, bare for balansens del. Må man så må man. Post gjerne de erfaringene du kommer fram til på alt dette her, Alf! Vil også gjerne se bilder av LiPo-oppsettet ditt.
                        Trygve M.
                        Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

                        "Not within a thousand years will man ever fly!"
                        -- Wilbur Wright, 1901.

                        Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

                        Comment


                        • #13
                          Du hadde rett X-Pilot, dette ble veldig neselett!

                          Helt til jeg fant ut at det var akkurat plass til 2 lipo batterier i snuten.. Nå balanserer det perfekt og jeg vil få dobbel flytid ved å paralellkoble!

                          Vedlagt er noen bilder som viser hvordan jeg har montert utstyret. Mulig jeg flytter mottaker lenger bak til rett foran servoene.

                          ESC fikk jeg plassert ved venstre siden av motoren rett ved en kjølekanal.

                          Totalvekt med 2 batterier ble ca 1400 gram.

                          Etter å ha sjekket alle vinkler kan jeg ikke annet enn å si at dette må være det mest perfekte flyet jeg har satt sammen, alt er 100% rette vinkler.

                          Gleder meg som en hund til å få denne saken i luften, får bare håpe jeg ikke blir plaget med støy her og. Skal montere et lite støyfilter mellom ESC og rx for å være på den sikre siden. På UBEC kan det se ut som det allerede ligger en feritt ring under krympeplasten. Mulig jeg også fester en feritt ring på hver av balanserorkablene og siden de er relativt lange (ca 70 cm)

                          Har satt max throttle på radioen til 70% forløpig så slipper jeg å slite ut motoren og spesielt ESC med en gang. Det skulle gi omtrent samme max spenning til motor som NiXX pakken motoren/propell kombinasjonen er beregnet for. Aner ikke hvor mye strøm dette vil trekke på 11.1V så jeg vil spesielt være litt forsiktig med ESC foreløpig (GWS ICS 600 Li). Fikk høre av forhandleren at motoren fint skulle tåle 3s lipo, men jeg regner med at det eventuelt må være med en noe mindre propell en den 8*4.5 som står på nå.
                          Attached Files
                          Last edited by Alf Surdal; 22-10-06, 23:04.
                          Alf Surdal
                          Hovsherad

                          Comment


                          • #14
                            Da regner jeg med vi får høre testfly-rapport snart Høres ut som et godt kjøp hvis den flyr bra!

                            Aner meg at vingene er anelsen semisymetriske, stemmer det? Ikke en liiiten lovende bit konkav bakerst?
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Blir prøvetur så fort vær og tid passer (merkelig at det "alltid" er fint vær når jeg ikke har tid til å fly og skikkelig drittvær når tiden er der, eller bare mørkt..)

                              Vingene er praktisk talt flate på undersiden. på oversiden er det en ørliten anelse washout i bakkant. Hva betyr denne vingeprofilen i praksis?
                              Attached Files
                              Alf Surdal
                              Hovsherad

                              Comment

                              Working...
                              X