Hadde tenkt å bruke en UBEC tilkoblet motorbatteri på min Green Sleeve, men så lurer jeg litt på hvordean man vet hvordan det står til med batterinivået når man flyr. Når motoren ikke er i bruk kan det vel være vanskelig å vite når man må ned for landing?
vurderer å bruke et separat 2s lipo till mottaker/servoer i stedet, da i kombinasjon med en UBEC. er dette å anbefale i stedet for å bruke UBEC tilkoblet motorbatteri? Tror jeg da vil ha mer kontroll over hvor lenge det er trygt å fly.
flyet skal etter manualen settes opp med NiXX batterier så jeg tror at med lipo så vil ikke vekten bli noe særlig høyere selv om jeg bruker 2 batterier + 1 UBEC.
vurderer å bruke et separat 2s lipo till mottaker/servoer i stedet, da i kombinasjon med en UBEC. er dette å anbefale i stedet for å bruke UBEC tilkoblet motorbatteri? Tror jeg da vil ha mer kontroll over hvor lenge det er trygt å fly.
flyet skal etter manualen settes opp med NiXX batterier så jeg tror at med lipo så vil ikke vekten bli noe særlig høyere selv om jeg bruker 2 batterier + 1 UBEC.
Comment