Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken børsteløs til seilfly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hang der ikke en sånn ASW i taket hos Griffin, ferdig elektrofisert? Eller kanskje han som skal ha den har fått den tilsendt (til Svalbard...) ?

    Har en lik LET ASW selv, men i 24 (15) utgave. Se bilde. Min blir nok ikke elektrifisert, til det er den for pen
    Attached Files
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      Har aldri vært innom butikken til Ken, men han nevnte i en mail at han som driver LET hadde bygget en ASW 24 som var ferdig elektrifisert til ham.

      Er i grunn enig at den er for pen til å elektrifisere, men det er nok på den måten jeg får mest glede av den. Hadde lyst på et skalafly jeg kan fly uten tug tilgjengelig.

      Ikke meningen å kapre tråden...
      Audun

      Comment


      • #18
        The model hanging on my ceiling was intended for my own use but is now on Svalbard and I have just received its replacement from LET this time also for myself and this time an ASW 28 (3m) - who can resist Weibel's beautiful designs?

        Part I: ICARE R/C Imports Let Model ASW 28-18 3m Slope/Thermal Flying - RC Groups
        Part II: ICARE R/C Imports Let Model ASW 28-18 3m Electrifying Scale Model - RC Groups
        Last edited by Celtic-Griffin; 19-11-06, 13:45.
        Ken Bates
        Never Mind the Label

        Comment


        • #19
          OK, der kom det en del tips i byggetrådene Ken henviser til.

          Men: Du bor i Stavanger, byen i Norge med mest seilfly-slepeaktivitet! Sviland er stedet
          For ikke å snakke om alle de flotte sjøhanga dere har. Hanget trenger ikke være mer enn 3-4 meter høyt før det er flott å fly på.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #20
            Jeg vet, er medlem i Albatross og sleper der. Men det er ikke alltid det er tug tilgjengelig, f. eks etter at jeg har kjørt konemor på jobb klokken 0730 søndag morgen. Dessuten, jeg har en 4 meter LS-4 som jeg sleper, og Ken driver og skaffer meg pris på LET DG-1000, og på en salto. Jeg er og med på IGG treff.

            BTW, det var de artiklene Ken linket til som i første omgang fikk meg til å bestille dette flyet (gjennom Ken), og som i neste omgang fikk meg til å bestille utstyr for elektrifisering.

            ASW'en kjøpte jeg faktisk i utgangspunktet som hangfly, men om den er for pen for en nesejobb og bart, er den i allefall for pen til å fly på hang med. Eller, til å lande på hang med er vel mer riktig å si.
            Audun

            Comment


            • #21
              Sant det, det er landingene som sliter på sakene. Min er ikke ferdig ennå, men håper den får dåpen på hangene på Hanstholm til våren. Der er noen hang med bra landingsplass på!

              DG1000? Pent fly. Har fått DG600 fra LET nylig og sparer til servoer for tida. Blir 11 servoer + Picolario ombord samt EasyPatch. River i lommeboka et sånt innkjøp! Og det går nesten like mye ombord i en DG300 (4 metring) som er kjøpt inn... grøsssss

              Da har vi vel truffet hverandre før, var jo på vårtreffet hos dere i år blant annet. Fløy bare liten Schampus da.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #22
                Hallo Joo.

                Har endelig gått til innkjøp av utstyr til seilflyet jeg har tenkt å elektrifisere.
                Snakker om å ikke ri den dagen en saler.
                OK. har investert i en Jeti Phasor 45/3 motor, Jeti Spin 44 ESC, Flight Power
                EVO 020 3300 3S1P batteri og Flight Power V Balance system.
                Nå må jeg spørre hvilken propell ( komplett med spinner og greier) du anbefaler
                til dette utstyret.
                Ser at Moss Hobby har noen Graupner Propeller, men er ikke dus med dette i det hele tatt.
                Du anbefaler å ha blader med S8 R3 størrelse (hva nå det betyr)
                Vil du anbefale meg en bra propell hadde det vært helt konge.

                Modellen er en gammel ANGEL 2800 kjøpt hos Norwegian for mange år siden.
                Vet po---- ikke om dette vil fungere i det hele tatt.

                Comment


                • #23
                  Bra. Da er du på gang.

                  En propell rundt 13x8 - 14,7 er det største du bør prøve deg på med 3S. Da belaster du vel omtrent så mye som anbefalt max.

                  Det er ikke så vanskelig å skjønne systemene på de foldbare propellsystemene.
                  Man må ha et propellfeste som passer motoren. Phasoren har 5mm aksling, så du skal lete etter noe som passer der. Ei side med spinner og feste i en del her. Som du ser er det både klem-feste, propellfeste og spinner i en og samme delen der. Det som ikke står er spinnerdiameteren, men den er 40mm. Det fins andre systemer, både fra Graupner og andre leverandører.

                  Når du ser på propellfestet er det to mål som må stemme for propell og feste. Det står gjerne "S8 R3" på propellene i denne sizen (men unntak fins!) der "S" er bredden på bladene der de skal passe inn i U-en og "R" er diameteren på boltene som holder bladene. Så lenge du holder deg til S8 R3 på alt du handler passer alt sammen.
                  Det fins også propellfester med + og -. Brukes hvis du ikke finner den størrelsen du skal ha. Med fester som er justert endrer du pitchen på propellen med å bytte til et feste med korreksjon...
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    Hei Joo.
                    Takk for godt og utfyllende svar. tror nok jeg skal finne ut av dette nå.

                    Hilsen
                    Helt grønn på elektro og seilfly.

                    Comment

                    Working...
                    X