Unconfigured Ad

Collapse

seilfly til sleping

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

seilfly til sleping

Hei.
    har bestemt meg for og teste scala seilfly av typen som blir slept opp, og lurer på om hvilken størrelse vingespenn og type fly jeg bør kjøpe?? kunne godt tenke meg noe som kan litt acro men de er vel kansje ikke noe og kjøpe som første modell, der vi flyr har vi kun asvalt stripe så de må kunne montere hjul på den.
    mvh stin
    Last edited by Stin; 21-01-09, 14:51.
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

Her er en 2,8 meters sak "Last Down" egner seg til opptrekk samt thermikk og hang flyving ,kan montere hjul da det er god plass til det her.

Ligger test av den her :

http://www.modellflynytt.no/articles...iel/Side1.html
    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Stin
      • Jan 2007
      • 629

Originally posted by Litespeed
      Her er en 2,8 meters sak "Last Down" egner seg til opptrekk samt thermikk og hang flyving ,kan montere hjul da det er god plass til det her.

Ligger test av den her :

http://www.modellflynytt.no/articles...iel/Side1.html
      Finnes de forhandler til den i norge? og er de plass til utløser mekansime og en exstra servo?
      kunne helst tenkt meg noe som er litt mere scala
      mvh stin
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.

Comment

• torgust
        • Aug 2005
        • 842

Hvis du er ute etter no mer skala så er Multiplex sin ASW 27-B en nydelig liten sak på 2.6 m med flaps.
        God plass til å installere krok og hjul også.
        Er usikker på hvem som evt forhandler disse i Norge.

Et bililgere alternativ er CMP Discus som du kan kjøpe hos IMPX, men denne er nok ikke så solid som Multiplex sin så akro er kanskje ikke dens sterkeste side.
        http://www.mamut.net/controls/shop/s...d=20&subgid=22'
        Det finnes også et par tråder på denne på forumet.
        En av dem her: http://www.modellflynytt.no/showthre...ghlight=discus
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• JanFredrik
          • Sep 2006
          • 491

Du skulle kanskje sett på denne: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=8469
          Tenkte at jeg ihvertfall skulle foreslå det, synes det var et nydelig seilfly!
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• sjaa
            • Feb 2006
            • 601

Ville definitivt valgt en modell på mer en 3 meter. Mindre enn det blir flyene fort små. Hva med Minimoaen som Elefun-gutta har? Eller evt Reichard modellene til Griffin? Kanskje Royal-model har noe som kan friste? Har selv en Pilatus B4 på 3m vsp fra Royal, mer enn godkjent ift pris. Har slept den noen ganger, men synes den er litt liten. Men den er utmerket på hang
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

Comment

• peppern75
              • Jun 2006
              • 671

Jeg har en Reichard DG-300 Acro på 4 meter, kjøpt hos Griffin.
              Veldig fornøyd med den, har opptrekkbart hjul og luftbremser. Selv har jeg montert motor i den, men den egner seg godt for slep. jeg har flydd både på termikkk og hang med den og er veldig fornøyd
              Attached Files
              Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
              Spikkestad

Comment

• Stin
                • Jan 2007
                • 629

Originally posted by sjaa
                Ville definitivt valgt en modell på mer en 3 meter. Mindre enn det blir flyene fort små. Hva med Minimoaen som Elefun-gutta har? Eller evt Reichard modellene til Griffin? Kanskje Royal-model har noe som kan friste? Har selv en Pilatus B4 på 3m vsp fra Royal, mer enn godkjent ift pris. Har slept den noen ganger, men synes den er litt liten. Men den er utmerket på hang
                her var de mange flotte fly og velge mellom, har kikket på den Minimoaen hos elefun ser ut som ett flott fly, royal-model har jo sinnsykt mange flotte modeller og velge mellom hvor handlet du din model henn??

Har kikket litt på Reichard modellene di ser jo også flotte ut følgte de med opptrekkbart hjul på den??
                mvh stin
                Last edited by Stin; 21-01-09, 19:46.
                På vei inn i Hangaren.

Comment

• Soarer
                  • Mar 2005
                  • 1856

Originally posted by Stin
                  Hei.
                  har bestemt meg for og teste scala seilfly av typen som blir slept opp, og lurer på om hvilken størrelse vingespenn og type fly jeg bør kjøpe?? kunne godt tenke meg noe som kan litt acro men de er vel kansje ikke noe og kjøpe som første modell, der vi flyr har vi kun asvalt stripe så de må kunne montere hjul på den.
                  mvh stin
                  Hvor mye er maks av det du har tenkt å legge i dette?
                  Ellers så er jeg enig i at en har større glede av et større fly. En sleper til større høyder, og selve flyet får mye bedre ytelser jo større de blir.
                  Om vi veit hvor mye du tenker å spandere på det, så er det kanskje enklere å sentrere seg inn på noe riktig for deg.
                  Mvh
                  Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Stin
                    • Jan 2007
                    • 629

Originally posted by Soarer
                    Hvor mye er maks av det du har tenkt å legge i dette?
                    Ellers så er jeg enig i at en har større glede av et større fly. En sleper til større høyder, og selve flyet får mye bedre ytelser jo større de blir.
                    Om vi veit hvor mye du tenker å spandere på det, så er det kanskje enklere å sentrere seg inn på noe riktig for deg.
                    Tenkte noe rundt 4000/5000kr vil ikke legge for mye i de før jeg vet at jeg liker de
                    mvh stin
                    På vei inn i Hangaren.

Comment

• sjaa
                      • Feb 2006
                      • 601

Handlet fra Staufenbiel, 26€ i frakt om ikke jeg husker feil. Mener de har frakttabell på siden sin et sted. Kjapp og grei Handel.
                      Du kan jo også ta en titt på el-fly.dk der de har noen saker fra Topmodel.

Men hva med RCMarked? Rowing LS4 helglass, DG303 Elan, DG800s......
                      Mvh
                      JoE
                      Agder Modellflyklubb

Comment

• joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

Hva slags slepefly har du disponibelt?

Enig i at du bør over 3 meter for å få noe glede av det. Hvis du ikke liker dette blir jeg forundret...
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Stin
                          • Jan 2007
                          • 629

Originally posted by joo
                          Hva slags slepefly har du disponibelt?

Enig i at du bør over 3 meter for å få noe glede av det. Hvis du ikke liker dette blir jeg forundret...
                          jeg har en yak 30% med dl 50 ferdig snart som jeg kan bruke, har også en CRRCPRO 50i bensin motor som jeg tenker kansje og putte inn i en taxi 2400 når jeg får råd men de blir nok en stund til da graupner har økt prisene sine hos thorbjørn & kåre i desember kostet den 3300kr nå 4500kr
                          På vei inn i Hangaren.

Comment

• torgust
                            • Aug 2005
                            • 842

enig med Sjaa. Ta en tur på RCMarked å se hvis det er større greier du er ute etter.

F,eks denne: http://rcmarked.no/detail.php?id=9635
                            LS4 komplett til 5500,- med opptrekkbart understell, og krok ferdig montert
                            Billigere og raskere i lufta enn det tror jeg du skal ha problemer med å få til på andre måter ...

Jeg kjøpte nylig en 4-m ASW på rcmarked selv jeg
                            Mvh
                            Torbjørn Gustafson
                            www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• jijohans
                              • Dec 2005
                              • 1169

Her har du modellen..
                              -Jim Johansen-
                              Flyklart:
                              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                              Under construction:
                              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

Working...