Announcement

Collapse
No announcement yet.

Din mening om hvilket fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du burde kjøpe det som du vil ha. Sånn at du ikke angrer i fremtiden på at du ikke valgte det andre

    Comment


    • #17
      Duodiscus har jeg et emivalent forhold til for hver gang jeg er og flyr på Ulven (Os Aeroklubb sin stripe) så må mine fly vike for dette fullsize-faensakpet som må lande. Av samme grunn liker jeg ikke Cub'er heller, den drar faenskapet opp og aldri langt nok synes jeg, de kommer jo ned igjen like fort som haggel, og da må jeg vike igjen

      Missforstå meg ikke, jeg har utrolig sansen for seilfy, og har mange selv... bare fullsizere holder seg unna der jeg flyr mine fly, nemlig!

      Også er ASW'n størst det betyr alltid noe, når alt ellers er likt

      ASW Gudmund- go ASW!


      Ben-Erik
      Ben-Erik Ness
      Bergen Modellflyklubb

      Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

      www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


      http://www.bmfk.no
      http://www.jetsofbergen.no

      Comment


      • #18
        Min stemme går til ASW

        A bsolutt det fineste
        S tørre en duo'en
        W hitout dubt the best looking

        Valget er enkelt
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #19
          Selvfølgelig gjør jeg det, velge det jeg er mest fornøyd med mener jeg.
          Jeg vet bare ikke å plukke den rette.
          Det blir sansynligvis bare en gang en kjøper noe sånt, men helt ærlig talt, jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg..
          Den ene er det rett ut å fly, den andre er det litt jobb med.
          Det skal være stort, 9 er større enn 8, men den på 8 ruver mye med en kropp på 3,4 meter. 9 meter er halv skala, den andre i mindre skala. Den minste er blank som en Rolls Royce, den store litt dårligere. Den største er vesentlig billigere, men mye fly for pengene.
          Begger er sterke som tåler en Colargoll og denslags (nei, ingen turbin
          Duoen er påkostet i alt som er montert, ASW har ikke demping på hovedhjulet (jeg har 1.2 skala Fema understell jeg kan sette inn).
          Begge fly har sin utstråling så å si, den ene litt uvanlig med vingeformen som noen sier, og er et skjeldent fly, mye pga prisen også. ASW er ikke akkurat den det er flest av, men den finnes allerede i Norge. Det har ikke så mye å si for meg.
          Begge flyr noen alldeles forferdelig bra, med en energi som er utrolig god.
          Mulig jeg må kjøre 100 mil for å ta en titt selv, men håpet på et stort flertall på den ene eller andre Det hadde antagelig blitt avgjørende, for den ene timen så er det ASW før Duoen tar over. Og sånn går det. Frustrert!!..
          Last edited by Soarer; 02-02-09, 22:45.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #20
            Litt OT, men ser helt klart mulighet for FPV inne i disse cockpitene

            Begge er jo nydelige - forstår at du har valgets kvaler...
            Men ASW har etter min menig en mer elegant og stilren kropp.

            Du får legge inn en melding på IGG norge forumet (hvis du allerede ikke har gjort det da) - sikker mange meninger fra den siden også

            Comment


            • #21
              Har ikke det. Jeg vil ha menigmanns oppfatning. Gutta på IGG har sikkert sine meninger om hvilket, men ingen av de har flydd en Duo, bare en har flydd en ASW.

              ASW har ikke fullspan flaps helt inn slik originalen helt sikkert har. Det kan være et drawback i termikkmodus. Duoen er i dønn skala der (også). ASW`en er blitt litt ombygd der vingen møter kroppen, fordi kroppen er Rosenthal prod, og vingene en helt annen. Ombygd av en i utlandet med grundig peiling på det visstnok.

              Det heller i retning av ASW med dere, om enn et knapt flertall, men setter pris på en enda lengre synsing. Gjerne av folk som ikke flyr seilfly også.

              Jeg er litt over på ASW jeg også, MEN Duoen er dønn strøken, spesiell og skjelden. En i IGG sa at det visstnok var en ulv i fåreklær med store ytelser. Den hadde vært flydd i svært høye hastigheter sa han. Det tåler sikkert ASW også, men Duoen har bevist det allerede. Har et "uvanlig" profil også. Men svindyr. Det er det det koster for et sånt fly med den innmaten og utrustning.

              Det er ikke bare best bang for buck som teller, iom at i utgangspunktet så anser jeg meg ferdig i den størrelsen når det ene er valgt. Derfor er dette svært viktig.
              Jeg ser for meg at jeg tenker mye på det flyet jeg ikke velger når jeg kjører hjem igjen
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #22
                er det samme fyr som holder på begge flyene?
                Thomas Rongve

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Lille_Thomas View Post
                  er det samme fyr som holder på begge flyene?
                  Ja, en forhandler. Begge i privat eie, men vil selge en av de. Han beholder det jeg ikke velger.
                  Ingen av de er flydd.
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • #24
                    Da er det vel sikkert like greit å ta avgjørelsen på stedet da du kan se litt rundt på begge modellene.
                    Thomas Rongve

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Soarer View Post
                      Jeg ser for meg at jeg tenker mye på det flyet jeg ikke velger når jeg kjører hjem igjen
                      100 mil da.. Minst.
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • #26
                        sopass, hvor er det da?

                        Men tenkte hvis du skulle velge en av dem så trenger du jo ikke ta slutt avgjørelsen før du står der da?
                        Thomas Rongve

                        Comment


                        • #27
                          Kall meg sær, men..

                          Jeg ville gått for det flyet du synes er styggest, så kan du lære deg å elske det over tid
                          Ingenting jeg liker bedre enn vinger som "skurrer"
                          Akkurat som musikk... Det er aldri "hiten" som er den beste låta på en plate, det er den som vokser på deg og blir litt bedre hver gang du hører den.
                          Hvis pris er irrelevant, og egenskaper omtent like, så ville jeg valgt den med mest særpreg.
                          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                          Steinar B Johansen
                          Lillehammer mfk

                          Comment


                          • #28
                            Enig med bad scientist. Gå for den ingen andre har om økonomien tillater det.
                            Stian Håvak (82)
                            Fly low or crash trying!

                            MFN @ Facebook - Like!

                            Comment


                            • #29
                              Det er lekre saker begge deler.. Mener Petter Østbye (www.modellseilfly.no) har den Duo´n, og kanskje han kan si noen ord om flyegenskapene..

                              La meg si det slik. Gå for ASW, så kan selgeren kontakte meg når Duo blir til salgs, for jeg foretrekker den fremfor ASW´n

                              Mulighet for camber-changing ser jeg på som en stor fordel. Slik jeg ser det gir det et større utviklingspotensial for piloten, og det å utvikle sine ferdigheter er noe av det som gir meg størst glede i denne hobyen.. Lykke til med valget, en flott flymaskin får du åkke som..
                              Mvh
                              JoE
                              Agder Modellflyklubb

                              Comment


                              • #30
                                Takk. Jeg heller mer og mer over til ASW. Den er virkelig ruvende i dimensjoner, og det er litt av meninga med dette. Når en først flesker til med stort fly, så skal det være stoort.
                                1:2 skala gir et litt annet inntrykk enn hakket mindre, selv om Duoen er diger.
                                Heldigvis for meg har han lovt at jeg skal få velge først før noen andre.
                                Så om du får napp på Duoen, så sitter han uten fly, og det tror jeg ikke var meninga hans.. Men du kan jo høre med Petter.
                                Jeg kjører en tur neste onsdag for å velge ett av de, avtalte det nettopp
                                Så jeg har ei uke på å bestemme meg. I utgangspunktet så heller jeg som sagt over til ASW, men en veit aldri. Kan hende Duoen går ASW en høy gang i mange hendeende, men får nok en bedre peil på det når jeg ser begge oppmontert.

                                Nevnte at det ikke var fullspan flaps på ASW, og det viser seg at det er slik det skal være originalt. Da ble jeg litt roligere på det iallefall..
                                Camberforandring kommer helt an på profilet som er brukt. Roter en med det på profiler som ikke er begregnet til det, så har det ingen som helst hensikt.
                                Last edited by Soarer; 03-02-09, 10:28.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X