Unconfigured Ad

Collapse

Din mening om hvilket fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjaa
    • Feb 2006
    • 601

Uansett hvordan dette ender - du får en vakker flymaskin og det er et herlig "problem" du har... Regner ikke med Petter skal stå uten fly, så Duo blir det vel ikke i denne omgang. Men vurderer ASG 29 som han har i sortimentet og venter også med spenning på hvor Shark og ASH 26 1:2,5 havner prismessig...

Men en nyetablert småbarnsfar ansatt i fylkeskommunen må vel spare litt til er jeg redd

Så regner jeg med vi ser en stor og vakker sak på vårtreffet?
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

Comment

• Litespeed
      • Jun 2005
      • 1064

Hei Soarer
      Duoen ville jeg godt for fordi den er estetisk pen , flottere finish ,også er jeg tilhenger av mest mulig arf.. lei lim...OK : Velg den som stiger som en kork i thermikken , den som er mest lettflydd i løftet(handling), hvem av dem har lavest minimum synk hastighet i løft ?..osv
      Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• cissaman
        • Feb 2008
        • 324

Er det lov å spørre hva noe slikt koster, jeg tenker ikke på hva soarer skal gi for disse flyene men hva en slik ARF kropp koster tom fra fabrikk???

Syke dimensjoner iallefall..
        Bare flygreier: )

Comment

• Kingfisher
          • Feb 2006
          • 833

Originally posted by cissaman
          Er det lov å spørre hva noe slikt koster, jeg tenker ikke på hva soarer skal gi for disse flyene men hva en slik ARF kropp koster tom fra fabrikk???

Syke dimensjoner iallefall..
          Så på en prisliste at Duo'en ligger på 50.000,-. Så det er mye penger, iallefall i min målestoff. Men så er jo alt realtivt.
          Når en snakker om såpass store beløp så forstår jeg at Gudmund bruker tid på å ta valget.

Stein

Comment

• krvedaa
            • May 2008
            • 39

Hvis min mening betyr noe, så liker jeg vingene best på Duo Discusen best, en mer aggresiv vingeform, og de feite tynne vingetippene (ehh noe motstridende utsagn??), liker også den litt kraftigere cockpiten og haleseksjonen bedre enn ASW'en.

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Tanken på ASW har festet seg mere nå, og er den som jeg forventer, så blir det den.
              Volumet i flyet er det som jeg er ute etter, og når en sa at det ikke er hitèn på plata som blir den du hører mest på, så passer det egentlig godt inn
              Den kulformen i framparten har jeg egentlig aldri hatt sansen for, mens andre synes den er det som gjør flyet.
              Det er helt sikkert et fantastisk fly, med energi som banker 6 metringer så støvet fyker.

Dessuten er det visstnok ferdig dekorert som originalen nå, enda et pluss.
              Da blir det kun installasjon og innredning som blir jobb på den, og dekorasjon er jo sånt en kan gjøre selv om en bruker flyet. Servoer har jeg fullt opp av.
              Gleder meg til å se det flyet på 30 kilo..
              Mvh
              Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Lille_Thomas
                • Sep 2008
                • 364

Gratulerer så mye iallefall uansett hva du kommer hjem med så blir det ett helt sinnsykt fly Men må si det blir nok ikke så spennende å stå etter deg i køen for å bli slept opp
                Thomas Rongve

Comment

• cissaman
                  • Feb 2008
                  • 324

Appropo det, hvilket fly skal slepe opp denne giganten???
                  Bare flygreier: )

Comment

• Lille_Thomas
                    • Sep 2008
                    • 364

Volkswagen passat
                    Thomas Rongve

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Originally posted by cissaman
                      Appropo det, hvilket fly skal slepe opp denne giganten???
                      Tore kompis skal kjøpe en Extra 300 3 meter med 3W 150ccm. Den har slept en 9 m ASW med vannballast, no problem..
                      Sprekt gjort, ettersom han nettopp kjøpte en Yak 54 med 100 ccm. Men det var visst for lite futt for han.
                      ASW`en jeg sikler på er identisk i farger og dekor med den her.
                      Attached Files
                      Mvh
                      Gudmund

Comment

• Tor
                        • Jan 2007
                        • 27

Jeg er så heldig så jeg har fått prøvd duo Discusen som er 2,5 ganger større, og må si at den var meget god å fly, presis på rorene, ga svar med engang, samme var det når jeg kom i løft. Har også prøvd DG 500 men den var vanskeligere å fly og hadde ikke den same følelsen med den, som Discusen. Hvis jeg kunne velge så har det blitt Discusen, men har litt med latskap å gjøre også. Men lykke til med det du kjøper
                        Tor Midtlund

Comment

• Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

Jeg også. Vi og et vennepar var i Danmark i to uker. Den ene av de ukene dro jeg og kompis rundt og leide seilfly mens koner shoppet.
                          Da dumpet vi borti nybakt Dansk mester som kjente Duo Discus bedre enn lomma si.
                          Fantastisk flyging, og ny erfaring å bli slept opp med stasjonær vinsj.
                          0 til 150 på to-tre sekunder.. Low-pass i 300 pluss, og delfin flyging mellom skybasene.
                          Horribelt å starte på den ene enden av en Cumulus, for så å skrape i skybas tvers over bare for å bygge fart. På andre sida bars det verikalt 200 meter langs veggen på skya, rette opp ned 100 km/h og regelrett stupe til neste sky.. Ikke rart folk er hekta. Og ja, en drøm å fly. Kompis Rune Hovda er etter den til blitt instruktør i Os Aeroklubb, og der har de også fått nemlig,- En Duo Discus..
                          Mvh
                          Gudmund

Comment

• Soarer
                            • Mar 2005
                            • 1856

Flere bilder og litt film: http://www.tb-grossflugmodellbau.de:80/index_d.html
                            Mvh
                            Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                              • Sep 2008
                              • 364

Fy svarte for en energi det var i flyet da

Dette blir bare så grise rått når du får den opp på himmelen Gudmund
                              Thomas Rongve

Comment

• jj
                                • Nov 2002
                                • 1327

Gudmund går berserk hos forhandler..

Gudmund Malones ringte og lurte på om han kunne ta en tur innom etter å ha hentet ett lite fly på Kløfta. Men på veien røyk turboen og en medarbeider fra Valdres måtte sendes ut. Noen timer etter ble vi tatt imot med middag og forpleining av mor i huset slik en forhandler har det... Nå var vel forsåvidt denne modellen vi hentet tatt av det private sortimentet da, men pytt, pytt, detaljer...
                                Av en eller annen merkelig grunn får man faktisk plass til 345cm kropp og 9meter vinge i en Seat Alhambra, dog hvis man allerede har skåret hull i veggen...
                                Vel "hjemme" ble en Braastad XO åpnet og modell montert mens vi rullet cognac'en rundt i glasset. Gudmund smiler og har ingen interresse av å se andre veien som tv'n står. Tv-stolen må snus er konklusjonen. Jo derimot kan helt klart se for seg at denne modellen blir stående akkurat der den står. Ingen koner som sier nei til det der i huset.. Kanskje det er plass til å henge den opp?

En bøtte med bilder her:
                                Attached Files
                                Jo Grini
                                http://vimeo.com/jojoen
                                http://www.youtube.com/jojoenno
                                http://www.jojoen.no/

Comment

Working...