Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baudis Ventus 2c

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baudis Ventus 2c

    Hei.

    Fikk teste et seilfly og fikk fort sansen for det, morro å prøve noe annet enn bare acro\3D fl også.

    Men er det noen her som har noe å si om denne modellen?
    http://www.baudismodel.com/ventus2c.php

    Kunne tenke meg en skalamodell, som også funker til lett seilflyacro, og kan startes med strikk, eller tauing.

    Så om noen har erfaring med modellen jeg liker til takker jeg for svar!

  • #2
    Dette er nok litt på siden av det du spør om, men tror likefullt det er et verdifullt råd. Hvis du har hovedfokus på sleping ville jeg definitivt vurdere en noe større modell; gjerne 4 meter eller større. Flyegenskapene, synligheten på modellen og den generelle flyopplevelsen blir ganske mange hakk bedre når man kommer opp litt i størrelse.

    Har førstehånds erfaring med dette, og bl.a har en 3m Pilatus B4 blitt "pensjonert" til ren hangmodell av nevnte grunn.
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Jeg skjønner...

      Bråsjekka priser her i Norge på fly og servoer, kom vel i overkant av 7000,-..

      Hvor mye mere må man ut med for en komplett 4 metring?

      Comment


      • #4
        Det blir nok fort noe mer enn det du nevner, men det er fremdeles verdt det etter min mening.

        Reichard modellene til Elefun er antakelig noe av det som kommer rimeligst ut. Ellers har nok både Øgrey (Øgrey – Glassmagasinet Øgrey) og Thorbjørn og Kåre (Rc-seilfly.no - Modellflysport) noen fine alternativer, men muligens noe over Reichard prismessig. Man kan jo også se på det som Petter Østbye (www.modellseilfly.no) har, men da er man litt lenger opp på stigen. Har selv DG 600 fra Østbye, og den flyr meget godt.
        Fikk tak i et gammelt robbe-sett av en ASH 26, 4,5m, for et par lapper, og det fly også meget bra, så det kan gjøres rimeligere om man har litt tålmodiget

        Ellers har el-fly i danmark noen modeller: Siden blev ikke fundet - El Fly

        Vil man ha enda større er det stort sett bare tykkelsen på lommeboka som setter grenser...
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Ser det er MYE fint og stort og få tak i.
          Men er ikke stort mye større enn 50cc acrofly i klubben som kan brukes til slep, da blir vel fort 4m og større for stort, derfor jeg tenkte at 3m kunne brukes. Og det er den prisklassen som passer min lommebos best.

          Comment


          • #6
            Var innom RCMarked og så denne her
            404 - File or directory not found.

            Reichard er vel fine modeller er det ikke? Og blir jo billigere enn å kjøpe nytt, hehe..

            Comment


            • #7
              Hei igjen..

              50cc sleper lett en 4 metring av de fleste typer. Vi har slept en 1:3 Ventus 6 meter/ 12 kilo etter en Decathlon med 50cc og en 1:3 Minimoa på 13,9 kilo etter en Porter med 55cc. Så hvis det er flere tilgjengelige 50cc kjerrer i klubben er ikke det noe problem.

              Den DG 300 modellen kjenner jeg ikke personlig, men mener det er gitt positive omtaler av den her på forumet tidligere. Søk og du vil finne.
              Min erfaring med Reichard (Blizzard) er at de lager meget velflygende modeller, og at det kan være en fordel å forsterke kroppen på strategiske steder, uten at dette er noe must.

              Det er selvsagt en fare for at dette blir sterkt vanedannende
              Mvh
              JoE
              Agder Modellflyklubb

              Comment

              Working...
              X