Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av storseiler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Egentlig så står AS for Alexander Schleicher som er produsent, og i noen tilfeller også utvikler. En ASW er bygget av Alexander Schleicher men designet av G. Waibel.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #32
      Dg 300

      Da ser det ut til at jeg snart vil være den lykkelige eier av en DG 300 fra Multiplex. En nydelig sak som strekker seg litt over 4m med vinglets.

      Noen som kjenner til modellen?

      Vil takke alle for svar på denne tråden så langt.
      Mvh

      Ragnar Bye

      DG 300/17 Multiplex
      Caramba Krause
      Legend Airtronics
      Miraj Aeromod

      Comment


      • #33
        Gratulerer!
        Har ikke DG300 men tre andre MPX-seilere. De fleste er levert med en modifisert RG-profil, regner med din også har det.
        Regner med du har fått en forholdsvis rolig modell, godt sig, OK respons og ingen overraskelser å fly. Bare gøy.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #34
          ...

          Originally posted by joo
          Gratulerer!
          Har ikke DG300 men tre andre MPX-seilere. De fleste er levert med en modifisert RG-profil, regner med din også har det.
          Regner med du har fått en forholdsvis rolig modell, godt sig, OK respons og ingen overraskelser å fly. Bare gøy.
          Takker Joo! Ja dette blir spennende. Gleder meg som bare det kan man si...selv om knærne sikkert kommer til å skrangle i takt på første turen

          Er en pent brukt storseiler som ser aldeles nydelig ut. Bare å vente til jeg får fri så jeg kan hente den.
          Nå mangler jeg bare en liten hangkjerre jeg kan få god fart på.
          Mvh

          Ragnar Bye

          DG 300/17 Multiplex
          Caramba Krause
          Legend Airtronics
          Miraj Aeromod

          Comment


          • #35
            La knea skrangle du

            I fjor hadde jeg min første tur på slep etter TUG, og tross 31 år modell-flyging skrangla knea mine ille før første turen. Skjønner ikke hvorfor i ettertid...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #36
              ...

              Originally posted by joo
              La knea skrangle du

              I fjor hadde jeg min første tur på slep etter TUG, og tross 31 år modell-flyging skrangla knea mine ille før første turen. Skjønner ikke hvorfor i ettertid...
              Hehe,ja det kan jeg tenke meg til. Enkelte ting rår man bare ikke over
              Mvh

              Ragnar Bye

              DG 300/17 Multiplex
              Caramba Krause
              Legend Airtronics
              Miraj Aeromod

              Comment


              • #37
                Originally posted by joo
                Gratulerer!
                Har ikke DG300 men tre andre MPX-seilere. De fleste er levert med en modifisert RG-profil, regner med din også har det.
                Regner med du har fått en forholdsvis rolig modell, godt sig, OK respons og ingen overraskelser å fly. Bare gøy.
                Har sjekket litt hvordan profil den har,og det viser seg at den har en FX 60-126 profil. Har fløyet en Camaro med en lignende profil FX 60-100,og den fløy skikkelig bra. Mener å huske at det var en såkallt Eissmann-profil som krause brukte på noen av sine modeller.
                Har ikke sett mange med den profilen...noen som kjenner til den?
                Mvh

                Ragnar Bye

                DG 300/17 Multiplex
                Caramba Krause
                Legend Airtronics
                Miraj Aeromod

                Comment

                Working...
                X