Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vestfoldgutta ute og flyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kremt.. Aktiv og aktiv.. jeg er innom da.. men det veit du jo.

    Ang flyging søndag.. Sjekka værmeldinga eller? meldt 16m/s fra sør.
    Kan bli bra harriers da!
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • Haha

      16m/s ..?? Nei, 5-6m/s mener du.

      Jada, men da kan man ta fine rolling harrier elevators, ikke noe unskyldning det! Kommer du bortom?
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Har fly klart for maiden jeg. men sitter oppe i tromsø for helgen. men neste helg er man klar.
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • Er det storm å innevær i Vestfold i dag? Eller er det noen som er ute i varmen?
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • Her skinner sola! Men det hjelper jo ikke, fordi det blåser som et HEL.... ute!
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Vi var ute og sassa litt stikker på lørdag og hær kommer noen film snutter

              Først Alf

              Last edited by xxl; 28-11-11, 17:27. Reason: Feil video
              BOOMA Intelliswitch

              Odd A Eriksen

              Comment


              • Er Yak`n nye favorittflyet Alf?
                Trond Winger, søndagsflyger

                EG MX2 106"
                Ultimate 71"/DLE55
                GB Yak55 2.2M/DLE55

                Comment


                • Akkurat nå trur jeg han har 3 favoritter
                  BOOMA Intelliswitch

                  Odd A Eriksen

                  Comment


                  • Haha ja, helt riktig som Xxl skriver.

                    Det er alle helt rå modeller, med litt forskjellige egenskaper - mtp. EF Edge 88", EF Extra 78" og GB Yak 88". Men, må få fikset CG på GB Yaken - altfor tung i nesa, som gjør at jeg ikke får rumpa med i ymse øvelser - så de blir litt sånn halveis.

                    Sånn som den " Bruckmann " flippen jeg øver på X antall ganger i slutten der - jeg får ikke modellen til å "henge" i lufta, fordi rumpa ikke kommer skikkelig etter.

                    Selv om jeg flytter batteriet må jeg nok til med bly i halen - fysjom - hvor får man slike blylodd egentlig..?
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Sett tenningsbatteriet i halen

                      Eller kapp av halen litt..
                      Last edited by trowin; 28-11-11, 17:55.
                      Trond Winger, søndagsflyger

                      EG MX2 106"
                      Ultimate 71"/DLE55
                      GB Yak55 2.2M/DLE55

                      Comment


                      • Originally posted by alflovvold View Post
                        Selv om jeg flytter batteriet må jeg nok til med bly i halen - fysjom - hvor får man slike blylodd egentlig..?
                        Eller du kan jo prøve med pipe MOoOHhAhA
                        BOOMA Intelliswitch

                        Odd A Eriksen

                        Comment


                        • Originally posted by alflovvold View Post
                          Haha ja, helt riktig som Xxl skriver.

                          Det er alle helt rå modeller, med litt forskjellige egenskaper - mtp. EF Edge 88", EF Extra 78" og GB Yak 88". Men, må få fikset CG på GB Yaken - altfor tung i nesa, som gjør at jeg ikke får rumpa med i ymse øvelser - så de blir litt sånn halveis.

                          Sånn som den " Bruckmann " flippen jeg øver på X antall ganger i slutten der - jeg får ikke modellen til å "henge" i lufta, fordi rumpa ikke kommer skikkelig etter.

                          Selv om jeg flytter batteriet må jeg nok til med bly i halen - fysjom - hvor får man slike blylodd egentlig..?
                          Prøv med hjulvekter De står merka med antall gram og er lett tilgjengelige Lette å feste er de også da det er en krok på de som egentlig er te å feste i felgkanten.

                          Comment


                          • Trowin - tenningsbatteriet er et 2s850mah batteri på 20gr, kommer ikke langt med å flytte det gitt!

                            Hele halen er sheetet med isopor - veldig skjørt, og vanskelig å komme til inni der - så orker ikke å lage noe batteribrett baki der. Modellen er i utgangspunktet superlett, så noen gram ekstra i halen vil man garantert ikke merke noe til. Annet enn at den flyr enda bedre 3D med rett CG.

                            Xxl - pipe??? my ass haha! Du vet jeg er gjerrig, eller sparsommelig som jeg heller vil kalle det "hirr hirr", så det blir nok ikke pipe. Det hadde blitt en dyr løsning, med tilhørende peaky-gass og totalt sett mer vekt enn et par lodd i halen. Joda, kanskje et par hundre rpm i toppen som jeg hadde tjent, men njeee.. her i gården er det mer tro på cannistere!

                            "Nå legger jeg kraftig opp til å spise i meg de ordene om jeg evnt. skulle blitt frelst på pipe. LOL"

                            Men. Artig å teste ut litt forskjellig. Og inntrykket er vel litt sånn, etter totalt.. hm.. 12turer tror jeg det har blitt.

                            ++ PLUSS ++
                            GB Yaken er ekstremt manøvrerbar og presis, bra rollrate "skal bestille 2" SWB horn for 30% mer utslag på ailerons", knallbra tracking, god kvalitet på settet samt et knalltøft retro-design spør du meg!

                            -- MINUS --
                            Den ekstreme manøvreringsevnen kommer med en liten "Obs" mtp. den er ikke like snill som andre typiske 3D modeller ute å går nå. But who cares!? Veldig skjør i kroppen - gjelder å være forsiktig v. transport / bæring. Halehjuls-innfestning går fort at skogen med noen harrier landinger. Jaaada, jeg vet trikset med å gi på litt før man er nedi med hjulene - men tro meg, det hjelper ikke.

                            PilotRC har skjønt dette med halehjulet - istedenfor en styrepinne er det fjærbelastet. Problem solved.

                            EF Edgen min føles som en treg, småtung 3D trainer-amerikaner ,som riktignok er råsprek med DA`n, kontra denne kjappe GB Yaken. Lurer på hvordan GB`n hadde blitt med DA60`n min? LOL
                            Last edited by alflovvold; 28-11-11, 19:05.
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Originally posted by alflovvold View Post
                              Haha ja, helt riktig som Xxl skriver.

                              Det er alle helt rå modeller, med litt forskjellige egenskaper - mtp. EF Edge 88", EF Extra 78" og GB Yak 88". Men, må få fikset CG på GB Yaken - altfor tung i nesa, som gjør at jeg ikke får rumpa med i ymse øvelser - så de blir litt sånn halveis.

                              Sånn som den " Bruckmann " flippen jeg øver på X antall ganger i slutten der - jeg får ikke modellen til å "henge" i lufta, fordi rumpa ikke kommer skikkelig etter.

                              Selv om jeg flytter batteriet må jeg nok til med bly i halen - fysjom - hvor får man slike blylodd egentlig..?
                              Limvekter til bilhjul Alf

                              Lim dem på under flyet bakerst. Så langt bak trenger du antagelig ikke mye

                              Comment


                              • Pokkers vær!!! Sånn at det nesten er bare å gjøre som mange av gutta på FG, pakke vekk flyene for sesongen og kun la EPP stå klart.. F...skap.

                                Neh. Sees til neste vår! :-/
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X