Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vestfoldgutta ute og flyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helt enig. Men for meg som ikke hadde mulighet denne helgen er det greit. Hadde fått lit noia om det hadde vert megavær.
    Men som du sier Inndoor er tingen nå. Har 3 stk nesten klare nå, og hallen er ledig flere dager i uka
    Må bare få organisert litt først.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • Dere får si ifra om det blir mulighet for å ta seg en tur etterhvert, ikke så mye haller "som jeg vet om" åpent til slikt her i nærheten.. Noe i Drammen riktignok, igår - men da var jo selvsagt kjærringa på julebord.

      Vel, til inspirasjon -



      Noen andre som har lyst til å lære seg dette programmet også kanskje? Skulle fått tak i org. soundtracket hmm..

      Muuulig jeg har bestillt meg en sånn.
      Last edited by alflovvold; 03-12-11, 09:12.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Her har du også en som kan sine saker

        MVH
        Kjell Kristian

        Comment


        • Hehe bra landing!
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Noe innendørsflyging ikveld noe sted?? Får helt abstinenser - prøvde meg på noen turer ute nå med 3DHS EPP`n, men det er jo så turbulent at det ser ut så jeg flyr i fylla.. Urk.

            Nå er jeg så drita lei av detta været.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Noen ganger tror jeg ikke det er meningen man skal ut å fly?

              Surt blåsevær gjør i alle fall humøret mitt så som så. Det at jeg glemte at bilen min var fullastet med sofa og kommode rett før jeg skulle dra på stripa var jo også litt kjipt. Men verre var det at en kommode, på sånn ca. et halvt tonn, knuste 78" Extra'n min i første rundkjøring. Tror jeg fant på noen banneord som ikke eksisterer, sånn på papirer pr. dags dato!

              Glemte jo å sikre kommoden med en stropp, trodde vel egentlig at den sto greit. Der tok jeg feil.

              Joda, 10min senere og en halv "politi-sperre" teip senere var f..skapen flybar. Hell i uhell, bare canopy som gikk til H.



              Nah, dette var ikke dagen - turbulent som et helv.. også.

              Er det et tegn på at det bare er å pakke sammen til neste sesong?



              11turer totalt ble det, med noen "intresange" turer med 48" - batteriene begynner nok å bli slitne, kutter på full throttle - kjører 14x7prop som nok blir i drøyeste laget, må nok ned i 13x6.

              Neh! Nå dropper jeg denne hobbyen å begynner med noe annet. Hørt at synkron-svømming for menn er hett for tiden!

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Hmmmm...............det er vel faen ikke noe synd på deg når du fikk 11 turer
                Jeg reiste også på stripa i dag, men reiste hjem uten å fly. Mellom 7 og 10 m/s og -1 grad gjorde at lysten forsvant.

                Comment


                • Har hørt folk skylde på mye rart når de kræsjer modellen sin. Men at noen skylder på en kommode har jeg aldri hørt før. Du er ikke bare en jævel til å fly Alf. Du er bra på å skrøne også
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • 11 turer er mye da, tror ikke jeg har klart det på en dag faktisk. Synd med "kommoden" og flyet da
                    Trond Winger, søndagsflyger

                    EG MX2 106"
                    Ultimate 71"/DLE55
                    GB Yak55 2.2M/DLE55

                    Comment


                    • Haha

                      Hadde jeg krasjet så hadde jeg vært den første til å si det - ikke noe høy-på-pæra faktor her.

                      Men dere vet sikkert åssen det er, innimellom er det bare ikke dagen.

                      Lysten var litt så som så her i dag også, Xxl skrudde sammen Edgen men det ble ikke noe flyging på han.. Brrrr

                      Nei, nå er alt pakket ryddig fint vekk i hobbybua, der skal det nok få stå i fred til neste helg. Fikk et tips fra Xxl å lagge carbonmatte inni canopy å glasse denne - kanskje det? Noen som har testet det...? Hmm..

                      AP har jo ikke en skit av reservedeler på lager, så me får sjau.

                      Nje. Whisky og Skyrim - her kjem eg.
                      Last edited by alflovvold; 04-12-11, 16:37.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Håper dette været bedrer seg drastisk snart. Møkka været blir så kostbart. Nå hadde jeg liksom fullt opp av fly og helikoptre følte jeg. Ingen grunn til å handle mer på en stund nå. Men etter litt heliprat på hobbyrommet til kk, blandet med flyabstinenser, så røy jeg jaggu på to nye helikopter prosjekter på like mange dager. Noen som vet om avvenningsanstalter el. ? En slags blåkors for modellflypiloter. Hei, jeg heter Arne og er heliholiker osv....
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • Tror vest-oppland psykiatriske har et program for sånne som deg Arne...
                          Trond Winger, søndagsflyger

                          EG MX2 106"
                          Ultimate 71"/DLE55
                          GB Yak55 2.2M/DLE55

                          Comment


                          • Haha god bedring Arne!

                            Hva slags prosjekter er det snakk om da..?
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Originally posted by alflovvold View Post
                              Haha god bedring Arne!

                              Hva slags prosjekter er det snakk om da..?
                              Nei, det er som sagt helikoptre da. En T-rex 450 som kom i postkassa her i går. Skal forsøke meg på litt inneflyging igjen. Prøvde i fjor også, men det var svært få kvelder jeg kom hjem med hel maskin. Ble lei og solgte dritten. Av en eller annen grunn har jeg fått lyst til å prøve igjen. Det er så surt og kaldt ute så...

                              Det andre er en Logo 400se. En Logo i T-rex 500 størrelse, men med litt større blader (se = streched edition). Er så fornøyd med min Logo 600se så fikk lyst til å forsøke lillebroren også. Den er mer passe størrelse å fly på en liten åker som ligger ved siden av huset mitt. Har ikke brukt den plassen siden jeg solgte T-rex 500'en min i våres.

                              Tanken var da å selge min T-rex 550e til fordel for denne nye Logo'en. Men skal se an hva jeg synes om Logo'en før jeg selger noe. T-rex 550'en med V-bar er en knallfin maskin det og. Selger i såfall kun for å rettferdigjøre nytt heli. Ikke fordi jeg har lyst å selge den.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Simulator??????

                                Fått flydd masse jeg i helga Tror jammen jeg har begynt å skjønne litt basic på dette med innverted harrier men laaaaaaaangt igjen til å få det i fingra

                                Ellers er det flere som lider av samme sykdom Arne,og fått samme "utsletta"
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...
                                X