Announcement

Collapse
No announcement yet.

Compass 7HV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Første tur med Giant Power 5100mah 65c pakker i dag. Nok power?

    Hans Christian Thjømøe





    Comment


    • #17
      Det er omtrent sånn jeg ser for meg første flighten min.

      Eller ikke.

      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #18
        får du brukt de 331.5A og 16641w som som er tilgjengelig konstant da?

        Comment


        • #19
          Nå har Compass kommet med en V2 av 7HV med noen fine upgrades. De har gjort følgende:- Ny hale, ettersom flere har slitt med småproblemer på den første- Helical main gear, noe som senker støyen betraktelig- Ny batteriskinne system, istedenfor små tapper du må treffe mellom har de nå laget en skinne- Lavere og større tapp for canopy- Ny FBL link design, den forrige måtte skrues av og etter en krasj var det ofte veldig vanskelig. Den nye har blitt erstattet av en gjennomgående bolt så man slipper det problemet med at man ikke får ut de gamle delene osv. Jeg har ikke vært borti akkurat det, men skal visst være en fin detalj det nye systemet.- Ny canopy quick release system ala "RC booya". En oppgradering som anbefales på det varmeste på alle heli! - Knapp på toppen av rotorhodet for å stoppe rotasjonen raskere ala Align type- 115mm carbon fiber haleblad kontra de dårlige, myke plastikkbladene som følger med originalt.- Ny bladholderDe kommer også med en ny type canopy design etterhvert! Alle disse oppgraderingene kommer som sagt på 7HV V2.


          En liten videosnutt som viser dette også:

          Attached Files
          Last edited by Trulsen; 18-09-12, 07:40.

          Comment


          • #20
            Re: Compass 7HV

            Jeg monterte på nytt helical main gear for ca 2 uker siden og er veldig fornøyd med lyden fra 7HV'en nå. Det var ganske stiv pris på main gear men absolutt verdt penga

            Nå er det en ny pakke på vei med oppgraderingen til halen samt v-bar som skal i helien istedenfor beastX som jeg flyr nå.
            Trex 600EFL, BeastX
            Trex 700, F3C
            Compass 7HV, V-Bar
            SAB Goblin 700, V-Bar

            Comment


            • #21
              Nå er det visst også mulig å bestille en oppgraderingspakke for å oppgradere 7HV'en til V2. Dette burde jeg visst igår, før jeg bestilte haleoppgraderingen

              Click image for larger version

Name:	Compassupgrade.php.jpg
Views:	1
Size:	136.2 KB
ID:	593078
              Trex 600EFL, BeastX
              Trex 700, F3C
              Compass 7HV, V-Bar
              SAB Goblin 700, V-Bar

              Comment


              • #22
                men... er det vert penga? er over 200 gærninger

                Comment


                • #23
                  Re: Compass 7HV

                  Hoveddrevet er verdt pengene mtp støynivået som blir så masse bedre. Halen, njaa. Nå kjøpte jeg min brukt og han jeg kjøpte den av oppgraderte bladholderene på halen til Align 700 holdere og jeg har ikke hatt noen problemer etter det. Nå er jo den nye halen til compass ganske så diger i forhold til originalhalen og mekanikken er helt forandret så kanskje den er noe bedre.

                  FBL linkene er like greit å bytte dersom de ryker. Halebladene er sikkert ok men funker nok like bra med hva annet som helst.

                  Batteriskinna kan kanskje være grei men jeg har ikke store problemer slik det er per i dag heller

                  Men for de som kjøper en ny maskin vil jeg si at dette er mye bang per buck! Det er ikke mange oppgraderingene som må til på V2'en

                  Comment

                  Working...
                  X