Unconfigured Ad

Collapse

Colonial Viper

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soloflying
    • Aug 2004
    • 201

Da var batteriet komt frem. Har et par spørsmål her også. Batteriet har to strømkabler, en rød og svart. Det er jo standard, men i tillegg er det en liten hvit kontakt med fire små ledninger. Hva skal kobles i hva? Når motorene kommer vil de trekke ca 55 A hver. Jeg så på en deans parallelkobling på elefun, men den har anbefalt maks A på 60. Vil jeg ikke trenge en kapasitet på 110 A? Jeg har liten peiling på elektro oppsett, har som regel drevet med glow før.

Utenom dette så va jeg på jobbverkstedet igår og fikk lagd den fremste biten til flyet. Jeg ble ganske fornøyd, men noen småjusteringer må gjøres for å få det til å fungere skikkelig. Skal legge ut bilder når jeg får funnet frem kamera!

Oppdatering: Glem batterispørsmålene. Klarte å finne ut at det etter en god del googling. Trenger likevel svar på deans koblingen. Vil en parallelkobling som denne http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13768&i=113 kunne tåle 120 A eller vil den bare smelte? Skal sjekke på hobbybutikken også, men setter pris på noen tips her. Finner frem kamera i morgen og tar bilder av fronten, regner med å bruke en god del av helgen på å tegne mer av flyet.
    Last edited by Soloflying; 12-11-09, 00:47.
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

Comment

• Soloflying
      • Aug 2004
      • 201

Her kommer et par bilder fra fronten. Må bare si med en gang at det er en prototype og jeg skal endre på en del. Rorene er ikke påmontert, skal gjøre det på neste versjon. Utenom alle justeringene som må gjøres er jeg rimelig fornøyd, men innser også at det er tidkrevende å tegne deler som skal passe tredimensjonalt! Oppdatering følger.
      Attached Files

Comment

• Soloflying
        • Aug 2004
        • 201

Nå har motorene og alle delene kommet! Så nå er det bare å lage selve flyet. Jobba en del på fredag sist uke og kom fram til at designet mitt fungerer greit. Skal finjustere nå, og har fått tak i fjærer til mekanismen. Skal ta bilder når jeg er helt ferdig med det. Må si at jeg er fornøyd med servicen fra RC Castle. Bestilte på forrige fredag og hentet dem idag, fikk i tillegg med et par plastpiloter (veldig billige greier da, men en gave er en gave). Har også fått tak i egen balanselader, deans parallelkobling og generelt det jeg trenger. Må kun kjøpe mer kryssfiner til modellen, så er byggingen i gang igjen. Gleder meg til å komme videre, tror dette kan bli bra Selv om modellen kanskje ikke blir den mest flyvedyktige er hele prosessen veldig interessant. Legger ved et bilde av en del av alt utstyret.
        Attached Files

Comment

• Soloflying
          • Aug 2004
          • 201

Jeg har forresten noen spørsmål angående motoren. Hvordan skal jeg få festet den ordentlig? Det er ikke noen festepunkter rundt den. Er det bare å lage til noe rundt og lime det tett på? Utenom dette, hvordan skal den være formet? Skal den smalne mot enden? I så fall, må den være helt glatt inni, og hva med inntaket? Er det viktig at det er helt åpent eller kan jeg gjøre åpningen litt mindre for estetikken sin skyld?

Edit: Motorene skal stå på sidene av flyet slik som de to nærmest vingene på det første bildet.

Comment

• Soloflying
            • Aug 2004
            • 201

Da har jeg kommet litt lengre. Jobber enda med fronten, fant ut at jeg endrer rorløsningen slik at den tåler mer. Limet tørker nå, men skal laste opp bilder når den er helt klar. Utenom dette har jeg jobbet på motorfestet. Bildene nedenfor viser konseptet bak festene, selv om noen mangler. Ideen er å ha to stk 4mm kryssfiner bakerst mot metallringen på huset, det samme over ringen med med større diameter for å passe. Foran ringen igjen er det nye to plater med samme diameter som de bakerste, men disse består av to deler for å kunne tre dem rundt huset. Jeg har bestemt meg for å la motoren ligge i midten av vingen, og har ideer på hvordan jeg skal fikse dette. Har imidlertid sluppet opp for tre i riktig tykkelse, så jeg kan kun fokusere på tegning foreløpig. Skal skaffe mer, men får se om dette ikke blir over nyttår.

Lurer fremdeles på hvordan jeg skal lage utløpet til motoren. Skal/bør den være konet? Og må den være glatt inni, eller kan en spantekonstruksjon fungere fint?
            Attached Files

Comment

Working...