Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan overføre tegningen til balsaflak?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    JEg holder på å bygge en modell fra scratch som jeg har tegnet selv. jeg har alle tegningen på PC, og har ett tips: kjøp en limstift !
    Jeg skriver ut(du kan sikekrt kopiere om du ikke har tegningene på PC) delene, klipper dem ut, og limer dem til balsa/kryssfiner med limstift. Om en ikke bruker hele dagen på å skjære ut profilen så er papiret forbusende lett å plukke av etterpå
    Kjør hardt, Kjør stiiiil !
    Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
    Og ring deretter Falck

    Comment


    • #17
      Originally posted by LN-EAA
      JEg holder på å bygge en modell fra scratch som jeg har tegnet selv. jeg har alle tegningen på PC, og har ett tips: kjøp en limstift !
      Jeg skriver ut(du kan sikekrt kopiere om du ikke har tegningene på PC) delene, klipper dem ut, og limer dem til balsa/kryssfiner med limstift. Om en ikke bruker hele dagen på å skjære ut profilen så er papiret forbusende lett å plukke av etterpå
      Du får limstift som lar seg fjerne også, bl.a. oransje 3M. Limet blir som på "Post-it" lapper. Da kan du fjerne papiret selv etter to uker..
      Bygger bedre enn jeg flyr...
      ARF? Nei takk!

      Comment


      • #18
        Akkurat samme virkning som med 3M spray. Men man skal klart sprøjte limen på de kopier man har printet ud og groft klippet til. Lad limen tørre i et par minutter, så kan du sætte dem på balsa flaken lige som en post it mærkat. Og når du er færdig med at skære, er papiret lige så simpelt at fjerne igen som en post it. Virker for mig.

        Comment


        • #19
          Min erfaring er at vann og balsa går dårlig sammen, så jeg bruker sånne "overhead" ark, transparente for LASERSKRIVER, ikke for blekkskriver, så kjører jeg ut tegningene på en BLEKKSKRIVER. Fargen sitter så løst at du kan legge arket på balsaflaket, gni på baksiden av utskriften, og vips er tegningen over på balsaene. Etterpå kan du bare tørke vekk blekket, å benytte arket på nytt ..........

          PS !

          Dette fungerer kjempefint på depron og isopor også .....
          Attached Files
          Last edited by Toddy; 13-05-06, 11:16.

          Comment

          Working...
          X