Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har nå endelig fått platene i posten . Av ledige motorer har jeg en asp53 2T så da skal jeg prøve denne først http://www.spadtothebone.com/SPAD/SPA3D/index.html den ser forholdsvis enkel ut å bygge og burde gå freskt med den motoren. satser på å få den sammen slik den kan prøves på søndag. kommer bilder og mere etterhvert
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
WOW det flyet rangerer blandt topp 10 stygge fly på min liste......må nesten ha meg en sånn
Har hørt mye om det der kanalplast greiene...men hva er det egentlig ? hvor mye veier det? hvor stivt er det? hvor store størelser leveres det i? hvor får man tak i det? osv.
kanalplast får du her http://www.arkivprodukter.com/ søk på kanalplater på nettbutikken jeg kjøpte de som er Kanalplater i polypropylen, 4mm, 100 x 200 cm koster da 255 for en plate
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
heisann! jeg ser at jeg er litt heldig her, i både min og gammlingen sin bedrift så kommer det slik plast med rustfri plater :P og dei er grise svære :P men det jeg lurte på er hvordan dei lar seg rulle i rull uten å ødelegge for at dei er stive. hvordan fikk dere dei i posten?
betalte ca 100kr i frakt. men da delte di platene i 2 slik at jeg fikk 4 plater på 1x1m. hadde vel blitt dyrere hvis de ikke hadde delt de. men tenker på å bestille en som ikke er delt også for å lage stor fly hehe
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
2 små timer på hobbyrommet og alle delene er skjært ut og tilpasset. nå er det bare å begynne monteringen. Er jo nesten ARF dette hehe. Blir definitivt ikke det fineste flyet jeg har sett men det vil jo vekke litt oppsikt, hvis det flyr da. har noen bilder her etter at ting var skjært ut.
Attached Files
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
Ett tips når dere skal bøje coroplast, er å "crease" (knuse?) inner veggen i kanalene som ligger på innsiden i bøyen. Dette kan gjøres med en penn eller lignende som en presser litt ned i kanalen for så å dra den bortover i hele kanalens lengde (ikke skjære altså, men lage en liten innover kant i kanalene som vender innover i bøyen).
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
yepp uten å gjøre det så klarer du nesten ikke å bøye platen de er utrolig solide. Har nå satt fast halen og laget motorfeste. skal skru fast motoren før jeg fester fast vingen på kroppen slik at jeg lettest mulig finner rett CG. tenkte kanskje lage festet slik at jeg kan flytte vingen frem og tilbake på kroppen
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
etter at jeg hadde montert motoren så fant jeg ut at den alu profilen jeg hadde brukt til kropp var alt for myk . så det er en midlertidig bygge stopp. skal se om jeg får tak i en annen i dag, hvis ikke har jeg masse runde plastrør .
Men nå skal jeg først ut og fly
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
Etter å ha sjekket litt på internett her, har jeg blitt heltent på SPAD-konseptet. Har lyst til å prøve meg på en fun-model, lurer på om noen har et godt tips til hvor man får tak i aliminiumsrørene ? (anntar plasten til "Tyor" er den som skal brukes")
Spent på erfaringer med SPAD-konseptet
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment