Takker for tipset, se om jeg finner en her i Fredrikstad.
Unconfigured Ad
Collapse
3dfly med kanalplast
Collapse
X
-
Hvorfor ikke prøve to-motors?: http://www.spadcombat.com/index.php?...nc=select&id=7
Her er forøvrig mye "matnyttig" om spads. Enjoy!
SverreReal airplanes have two wings and round enginesComment
-
gikk egentlig ut i hobby rommet for å rydde litt da det ser ut som et h.... derMen fant ut at for å få ryddet så må man bare prøve å få ferdig noen prosjekter. mangler nå bare overføringer til ballanserorene og trottle så er den klar for jomfrutur, kanskje i morra. definitivt ikke noe pent fly men det blir morsomt å se om det flyr i det hele tatt.
Comment
-
Nå fikk jeg dårlig samvitighet....
Har noen plater stående, men har så mange prosjekter på gang
så kanalplastflyene har blitt "glemt" en stund.
Skal komme sterkere tilbake senere.
Flyet du har laget ligner litt på det første jeg lagde.
Fortell hvordan det går videre.
Cessnaknuseren
Bjørn SandbækCessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
Dæ går litt mindre lim nå.Comment
-
Originally posted by CessnaknuserenNå fikk jeg dårlig samvitighet....
Har noen plater stående, men har så mange prosjekter på gang
så kanalplastflyene har blitt "glemt" en stund.
Skal komme sterkere tilbake senere.
Flyet du har laget ligner litt på det første jeg lagde.
Fortell hvordan det går videre.
Cessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
Mangler jo bare propell på det første , så er det bare å prøve å gjøre kål på det igjen ... vi klarte jo ikke det sist , enda vi gjorde så godt vi kunne....
-Exlex-____________________
: -Exlex-
: Thor Arne Jensen
:::::::::::::::::::::::::::
[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)Comment
-
Originally posted by -Exlex-Ikke noe å ha dårlig samvittighet for det , jeg brukte opp alle de flotte matrialene noen hadde " glemt " igjen hos meg jeg .... hohoho.. neida , just kidding .... de står klar for dyst her enda Bjørn... hehe.
Mangler jo bare propell på det første , så er det bare å prøve å gjøre kål på det igjen ... vi klarte jo ikke det sist , enda vi gjorde så godt vi kunne....
-Exlex-
Det er ivertfall ikke tvil om att kanalplast er mye solidere enn balsa.
Tror ikke det hadde vært mye igjen av ett balsafly etter de spektakulære landingene vi hadde med kanalplastflyet.
Det er mange fine tegninger å få tak i, så vi får vel prøve å lage noe mer
senere.
Cessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
-
Blir morsomt å prøve dette flyet. har ingen forhåpninger til hverken flyet eller meg så det er utstyrt med gamle standard servoer og en sc40 motor som er både limt og skeiv hehe. har forresten begynt på en mustang i kanalplast også. har laget ving og haleparti skal lage kroppen bare jeg får litt mere plass på arbeidsbenkenComment
-
Originally posted by tyorBlir morsomt å prøve dette flyet. har ingen forhåpninger til hverken flyet eller meg så det er utstyrt med gamle standard servoer og en sc40 motor som er både limt og skeiv hehe. har forresten begynt på en mustang i kanalplast også. har laget ving og haleparti skal lage kroppen bare jeg får litt mere plass på arbeidsbenken
Har du bilder?
Kanalplasten er fin å lage deler av, men det blir fort tungt har jeg inntrykk av.
Hva limer du med?
Cessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
-
no lett blir det ikke. den mustangen tror jeg går gjennom gråstein hehe sikkert fin å lage dogfightere av. har foreløbig brukt medium ca lim og det ser ut til at det sitter. hvis man pusser overflaten litt ru først og vasker med røsprit eller aceton. og holder det i press til det er helt tørt. hdde sikkert vert en ide og brukt aktivator på ca limet. skal vis være ett triks å gå over plasten med en gass flamme for å brenne bort oljen som gjør den så feit men har ikke fått prøvd det enda. Skal se om jeg får skjært ut kroppen i morra og brettet den til også tar jeg noen bilder daComment
-
-
Comment
-
Norsk versjon av mineral spirits for liming av kanalplater ?
Hva er den Norske versjon av mineral spirits ?
det anbefales brukt for å vaske bort oljefilmen som er på kanalplatene
for at limet skal feste bra
her finner du det meste om kanalplate byggeteknikker
A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!Comment
-
er ikke helt sikker på hva de mener med mineral spirit. men acetone eller rødsprit fungerer fint. også medium Ca og activator. driver faktisk å skal prøve å gjøre ferdig denne til testing nå.dvs all sprit som er "tørr" ikke whitesprit. for eks.
Comment
-
Bygde en spad combat for ett års tid siden. Visste ikke hvor jeg skulle få tak i kanalplast, men så var plutselig Sirkus Agora i byen, og hva tror dere de lager plakatene sine av? Kroppen lagde jeg av en sånn kanal som man gjemmer ledningene på kontorer med, litt tung men svært solid. vingespennet var kanskje 1.20, og den fløy fint med en 25os. Umulig å ødelegge. God trainer. Hvis jeg traff ett tre, var det treet som fikk svi!
Senere har jeg bygd ny kropp i balsa, og nå flyr den som om den var stjålet. Klatrer verikalt til jeg ikke våger mer. De blir litt tunge hvis hele flyet er kanalplast, men det er en veldig grei måte å lage vinger på en kjapp måte. Men det er plast, og plast er mykt. Vær forberedt på å måtte trimme rorene litt etter en snap roll! Men det beste av alt er blikkene til de andre på stripa som står der med 12000++ modellene sine når man kommer med et fly som består av ting man har funnet i skogen. (Materialkostnadene på den orginale spaden var 58 Kr inkludert spinner til 37,-) . MoroIkke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment