Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjontråd: CNCDIY 3040 Desktop CNC Routing Machine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Begynner å bli litt bekymret nå.

    Jeg bestilte samme CNC pakke som "ronsand" 13.03.10 av CNCDIY (Walter Kung)
    Jeg la til CNCDIY (Walter) på msn for å få litt raskere respons av dem og få diskutert ting.
    Pratet fram og tilbake med han fram til 26.03.10.
    Han kom på msn titt og ofte.

    Men etter 26.03.10 har han vært vekke. Han svarer heller ikke på mail.
    Jeg tenkte han hadde påskeferie slik som alle andre, men han har enda ikke vist seg på msn eller svart på mail.

    Men noen som vet noe?

    Tilleggsinfo: CNCDIY er ikke et firma, bare et navn. Drevet av studenten Walter Kung.
    Hans ekte navn er Kung Wai Hung.

    Comment


    • #92
      Originally posted by BlizzWave View Post
      Begynner å bli litt bekymret nå.........

      Hvis du leser litt gjennom denne linken så der du at jeg har poengtert at det ikke alltid går like fort å handle med Kina gjengen.
      Har du ikke tålmodighet så kansellerer du bare ordren (regnere med at du ikke har betalt noe enda) og kontakter den Europeiske distributøren CNC-Shop å bestiller derfra.

      CNCDIY er vel som 90% av alle andre Google shop/Ebay butikker - drevet av et fåtalls personer....

      Comment


      • #93
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        Hvis du leser litt gjennom denne linken så der du at jeg har poengtert at det ikke alltid går like fort å handle med Kina gjengen.
        Har du ikke tålmodighet så kansellerer du bare ordren (regnere med at du ikke har betalt noe enda) og kontakter den Europeiske distributøren CNC-Shop å bestiller derfra.

        CNCDIY er vel som 90% av alle andre Google shop/Ebay butikker - drevet av et fåtalls personer....
        Er ikke lov å kanselere ordren i følge http://sites.google.com/site/cncsell...ditions-of-use.

        Jeg vil bare ha CNC'en min. hehe

        Går hvertfall ikke noe fortere å bestille fra CNC-Shop.
        Mulig jeg skal sende mail til de å spørre om de vet noe.

        Comment


        • #94
          Walter is back in business!

          Han har hatt nettverksproblemer i 3 uker. Så nå kan jeg slappe av igjen, for nå skjer det saker igjen

          Comment


          • #96
            Originally posted by BlizzWave View Post
            ....Han har hatt nettverksproblemer i 3 uker. .....
            Var det dette som var årsaken denne gangen - den var ny.....

            Comment


            • #97
              Originally posted by Quadrocopter
              Men som nevnt over var dette veldig enkelt - skruestikka til CNC-PLUS er helt fantastisk og den var monter på under på 30 minutter.
              Er det null slark i denne stikka?
              Har også lyst til og prøve den senere.


              Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~


              ~T-Rex 500 v-bar~
              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

              ~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~


              ~Trondheim Modellflyklubb~

              Comment


              • #98
                Originally posted by Vegabond View Post
                Er det null slark i denne stikka?
                Har også lyst til og prøve den senere....
                Jeg vet ikke helt hva du legger i null slark, men sammenliknet med mye annet til den prisen så er jeg meget fornøyd med kvaliteten.
                Er du en "proff" CNC bruker så vil du sikkert finne noe å sette fingeren på, så det blir derfor litt vanskelig å svare ja eller nei

                Comment


                • #99
                  Jeg tenkte mere på om du setter en alu bit som f.eks er 20X20X20 på den ene siden. Er det da fare for at den detter ut ved fresing, fordi stikka ikke klarer og fordele presset i og med at den biten er plassert på siden i stedet for i senter på stikka om du skjønner.

                  Skulle hatt en stikke med 2 skruer, men kanskje ikke så enkelt å få tak i.


                  Mvh Robert.
                  ~Futaba 10C~


                  ~T-Rex 500 v-bar~
                  ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                  ~Min Cnc byggetråd #1~
                  ~Min Cnc byggetråd #2~
                  ~Min Cnc byggetråd #3~


                  ~Trondheim Modellflyklubb~

                  Comment


                  • Originally posted by Vegabond View Post
                    Jeg tenkte mere på om du setter en alu bit som f.eks er 20X20X20 på den ene siden. Er det da fare for at den detter ut ved fresing, fordi stikka ikke klarer og fordele presset i og med at den biten er plassert på siden i stedet for i senter på stikka om du skjønner.
                    Skulle hatt en stikke med 2 skruer, men kanskje ikke så enkelt å få tak i.
                    .
                    Hvis jeg setter inn et stykke som er 31,6x10mm (håpløst tall men det var metallstykket som jeg hadde for hånden) helt ytterst på den ene siden så er avstanden i andre enden 30,8mm - d.v.s. ca 0,8-1mm forskjell over 130 mm som er bredden på stikka.

                    Satt inn et ca 3x3 cm mm stykke helt ytterst og jeg greier å bende det ut av stikka med håndkraft.

                    Comment


                    • Ja, det er det som er litt kjipt. For i spesielle situasjoner så må man spenne på siden.

                      Mvh Robert.
                      ~Futaba 10C~


                      ~T-Rex 500 v-bar~
                      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                      ~Min Cnc byggetråd #1~
                      ~Min Cnc byggetråd #2~
                      ~Min Cnc byggetråd #3~


                      ~Trondheim Modellflyklubb~

                      Comment


                      • Det er ikke mange skrustikker som tilfredstiller det kravet. Letteste måten er å sette inn noe med samme bredden på motsatt side, evt. en bolt med mutter, som du kan finjustere med. Da fungerer skrustikka litt som en gammeldags parallellklemme.

                        Comment


                        • ENDELIG!
                          Walter har fått ferdig CNC'en min, sendes 17 mai

                          Comment


                          • Bare en liten oppdatering:
                            Jeg valgte dessverre standard spindelen (200W) isteden for og legge noen 100$ til og få den vannkjølte.
                            Denne har nå begynt å bli variabel i hastigheten - sjekket børstene og oppdaget at den ene var helt oppbrukt etter 1/2 års bruk(China crap!!!).
                            Leter etter noen som kan levere disse børstene men det er ikke helt enkelt å finne noen som passer så det blir vel noe filing.

                            Men akkurat nå står den stille og plastkortet sitter løst - ender vel opp med en Kress 1050 eller tilsvarende snarest

                            Comment


                            • Originally posted by Quadrocopter View Post
                              Borte vekk ?

                              Comment

                              Working...
                              X