Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nema23HS8610 ledningsfarge forvirring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nema23HS8610 ledningsfarge forvirring

    heisann!
    noen som vet hvordan jeg kan koble opp dette styret her, jeg har tydeligvis ikke farger som svarer med andre nema motorer, jeg har bare 4 kontaktflater å koble til motoren, men den har 6 lednigner følgende farger:
    Hvit
    Svart
    rød
    Grønn
    Blå
    Gul

    på kortet har jeg bare A+ A- B+ B-

  • #2
    kan det tenkes att dei 2 ledningene som går til 0, kan det være jeg slipper dem?
    siden jeg bare har 2 faser +- på kortet, men hvordan kan jeg finne ut hva som er + og - fase?
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Hei, Tror ikke fasen er viktig. Det er mulig du bare skifter retning om du bytter om på dem.
      Hvis du har bipolar driver kan du bruke senterledningen og en av de andre, evt. bipolar serie, der du bruker endeledningene. For unipolar driver bruker du endeledningene og kjører senterledning til + på strømforsyninga.

      Jeg ville prøvd sånn:
      Unipolar, og bipolar serie. I bipolar serie kan du bare bruke 0,7 x fasestrøm.
      Svart A+
      Grønn A-
      Rød B+
      Blå B-

      Bipolar:
      Svart A+
      Gul A-
      Rød B+
      Hvit B-

      6 Wire Motors
      Support

      Forvirringen komplett?

      Comment


      • #4
        heisann!
        jeg kobla slik som dette her:
        Svart - Grøn - Rød - Blå
        resultatet kommer på youtube og her om noen minutter.
        dette gikk, fikk i alle fall kjørt gjennom setupet på mach3 som jeg fikk med (liten gudie på hva som skulle føres inn i forskjellige innstillinger)
        så lasta jeg inn "roadrunner" g-coden, trykkte på reset, og kjør.
        gikk som bare det, men liten fart tho, utvikla også veldig varme, jeg vil tippe over 6o graderC, greide å holde rundt dem men ikke lenge (jeg har sveist i mangen år, så varme tåler jeg en del)
        ellers er jeg veldig fornøyd! no er det å vente på ny dag og mekke til fester i morgen tidligt! skal bli jul her i huset!!!

        Comment


        • #5


          jeg er i allefall fornøyd med att den lever!

          Comment


          • #6
            Bra at det rører seg!
            Prøv svart, gul, rød, hvit. Og kjør motoren så nært merkestrømmen som mulig. Det gir antagelig best resultat.
            60 grader varme er fremdeles innafor akseptabelt nivå.
            Hva slags styrekort og drivere har du?

            Comment


            • #7
              4 Axis Nema 23 Stepper Motor 287oz-in & Driver CNC Kit | eBay

              er dette settet. men ingenting er satt opp, bare en test for å se om det rører seg.

              Comment


              • #8
                Det ser jo ut som en rimelig og grei måte å komme seg i gang på. Jeg ser at motorene har en merkestrøm på 1A, og du bør passe på å stille inn dip-switchene på kortet deretter. Kombinasjonen av motorer med forholdsvis høy induktans, og det bare er 24V strømforsyning, gjør at dette utstyret fort mister krafta si når turtallet øker. Når du kommer til oppgradering bør du se etter drivere som lar deg kjøre med 70-80volt, og motorer ala denne: Zapp Automation Da går det så det griner

                Comment


                • #9
                  jeg har ikke studert så mye der, alt står slik i fra fabrikk
                  jeg aner ikke helt hva jeg driver med enda men får se om jeg ikke får legge litt lesesiden til og se, på dipswitchene så velger jeg bare step og slikt. skal lese litt i kvled så kommer det en liten oppgradering.

                  Comment


                  • #10
                    da har jeg prøvd å montere stepperne på x aksen for å se hvordan det gikk, men motorene bare hakker og lager kvalme, kjører no 1/8step, som utgjør 1600 step pr omd, stigningen er på 4mm.
                    dei er glo varme motorene, så jeg måtte bare gi meg, jeg har koblet slik det stod, i det bildet over, når jeg koblet common ledningene sammen, da sluttet motorene å plystre. men alikavell så er ting gale her, noen som har vært ute for det samme?
                    er egentlgi slik den filmen over viser

                    Comment


                    • #11
                      no har jeg fått dem til å gå jevnt, men det er kunn under highspeed, om jeg kjører gcoden roadrunner, da går motorene temmelig bra, uten ulyder osv. med en gang jeg slår dem på så er det ei ganske bra uling av dei selv om jeg ikke rører noe, når jeg kjører manuelt på tastene da hakker motorene igjenn, hva kan det være galt no da?
                      jeg har endret strømen til .5A mer enn merkestrøm, er betydelig varmere no enn når jeg kjørte den på 0,5A.
                      håper det er en guru her inne på steppere

                      Comment


                      • #12
                        til oppdatering på dette opplegget her, så var det rett og slett parallelporten som ødla for meg, den sendte ut ett startsignal til stepperene, hardwaren og softwaren greide av en merkelig grunn ikke å kjøre opp config av den, resultatetet blei å mappe parallelporten til jeg fikk dem til å gå, no ser jeg att slanger til overføring ikke duger til min maskin, noe jeg tenkte meg, men var en lett og billig måte å teste på. maskinen er altso i live! no mangler jeg bare å bore noen hull til z aksen før jeg monterer y aksen.

                        Comment

                        Working...
                        X