Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Vertigo Depron 3D Fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Vertigo Depron 3D Fly

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Flott artikkel Alf

    Var jo innendørsflyging i regi av Drammen i fjor, kanskje det blir i år også..?

    Angående differensiering av balanserorene: merker du det mye i lufta at dem blir "feil" differensiert i standardoppsettet? (Tønneroll og yawing?)

    Hengslinga av sideroret: monterte du hengslene som på et "vanlig" fly? Anbefaler du det til alle rorene?
    Jeg brukte dobbeltsidig tape på min Vertigo, lagt i "S". Rorene går veldig lett med den, er spent på hvor lenge den henger fast
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Er veldig glad for alle tilbakemeldinger jeg kan få på mine artikler, målet er jo å bli bedre til å skrive. Er litt usikker på om denne artiklen er for spesifikk med tanke på byggefremgang eller om det er ok ?

      Ellers så synes jeg den yawer og barrelroller for mye, men venter på runde servoarmer så jeg kan diffrensiere der.

      Ellers så synes jeg hengsletape er perfekt for alle ror untatt sideroret, der fungerte CA hengslene godt. S-hengsler med dobbeltsidig tape fungerer nok bra bare den sitter godt nok.

      Ellers så er jeg litt igang for å høre om det blir noe innendørsarrangement.

      Fikk du med deg at jeg har kjøpt digital dravekt for å måle trekkraften i motoren ?
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Flott artikel Affa.....synes ikke du har vært for spesifik mhp byggingen. Er greit og vite hva man kan forvente om man velger en slik modell.
        mvh MM

        Comment


        • #5
          Jeg synes du har skrevet en utmerket artikkel.
          Du har lagt vekt på de detaljene som ikke er "standard" og ganske uvanlige i min jet-verden.
          Dessuten fikk jeg lyst til å bygge en selv!
          Det er kanskje ikke bare din fortjeneste, Pål Vindfallet viste modellen veldig godt fram på Notodden også.
          Per G.

          Comment


          • #6
            Er ikke dette den samme modellen som ble fløyet rett forann publikum på Øvrevoll? Den gjorde noen helt utrolige øvelser på et svært avgrenset område. Skjønner at man satser på disse modellene da man praktisk talt kan fly overalt hvis været tillater det.

            Eller så var artikkelen bra skrevet
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Er nok samme modellen..

              Jeg har nettopp kommet inn etter jomfruturer med min Vertigo Ultimate
              Ufattelig morro, susa rundt trær og hus og lyktestolper rett utafor huset. Tok av fra bakken mange ganger, helt uproblematisk.
              Med flyvekt på 275 gram hovret den bra, men med større batteri (30 gram mer) ramla den lett ut. Typisk kritisk med vekta. Skjønner også hva affa mener med at det er bra å ha nok motor til å trekke ut av hoover, ønsker meg en anelse mer (Har Nippo 0808/98 ) . Trekker den greit ut første halvdelen av fluktene men det blir mer kritisk på slutten.
              Men såå gøy!
              Skal bygge mer elektro
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Flott artikkel Alf, fint skrevet.
                Et alt. til UHU Por er 3M-77 spray lim,(spray limet i en kopp etc etc), min fav. er Epoxy men kun små mengder pga. vekten.

                Er det ikke på tide med et "Indoor fly-in" på østlandet et sted, er det noen som "disponerer" en større hall? (bør vel være større enn en håndballbane?)

                Mvh
                Knut D.
                --
                Knut Dahl
                Getting High By Flying Low

                Comment


                • #9
                  Hej

                  För den som vill se en video på Vertigo 3D
                  klicka på denna länken
                  http://gugge.zapto.org/video/rc_video.htm

                  Mvh
                  Kenneth G

                  Comment


                  • #10
                    Hva og hvor stor er forskjellen på Vertigo ultimaten og Ultimate Competition fløyet i denne videoen her (Ultimate Competition eng version) som er film nr to ovenfra på denne siden (obs 11,3mb) SlowFlyWorld | SlowFlyWorld (kansje dere havner på startsiden men det er bare å velge video på menyen så hamner dere på rett side).
                    Obs. mange av dere har sikkert sett denne videoen der Piloten (Manuel Nühei) blant annet flyr opp og ned en vegg.
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      Har sett masse på den og er ikke sikker på om det er den helt store forskjellen på de 2 modellene. Hvis det er forskjell på flygingen så er det nok heller hvordan oppsett, hvordan den bygges og sist men ikke minst hvem som holder i stikkene

                      Vurderte selv en slik, men gadd ikke å importere noe som helst da jeg så Vertigo fly her i norge. Nå ryktes det fra Ultramicro at prisen faller en god del også
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Den godeste manuel er ingen sinke med stikkene nei
                        Jeg syntest at den Vertigo Ultimaten som en ser på http://gugge.zapto.org/video/rc_video.htm (Fra Kenneth Gustafsson sitt innlegg) var noe undermotorisert (se når den roller), enten det eller så var det for kaldt til batteriene hans.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #13
                          Viser seg at Vertigo`en tåler å lande i hekker.... langsomme lowpasser på rygg over hekken må til slutt ende lavere enn mulig
                          Med mere sideror (45`) er det bare å "vippe" den vekk fra husveggen og furuer! Mer og mer gøy dette.
                          Får faktisk ladet inn 900 mAh på 700-batteriet (LiPo). 1100-batteriet tar nesten 1400 mAh.
                          Men enig med affa: trenger bedre understell.
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #14
                            Hej!

                            Jag har konstruerat Vertigon och gör byggsatserna. Vertigo är ingen Ultimate utan är en originalmodell som snarast har drag av Pitts S1-11. Jag har byggt och flugit femton prototyper innan produktionen, som sker i mycket liten skala, kom igång. Mycket jobb har lagts ned på dämpning och stabilitet i de olika axlarna för optimala egenskaper i konstflygning.

                            Tanbken var också att flygplanet skulle likna en fullskala aerobaticmaskin. Ultimatemodellernas momentarmar etc liknar inte alls en fullskala Ultimate.

                            Landningsstället skulle ha varit av laminerad kolfiber. Jag är dock rädd för att jobba mycket med epoxy så i byggsatserna kommer detta inte att erbjudas. Stabilisatorn kan upplevas vek, men håller utan förstärkning.
                            Det är bättre att ha en lätt/klen modell på 245g än en stark modell som väger 270g.

                            Två videofilmer på min Vertigo; Vikt 246g med Nippy 0808 och 3*700mAh celler. I den första filmen är har modellen en ombordkamera med ack ombord och väger 270g. Modellen har omvänd skevroderdifferentiering. Detta avhjälps lätt om man tar ett runt servook och borrar nya hål i detsamma. Detta har dock ingen betydelse utan är något som piloter brukar skylla på....

                            www.extremeteam.info/videos/Degerfors.wmv

                            www.wood5.se/tos/vertigo%20reklam.wmv


                            Lite annan info:

                            http://www.rfkviggen.com/articles/anders200310.htm

                            Bästa Hälsningar

                            /Anders Kjellberg

                            Comment


                            • #15
                              Velkommen til forumet Anders !

                              Det er hyggelig å se at svenskene kommer på til vårt raskt økende forum. Veldig hyggelig om du fortsetter å engasjerer deg her på forumet da jeg vet dere har mye bra kunnskap

                              Har du noen form for mer informasjon ang. Vertigo så finner du artikkel og forumtråden fra Vertigoreviewet her:

                              (MFN) ModellflyNytt.no
                              (MFN) ModellflyNytt.no
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X