Unconfigured Ad

Collapse

Flytest: Vince Edge 540 3D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

Vekta vise tvilsomt MYE feil !!! ikke fler hundre gram feil uansett hvor billig vekt du har.. noe er feil antagelig, kanskje motorvekten?
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

Comment

• mel
      • Oct 2005
      • 22

Vekt

Hei
      Du har ikke tilfeldigvis veid flykroppen med vingrør / canopy og hjul/hjulkåper på.?? men uten noe utstyr inni. Så kunne jeg kanskje funnet ut hvor mye forskjell det er der.
      M.V.H
      Melvin Øigaren

Comment

• Laserboy
        • Mar 2005
        • 152

Hei igjen mel

Det du sier om vekta på motoren forklarer det meste. Elefun oppgir 609 gr. w/muffler, hvilket da er galt. Litt tung motor du har der da - men den flyr jo fint ellers..........Lettere batteri og radioutstyr forøvrig hjelper godt det. Det med knife-edge; den blir litt lettere å holde der hvis du har mulighet for å flytte tyngde-punktet litt bakover. Det tåler modellen godt. Jeg har ikke veid min tom.........
        .
        GOD JUL til alle på tråden...................
        Lars Petter Eriksen

"the essensials are invicible to the eyes"
        Saint-Exupéry

Comment

• Isak
          • Apr 2004
          • 680

Da sitter jeg å venter på at sommeren med godværet kommer - da blir det jomfrutur med edgen. Men driver å tuner motor og litt kosmetikk på slutten her og i den forbindelse kom jeg opp med noen spørsmål.

Hvor mye turtall får dere på Saito 82`en med 14x4 APC proppellen?? Har jobbet ganske bra med 72 motoren min for tiden og har kommet opp i 9500 rpm. Ikke aldeles stabil motor enda men det blir en annen diskusjon. Har regnet litt på dette og kom fram til rett opp under 5kg med drakraft - stemmer dette ??? Det skal da vel holde greit til hovring det hvis man regner med 3 kg modell..
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

Comment

• Laserboy
            • Mar 2005
            • 152

Hei Isak

Det er en stund siden jeg brukte tachometer på min 82'er og klarer ikke helt å huske hvor mange rpm jeg fikk, men mener at 9500 med den du har er bra! Jeg brukte litt tid på å justere min motor før throttle fungerte som den skulle - fant bl.a. ut at tomgangsskruen tålte større endringer enn jeg var vant med fra andre motorer (prøv å juster med større endringer - bare husk hvor du hadde den sist ). Jeg brukte programmet ThrustHP for å regne ut dragkraft, og fikk med en 14x4 (ikke wide) ved 9500rpm ca.4,72kg. Om dette stemmer med "the real world" vet jeg ikke, men det høres mye ut! Du har i alle fall krefter nok til 3D med din modell..............
            Lars Petter Eriksen

"the essensials are invicible to the eyes"
            Saint-Exupéry

Comment

Working...