Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar 9 Showtime med Saito 125

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tja, er ikke direkte uenig i utsagnet ditt, men et slikt vekt-tema kan det fort bli en stor diskusjon av. Hvis lav vekt alltid er en fordel, hvorfor har man da ballastkamre i seilfly? Hvorfor er det en øvre vektgrense i F3A?

    Jeg vil nå heller påstå at ethvert fly må ha en RIKTIG vekt i forhold til formålet.

    Kan egentlig ikke skjønne hvorfor showtimen blir såpass tung jeg heller. Du har nok antagelig rett i at det ligger mye i materialvalget i og med at den er ganske luftig bygget.

    OAK

    Comment


    • #17
      Blir feil å sammenligne seil og motor da seil som oftest ikke har en propp i nesen som sørger for fremdrift !

      Bedre med et lett seilfly som en kan fly på allt fra marginale forhold til forhold med sterk vind .... da jeg flyr på hang med min LS 8 og det blåser godt så må jeg vekte den opp med ca 1kg for å holde energien oppe i flyet ...

      Når dette er sagt så betviler jeg ikka at showtimen flyr bra , jeg mener bare at det hadde blitt et bedre fly om vekten hadde vært lavere .

      Amerikanere bygger ofte fly som skal tåle en støyt , dette blir ofte på bekostning av vekten ..
      Mvh Andre`søhagen

      Comment


      • #18
        Synes det er mest prat i byggeteori og vekt i denne tråen.
        Hva med det viktigste? kan dere si noe om flyegenskapene til dette flyet?


        Her er bla.a et revew fra RCU Page not found
        Robin

        Comment


        • #19
          Originally posted by Minibønna
          Min Showtime flyr med AXI 5320/28, Yeti 77 plus, TP 4000Mah 5s2p x2. Av radioutstyr benytter jeg Futaba 9451 på bal og elv og 9351 på sideror.
          Modellen veier ca 4600g flyklar. Strømleveranse får jeg fra en Koolflight UBEC på 40v inn og 6v ut.
          Hvordan fløy den med det oppsettet?
          Flytid? Motorkraft?
          Jeg har akkurat anskaffet meg Showtime og er usikker på om jeg skal velge Elektro eller fuel.
          Akkurat nå heller jeg mot fuel da jeg ser at man kan spare over 1/2 kg i vekt.
          Saito 125 er vel den som gir mest kraft i forhold til vekt.
          Hilsen
          Vidar

          Comment

          Working...
          X