If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Jeg kræsjer vel snart tenker jeg! Skal prøve å redde den ene vingen Var det venstre vinge?
I frykt for å komme i din situasjon, kjøpte jeg en backupmodell som jeg har stående.
Som nevnt tidligere så har jeg et sett vinger (rød, sort, hvit) som overlevde hullet i bakken.
Etter jeg fikk det nye flyet så hadde jeg tenkt meg disse som reserve vinger.
Hadde egentlig ikke tenkt å selge dem men hvis du har planer om å skaffe en nytt fly fra HC så kan du låne dem for å korte ned ventetiden (ventet selv 2 mnd. i sommer på nytt fly)
Hvis du virkelig kunne være så grei!?!?!
Må tilstå at jeg ikke har lest absolutt hele tråden....
Mitt er i fargene sort/gul/sølv, men det gjør meg ingenting med røde vinger hvis det betyr at jeg slipper å være fri for fly inntil HC får inn flere fly!
Jeg betaler selvfølgelig all transport begge veier, og evt hvis du vil ha noe for bryderiet ordner vi det også!
(Var faktisk på tur ned i kjelleren for å se om jeg kunne modifisere reservevingene jeg har til en Sebart Angel 50 til å passe. Nå slipper jeg å ødelegge dem!)
Diagram over propelldimensjoner og teoretisk luftstrøm
Det har været en del poster om propelldimensjoner i denne tråden.
Jeg har lagt inn diverse propellstørrelser og -stigninger i excel og regnet ut hvor mange liter luft (dm^3) propellen (teoretisk) skrur seg gjennom pr omdreining.
En 14x10 skyver teoretisk i overkant av 25 liter luft pr omdreining. Ved 6000 rpm (100 omdreininger pr sekund) blir det 2523 liter luft pr sekund!
Hvis det er interesse for det kan jeg legge inn stigninger med oddetall også.
Denne tabellen vil sannsynligvis kunne gi en viss forståelse for hvor mye jobb de forskjellige propellene gjør ved samme rpm, og derved kunne gjøre det enklere å justere propellbelastningen ett trinn opp eller ned.
Skremmer liv i denne tråden igjen for å høre om dfet er flere enn meg som fortsatt har disse flyene?
Vurderer å sette på en annen motor med 550kv, og prøve med bare 4cellers batteri på 2250kv (40c). Vil da få et sinnsykt lett fly, men er usikker på både flytid og kraftoverskudd...
Flyr den nå med 380kv motor, 16x10 propell og 6s2200mah batteri.
Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment