Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg: HaiKong Model Yak-55 50e (148 cm vingesp.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg kræsjer vel snart tenker jeg! Skal prøve å redde den ene vingen Var det venstre vinge?
    I frykt for å komme i din situasjon, kjøpte jeg en backupmodell som jeg har stående.
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

    Comment


    • Hvor drøy overpris må jeg tilby deg for å plukke venstre vinge ut fra backupsettet og sende det til nordnorge da?
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • Originally posted by jeeeeeeright View Post
        Hvor drøy overpris må jeg tilby deg for å plukke venstre vinge ut fra backupsettet og sende det til nordnorge da?
        he-he... sorry, ikke til salgs!
        Lars Henrik Kjølberg

        http://www.flickr.com/photos/larshkj/

        Klubber:
        Jets of Norway
        Nittedal modellflyklubb

        Comment


        • Prøver allikevel på å by deg 500 blanke norske kroner + frakt, og gratis kost og losji hvis du noensinne velger å besøke Lofoten...
          Remi A. Sørensen - 94877903
          Leder i Lofoten RC-Klubb

          Comment


          • Hei, leser du ikke postene..

            Som nevnt tidligere så har jeg et sett vinger (rød, sort, hvit) som overlevde hullet i bakken.
            Etter jeg fikk det nye flyet så hadde jeg tenkt meg disse som reserve vinger.

            Hadde egentlig ikke tenkt å selge dem men hvis du har planer om å skaffe en nytt fly fra HC så kan du låne dem for å korte ned ventetiden (ventet selv 2 mnd. i sommer på nytt fly)

            Comment


            • Hvis du virkelig kunne være så grei!?!?!
              Må tilstå at jeg ikke har lest absolutt hele tråden....

              Mitt er i fargene sort/gul/sølv, men det gjør meg ingenting med røde vinger hvis det betyr at jeg slipper å være fri for fly inntil HC får inn flere fly!

              Jeg betaler selvfølgelig all transport begge veier, og evt hvis du vil ha noe for bryderiet ordner vi det også!


              (Var faktisk på tur ned i kjelleren for å se om jeg kunne modifisere reservevingene jeg har til en Sebart Angel 50 til å passe. Nå slipper jeg å ødelegge dem!)
              Last edited by jeeeeeeright; 02-12-08, 17:13.
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

              Comment


              • Diagram over propelldimensjoner og teoretisk luftstrøm

                Det har været en del poster om propelldimensjoner i denne tråden.

                Jeg har lagt inn diverse propellstørrelser og -stigninger i excel og regnet ut hvor mange liter luft (dm^3) propellen (teoretisk) skrur seg gjennom pr omdreining.

                En 14x10 skyver teoretisk i overkant av 25 liter luft pr omdreining. Ved 6000 rpm (100 omdreininger pr sekund) blir det 2523 liter luft pr sekund!

                Hvis det er interesse for det kan jeg legge inn stigninger med oddetall også.

                Denne tabellen vil sannsynligvis kunne gi en viss forståelse for hvor mye jobb de forskjellige propellene gjør ved samme rpm, og derved kunne gjøre det enklere å justere propellbelastningen ett trinn opp eller ned.

                Nixxon
                Attached Files

                Comment


                • Da var det slutt

                  HC har dessverre sluttet og selge denne fantastiske modellen!

                  Comment


                  • Har registrert det der, og oppfordrer alle som gidder å etterlyse den på forumet til HC.
                    Remi A. Sørensen - 94877903
                    Leder i Lofoten RC-Klubb

                    Comment


                    • Originally posted by Quadrocopter View Post
                      HC har dessverre sluttet og selge denne fantastiske modellen!
                      Det var trist!
                      Godt at jeg har en ubygget modell liggende i eska på hobbyrommet da!
                      Lars Henrik Kjølberg

                      http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                      Klubber:
                      Jets of Norway
                      Nittedal modellflyklubb

                      Comment


                      • Ser at fullkontroll.se selger noe som er veldig likt(tror det er samme modell). Koster noe mere, men hvis noen absolutt vil ha så.

                        Comment


                        • Absolutt et alternativ - blir ikke mer en 500.- NOK forskjell p.d.d. (det var noe helt annet i sommer )

                          Comment


                          • Originally posted by larshkj View Post
                            Det var trist!
                            Godt at jeg har en ubygget modell liggende i eska på hobbyrommet da!
                            Var dette et hint om at den er til salgs

                            Comment


                            • Originally posted by Quadrocopter View Post
                              Var dette et hint om at den er til salgs
                              Nei, den er nok dessverre ikke det...
                              Lars Henrik Kjølberg

                              http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                              Klubber:
                              Jets of Norway
                              Nittedal modellflyklubb

                              Comment


                              • Skremmer liv i denne tråden igjen for å høre om dfet er flere enn meg som fortsatt har disse flyene?
                                Vurderer å sette på en annen motor med 550kv, og prøve med bare 4cellers batteri på 2250kv (40c). Vil da få et sinnsykt lett fly, men er usikker på både flytid og kraftoverskudd...
                                Flyr den nå med 380kv motor, 16x10 propell og 6s2200mah batteri.
                                Remi A. Sørensen - 94877903
                                Leder i Lofoten RC-Klubb

                                Comment

                                Working...
                                X