Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg: Peakmodel Yak 71" 28MLD Combo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Tomas Hestnes View Post
    Har testet flyet ettertrykkelig på bakken, og kan ikke se noen antydninger til svakheter. Så jeg har beholdt de.

    Men på en 30% er jo belastningen større, kan jo være kjekt og bytte for å være sikker.

    Var en tur på stripa idag, ble desverre ikke maiden. Hadde montert tanken direkte til ramma noe som førte til skumming i tanken på full gasspådrag, noe som igjen førte til luft i bensina slik at motoren gikk for ustabilt.

    Har nå surret inn tanken i skumgummi så det skulle løse problemet. Blir mest trolig maiden i morgen.
    Hei.....
    Har du vært på maiden?
    MVH Bent Ove L

    http://www.nordregate.com
    JR 11X
    Multiplex Magister O.S 40 LA
    Multiplex Magister Elektro
    Align T-Rex 250
    Align T-Rex 600 Pro
    PILOT RC EXTRA 260 30%

    Comment


    • #62
      Originally posted by kenzky View Post
      Nå blir Peakmodel yak54 med dl-55combo bestillt i helga..

      Byttet du ut rorhorna? syntes jeg har hørt snakk om at de var dårlige og kunne knekke? Noen andre som har erfaring med dette?

      De servohornene som følgte med, var ikke de bra nok?

      Det var før mener jeg.
      De har oppgradert hardware´n.

      Jeg har bare sett ett i levende live, men det så ut til og ha veldig bra hardware. (25% extra 260 )

      Lars.

      Comment


      • #63
        okey... jeg får se hvordan de er før jeg monterer de på..

        Men nå er flyet betillt Dette blir mitt første bensinfly! gleder meg som en liten unge..
        Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får den?

        Skal bestille servoer og slikt når feriepengene kommer neste uke..

        Festet du motoren med noe gummioppheng for vibrasjoner, eller er det bae bullshit og liten vits:P?
        Har virkelig blitt bitt av basillen

        Comment


        • #64
          Originally posted by kenzky View Post
          okey... jeg får se hvordan de er før jeg monterer de på..

          Men nå er flyet betillt Dette blir mitt første bensinfly! gleder meg som en liten unge..
          Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får den?

          Skal bestille servoer og slikt når feriepengene kommer neste uke..

          Festet du motoren med noe gummioppheng for vibrasjoner, eller er det bae bullshit og liten vits:P?
          Som du ser på bildene i tidligere innlegg brukte jeg kun medfølgende tre"skimser" slik at motoren kommer litt lengre ut fra bukken. En del vibrasjon i ramma er det, regner med at et gummioppheng vil fjerne en del. Om det er bullshit eller liten vits har jeg for lite erfaring til å si

          Beklager lite oppdateringer i det siste, men har vært opptatt med maiden noe som gikk smertefritt. Det sies at alle gode ting er 3 noe som hjalp i mitt favør. Første dagen fikk jeg ikke motoren til å gå skikkelig pga luft i tanken. Andre dagen våget jeg ikke pga for mye vind. Dag 3 var det ingen unnskyldninger lengre, var på stripa kl 09:00. 20 grader i sola og ingen vind, perfekte forhold med andre ord.

          Takset fram og tilbake 3-4 ganger, utførte rangetest og så bars det i været etter ca 10m på halv gass. 2 knepp på høyderor, 3 knepp på balanseror og den var level.

          Må bare si at den er en drøm å fly. Power i bøtter å spann. I starten var det litt vanskelig å dømme farten ved landing, ble litt har ved første pga for lav hastighet. Virker som den liker litt fart ved landing, noe som ga uttelling ved neste langing.

          Ble kun 3 turer med enkel flyging. Har minimalt med utslag på rora til å begynne med

          Bildene ble tatt på dag 2. Jeg var så stressa/nervøs dagen jeg tok flyet opp i lufta at bilder ble glemt.
          Attached Files
          Trondheim Modellflyklubb

          Extra 330L 30% MT-50i
          Mustang P-51D ASP91FS
          HS Cap 232 .60 Brushless
          Mini Funtana
          ST-Model Twin dragon
          Lazer Model Colibri .25
          HK-450

          Comment


          • #65
            Her er en liten snurt fra dagens flyging. Ble en kort tur da potta løsna. Blåste ganske mye men flyet viser god autoritet i lufta til og veie kun 4.7kg.
            Trondheim Modellflyklubb

            Extra 330L 30% MT-50i
            Mustang P-51D ASP91FS
            HS Cap 232 .60 Brushless
            Mini Funtana
            ST-Model Twin dragon
            Lazer Model Colibri .25
            HK-450

            Comment

            Working...
            X