Yak 55
Hallo !
Jeg har selv flydd en CARF YAK 55 med Moki 215 i 3 år, og det går alldeles strålende. Bare lyden gjør at øvelsene ser bra ut ! Når det gjelder hovring er jeg litt enig med noen av innleggene her. Det er ikke motoren for dette.
Med Moki 215 blir modellen ca. 2 kg tyngere enn med en 3W 106, og dette merker man selvsagt. Med denne motoren må den flys mer som full størrelsen, men ellers klarer den hele IMAC programmet uten problemer. Når det gjelder det turtallet du nevnte på 5200 rpm er det helt "vilt". Det er "tårk" i massevis for en større prop. Og motoren går også mer harmonisk med mer "romle" lyd. Det optimale er ca. 4000. Jeg flyr selv med en 3-bladet 32" på rundt 3300 og det går rett opp !
Mvh Terje
JESSHEIM
Hallo !
Jeg har selv flydd en CARF YAK 55 med Moki 215 i 3 år, og det går alldeles strålende. Bare lyden gjør at øvelsene ser bra ut ! Når det gjelder hovring er jeg litt enig med noen av innleggene her. Det er ikke motoren for dette.
Med Moki 215 blir modellen ca. 2 kg tyngere enn med en 3W 106, og dette merker man selvsagt. Med denne motoren må den flys mer som full størrelsen, men ellers klarer den hele IMAC programmet uten problemer. Når det gjelder det turtallet du nevnte på 5200 rpm er det helt "vilt". Det er "tårk" i massevis for en større prop. Og motoren går også mer harmonisk med mer "romle" lyd. Det optimale er ca. 4000. Jeg flyr selv med en 3-bladet 32" på rundt 3300 og det går rett opp !
Mvh Terje
JESSHEIM
Comment