Unconfigured Ad

Collapse

Moki 150 til C-ARF Yak 2,6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mavpro
    • Jan 2007
    • 53

Originally posted by Larsern
    Jeg kjøpte den fra hobbycity. 50kubikk størrelse passer på denne forgasseren.

Walbro forgasseren bruker trykkpulser fra veivhuset i en totakter til og drive bensinpumpa i forgasseren. Siden dette er 4t har de lagd en egen liten pumpe som forsyner forgasseren med trykkpulser.

Lars.
    OK. Pussig at en ikke skal finne bilder av disse motorene bakfra. Er litt nysgjerrig på hvordan ting ser ut. Stikker forgasseren/ innsuget inn gjennom firewall? 3W har jo endel trakter til sine motorer. Mon tro om de har en passende?

Comment

• Larsern
      • Sep 2007
      • 756

Forgasseren stikker litt inn i firewall.
      Den er montert i senter og går rett inn i veivhuset. Innsugsrørene står montert på veivhuset også og suger til seg blandingen derfra.

Her er en liten video av den:
      Var dessverre litt mørkt og jeg flyr den tante da det er min første 35%´er og jeg ikke har flydd den mer enn noen få ganger.

Lars.

Comment

• mavpro
        • Jan 2007
        • 53

Pokker så bra. Skal si det er nok power! Eneste jeg likte dårlig, var flyforholdene så tett oppunder skog/ fjell..? Antar de buskene har "fanget" noen modeller?

Comment

• Larsern
          • Sep 2007
          • 756

Kan ikke huske noen som har fløyet seg inn i trærne, men det kan nok ha skjedd og det har vært noen turer i skauen etter fly som har gått ned på annet vis.

Fjellet er nok lengre unna enn det ser ut.

Hadde hjulpet en hel del om det hadde vært ryddet skog 50-100m ut fra selve stripa.

Lars.

Comment

• ronnynorge
            • Jan 2008
            • 1231

Originally posted by mavpro
            Pokker så bra. Skal si det er nok power! Eneste jeg likte dårlig, var flyforholdene så tett oppunder skog/ fjell..? Antar de buskene har "fanget" noen modeller?
            Ser tettere ut på videoen enn det er i virkeligheten Flyforholdene er perfekte.Fra stripa og inn til fjellet er det minst 500 meter og det er nok for de fleste vil jeg tro
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

Comment

• affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5877

Ikke bra å drive å se på disse videoen. Får jo så innmari lyst på en stjernemotor.

Hvor stor Yak må jeg opp i for å få inn en 215 eller 250 ? Er det noen som har hatt eller har sett oppsett med disse?

Comment

• affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5877

Hvor kjøper man Moki om dagen til en vettug pris og som kan levere?

Comment

• Eagle
                  • Jan 2006
                  • 1299

Tipper at en 215 hadde passet fint i en 37.5% Yak og at 250 ville fungere i en 40%.
                  Han Kristiansen som sleper seilfly bruker en 400cc i en 40% Carf Yak, men han hadde 215 i den før. Tipper at det meste vil fungere.

RcShowcase i USA selger disse motorene, mulig de er rimlige der.
                  www.troybuiltmodels.com har forresten tatt over agenturet til overnevnte.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

Comment

• mavpro
                    • Jan 2007
                    • 53

Originally posted by affa
                    Hvor kjøper man Moki om dagen til en vettug pris og som kan levere?

Jeg bestilte min på http://www.airworld.online.de Fire ukers leveringstid. Prisen der er ca €1900,- pluss frakt og norsk mva.
                    Last edited by mavpro; 07-06-09, 13:01.

Comment

• Litespeed
                      • Jun 2005
                      • 1064

Flott flyving i vakker norsk natur ....får helt noja av den motoren..heftig..
                      Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• affa
                        Administrator
                        • Jul 2002
                        • 5877

Originally posted by mavpro
                        Jeg bestilte min på http://www.airworld.online.de Fire ukers leveringstid. Prisen der er ca €1900,- pluss frakt og norsk mva.
                        Det er ganske nylig du kjøpte den eller? Hva havnet den på ferdig på dør da?

Comment

• mavpro
                          • Jan 2007
                          • 53

Originally posted by affa
                          Det er ganske nylig du kjøpte den eller? Hva havnet den på ferdig på dør da?
                          Har ikke fått den enda.

Comment

• mavpro
                            • Jan 2007
                            • 53

Omsider, ca 6 uker over den opprinnelig leveringstiden på 4, ble motoren sendt til meg forleden. Antar etterspørselen er årsaken til den forlengede leveringstiden. Uansett skal det bli artig å fyre denne motoren.

Comment

• lupus49
                              • May 2008
                              • 647

Originally posted by Eagle

RcShowcase i USA selger disse motorene, mulig de er rimlige der.
                              www.troybuiltmodels.com har forresten tatt over agenturet til overnevnte.
                              Hei. Gratulerer til han som fikk seg motor. Men jeg lurer på: er Moki S150 og RCS 150 identiske motorer. De ser helt like ut og har samme mål, men hos RCS nevnes ikke Moki med ett ord. Er de produsert på hvert sitt sted med samme spesifikasjoner? RCS blir nok ikke stort billigere fra USA, vel 3000 dollar.
                              Ytre diameter er ihvertfall 255mm og min cowling er 265mm; ville passet perfekt. Får vel begynne å spare, ja også må jeg lære meg å fly, ikke minst, hehe : http://home.online.no/~rj-bruun/cors...airbilder.html
                              Hilsen Rolv B
                              Flisespikkeri er gøy!
                              Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                              Dyrøy MFK
                              ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                              http://rolv.info

Comment

• ronnynorge
                                • Jan 2008
                                • 1231

Mener det er samme motor,men den heter Rcs i usa...
                                Ronny Andreassen
                                Sunndal/Vinnu
                                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                                3DHs 33" EPP
                                JR 9303 2,4

Comment

Working...