Har ikke rukket å følge opp alle bilder etc før jeg gjorde unna jomfruturen med påfølgende motorstopp og planting. Repareringen blir gjort videre.
Inntil da tar jeg med resten av monteringen.
Halehjulet monteres og gjengene der forsterkes med tynn CA. Enkel og grei sak her med fjærer opp til selve roret. Det er en løsning som er holdbar og fungerer godt.
Satt opp en HD bryter foran tenningen og en Castle 10A BEC som reduserer spenningen ned til 6V for tenningen. I tillegg en killswitch på egen kanal om kjerra skulle løpe løpsk.
Til mottakeren bruker jeg 2 stk Desire Power 2S2200mah batterier med MPX kontakter rett inn i Emcotec sin Micro Dual. 2 uavhengige switcher internt som også regulerer spenningen. Bryteren slås av og på med magnet og bryteren kan monteres inne i flyet med kun ett lite hull ut til å se dioden som forteller deg batteristatus. Både på lav spenning og om begge batteriene er operative. En enkel, lett og meget fin sak.
Cowlingen freses ut og tilpasses og denne er forsterket med barbonmatte rundt hele veien for å styrke den. Spinneren hadde ikke kommet ennå så avventet med denne.
Fikk på litt stickers og sjekket CG og med batteriene i siden rundt bensintanken så var det midt i anbefalt CG.
Utslag ble satt etter boka og ingen mix ble satt opp før den er testflydd og prøvd ut litt.
Inntil da tar jeg med resten av monteringen.
Halehjulet monteres og gjengene der forsterkes med tynn CA. Enkel og grei sak her med fjærer opp til selve roret. Det er en løsning som er holdbar og fungerer godt.
Satt opp en HD bryter foran tenningen og en Castle 10A BEC som reduserer spenningen ned til 6V for tenningen. I tillegg en killswitch på egen kanal om kjerra skulle løpe løpsk.
Til mottakeren bruker jeg 2 stk Desire Power 2S2200mah batterier med MPX kontakter rett inn i Emcotec sin Micro Dual. 2 uavhengige switcher internt som også regulerer spenningen. Bryteren slås av og på med magnet og bryteren kan monteres inne i flyet med kun ett lite hull ut til å se dioden som forteller deg batteristatus. Både på lav spenning og om begge batteriene er operative. En enkel, lett og meget fin sak.
Cowlingen freses ut og tilpasses og denne er forsterket med barbonmatte rundt hele veien for å styrke den. Spinneren hadde ikke kommet ennå så avventet med denne.
Fikk på litt stickers og sjekket CG og med batteriene i siden rundt bensintanken så var det midt i anbefalt CG.
Utslag ble satt etter boka og ingen mix ble satt opp før den er testflydd og prøvd ut litt.
Comment