Unconfigured Ad
Collapse
Ultimate 2,15M byggetråd
Collapse
X
-
-
Må nok vente til jeg har fått satt istand et skikkelig "lekerom" uti hytta,
foreløpig er det ikke mange m2 å boltre seg på. Regner det blir "litt" pussestøv i prosessen,
så siden det står endel elektrisk utstyr/pc her på det lille rommet mitt får det vente litt..
Men ja, steike - veldig lyst på.
Så http://www.eureka-rc.no/ hadde den som bestillingsvare..
Håper du får filmet de første turene!ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
Må nok vente til jeg har fått satt istand et skikkelig "lekerom" uti hytta,
foreløpig er det ikke mange m2 å boltre seg på. Regner det blir "litt" pussestøv i prosessen,
så siden det står endel elektrisk utstyr/pc her på det lille rommet mitt får det vente litt..
Men ja, steike - veldig lyst på.
Så http://www.eureka-rc.no/ hadde den som bestillingsvare..
Håper du får filmet de første turene!Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Lenge siden sist og ikke skjedd mye på denne fronten.
Fått laget pottefeste inne i kroppen som ble meget lett med sine 24 gram, laget av carbon laminert honeycomb med fuelslange som støtter opp potta. Potte er på plass, men venter fortsatt på carbon understellet og alu-armer før jeg kan gjøre ferdig det siste. Har hatt modellen ute en tur og prøvemontert den sammen for å få et inntrykk av resultatet.
Høyre høyderor er litt flekkete på oversiden på det ene bildet, er bare fettete finger merker fra meg som fikk sølt litt olje, har fått vasket det vekk heldigvis.Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Går fortsatt tregt her, venter på noen deler som sannsynligvis er strandet et eller annet sted pga den j.... vulkanen. Både understell,alu-armer og propell mangler før siste finish blir tatt. Har fått lakkert ferdig cowlingen og hjulkåpene og laget et ekstra utluft hull i cowlingen for kjølingen sin del. Spinner`n er ikke ferdig ennå men på god vei......
Håper å få på klistremerker på cowlingen i kveld og montere den på flyet for en sjekk, men vil ikke montere den før jeg har carbon understellet ferdig montert.Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
-
Comment
-
Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Prøvemonterte modellen i dag med formålet å veie ut modellen inkl sjekke C.G. Har fortsatt ikke alle de rette delene men har tatt lagt til/trukket fra dette på vekta.
Den havner på utrolige 10,3 kg!!! Det er ca 1,7 kg mindre enn det gjennomsinnet av disse modellene jeg har sett på nett veier! Kjørte motoren i dag på en 28*10 2-bladers propell på 6000 omdr, og fytti katta dette kommer til å bli sprekt i luftaEgentlig for stor propell til både motor og modell, så regner med noe høyere RPM med den propellen jeg skal fly med. Nå står det bare igjen å montere balanseror servoer når de delene kommer og montere propell + spinner så skal Bulldogen få luft under vingene... Cowling er ikke ferdig montert, blitt festet likt som canopy med masse skruer. Ser ut til at C.G blir ørlitt nesetung, men det ordner jeg lett. Bafflingen fungerte også meget godt, kunne holde på sylindern kun kort tid etter motorren var kjørt(ca 20 sek etter).
Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
-
Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Modellen har nå tatt jomfruturen i sltten av forrrige uke. Videokameraet var nyladet, men batteriet viste seg å være ødelagt så noen film ble det ikke. Nå får jeg jaggu ikke til å legge inn bilder på dette nye forumet heller, så kommer ikke med det med en gang. Fikk fløyet ca 15 turer på modellen, før den i dag fikk motorstopp og ble totalvraket ved en kontrollert landing ute i åker`n.
Vet ikke hva annet jeg skal si enn at den fløy helt utrolig fantastisk så lenge det varte, høy alpha var utrolig stabilt og helt lekende lett. Fikk også til litt hover og torque hover endeligDette var helt ulikt noe annet jeg kan sammenlikne med av akro/3D modeller, som extra og Yak med v.sp fra 2,3 og opptil 3 meter. Tross det er en sorgens dag så har jeg allerede bestemt meg for å bygge ny, problemet blir da leveringstiden som gjør at dette blir et nytt vintersprosjekt.
Det værste er at jeg ikke vet hvorfor motoren stoppet, tennings anlegget fungerer,bensin var det på tanken, ingen slanger var klemt fast noe sted, og der stopper det alikevel. Helt bom stopp fra ca 1/3 gass i rett frem flukt.Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Ettersom motoren min ble kjørt inn i benk så har jeg i løpet av noen turer justert "L" nåla innover, men da jeg syntes den var litt for mager på gangen så ble dette justert noe ut igjen. Fikk flydd 4 eller 5 turer på mellom 10-15 min på denne justeringen og motoren gikk meget godt hele tiden. Throttle kurven var fin hele veien opp, stabil og fin gange og jeg kunne gjøre raske throttle endringer uten at motoren hørtes ut til å lide av det! Sitter derfor igjen litt som et spørsmålstegn til det motorstoppet! Pluggene ser bra ut men har nå 20 timer gange omtrent, og de gnistrer hvertfall som bare det fortsatt. Har ikke lyst på 1 stopp til, selvom flyet var meget lett for størrelsen så seilte det jo som om det ikke skulle hatt vinger i hele tatt!Olav Jørgensen
Low & fastComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment