Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja, dette blir fint. Han skal vel ha på noe klistremerker
    på den også tror jeg!!!! Får nesten lyst til å bygge en til jeg
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Det blir nok noe dekor ja, det setter han nok på selv. Leverer den helt plain.

      Du vet at hvis du begynner å bygge en nå, så er du ferdig med din FØR jeg er ferdig med denne.. hehehe
      Jo, husker ikke om jeg har spørt deg om det før - men hvor har du åpnet for cannistere i bunnen av kroppen? Første hullet etter understell, eller det etter? Har du noe bilde..?

      Litt usikker på hva jeg skal gjøre der, virker liksom så "simpelt" å bare ha et hull der, samt noe spinkelt..?!
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Husker ikke i farten hvem av de hullene jeg åpnet
        men jeg lagde en glassfiberplate der med noen pene hull
        isteden for å ha det helt åpent. Tror kanskje det var hull nr 2 bak understellet
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • Tenkte i utgangspunktet noe lignendes, dog i lettfiner med noen avlange hull.

          Men jeg lurer på om det ikke bare blir helt åpent der liksegodt, så blir jeg ferdig med den før neste årtusenskifte.. Burde funke OK.

          Mer kommer..
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Litt mer gjort igår tidlig, kroppen er mer eller mindre i ARF tilstand. Hadde den blitt levert slik hadde den nok vært ferdig for en god stund siden.

            Click image for larger version

Name:	Joda 054.jpg
Views:	1
Size:	89.1 KB
ID:	578954Click image for larger version

Name:	Joda 052.jpg
Views:	1
Size:	82.6 KB
ID:	578955Click image for larger version

Name:	Joda 050.jpg
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	578956Click image for larger version

Name:	Joda 051.jpg
Views:	1
Size:	78.2 KB
ID:	578957
            Last edited by alflovvold; 16-05-11, 16:06.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Vel, siden det ikke er racerfart på forumet om dagen så kan jeg jo benytte anledningen til å poste litt i denne tråden.

              Skjedd endel siden sist, så nå er flykroppen overlevert eier, så det er "bare" vinger som skal trekkes, ror skal pusses ned og trekkes samt struts limes. Legg merke til "bare" i klammer. Jepp. Bare. Men, det må da for pokker gå ann å bli ferdig med denne før flyttingen nå i sommerferien.

              Nå er jammen meg ting lakkert også, kommer mer etterhvert.. Blir artig å se den med lakkert canopy/cowling.

              Click image for larger version

Name:	bilde (15).jpg
Views:	1
Size:	82.1 KB
ID:	579709Click image for larger version

Name:	Mer flygestasj 026.jpg
Views:	1
Size:	135.1 KB
ID:	579710Click image for larger version

Name:	Mer flygestasj 027.jpg
Views:	1
Size:	107.3 KB
ID:	579711Click image for larger version

Name:	Mer flygestasj 075.jpg
Views:	1
Size:	83.7 KB
ID:	579712Click image for larger version

Name:	TMC 010.jpg
Views:	1
Size:	71.4 KB
ID:	579713Click image for larger version

Name:	TMC 011.jpg
Views:	1
Size:	80.6 KB
ID:	579714Click image for larger version

Name:	TMC 016.jpg
Views:	1
Size:	78.8 KB
ID:	579715
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Det er bra Alf. Folk er kjedelige om dagen. Takk
                Ser ut som vi må kjøpe oss noe nytt å skrive om

                Hilsen fra Kristiansand.

                Comment


                • Enten det eller vi må begynne å dra frem gamle tråder

                  Jeg har en 58cc liggende som skulle hatt ett "hus", er det noen som har en "ikke ferdig" modell liggende til en biiiiiiiilig penge, kan jeg være interesert. Må være noe som man kan herje litt med.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • Hehe..

                    Vel, nå har jo Anders tatt ansvar å kjøpt inn litt mer, så nå skjer det litt mer etterhvert på "nyfly" fronten - men her er altså litt mer fremgang på evighetsprosjekte, midt oppi flyttinga og styr. Da gjenstår det kun pussing av profilkant på ror mot bakkant av vinge før det kun er trekking igjen.

                    Nå tok jo det pokkers jernet mitt kvelden her om dagen, så noe tips på hvor jeg kan få tak i et billig-og-bra jern kjapt?! De er jo så pokkers dyre for disse jerna, ikke trekt med vanlig strykejern før - men regner med det er litt mer pes..?

                    Ellers så ble jo vingestøttene ganske greie, skjønner ikke helt hvorfor jeg har utsatt å lage dem såpass lenge - de var relativt greie å snekre sammen.

                    Usj, flytting er noe pes. Blir fint lite flyging på meg i sommer gitt.

                    Click image for larger version

Name:	vingebygging 029.jpg
Views:	1
Size:	96.8 KB
ID:	579941Click image for larger version

Name:	vingebygging 030.jpg
Views:	1
Size:	108.9 KB
ID:	579942Click image for larger version

Name:	vingebygging 031.jpg
Views:	1
Size:	94.8 KB
ID:	579943
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Fadermeg snart maiden!

                      Skal jammen meg filmes i HD. Om dere hører en stille gråt i bakrunden er det bare undertegnede som er dypt rørt over å se sitt "førstefødte" hjemmebygde fly i lufta. Og hører dere hyling mer i retning av jenta i Exorsisten vet dere at Ultimaten gikk tilbake til byggesettform igjen, dog muligens med noen mindre konfetti biter.

                      Last edited by alflovvold; 10-07-11, 06:28.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • hehehe dette skal bli spennende å se Alf!
                        All you need is love

                        Comment


                        • Da er siste rest ferdig i hele bygget og jeg kan nesten ikke fatte det er sant?! Jeg er.. ferdig?! hva?! Ok. Tar gleden litt på forskudd, jeg må nemlig lime alle hengsler, men jeg har da satt sammen noen ARF før! Så.

                          Har grublet en stund på hvordan jeg skal lage de vinklene/bevlingen på rorene rettest mulig, da jeg har fint lite med fancy maskiner som kan hjelpe meg. Løsningen ble nesten flaut enkelt, men funket veldig bra - målte meg inn 9mm på topp og bunn, samt markerte senter og streket dette opp. Deretter funket det fin fint å bruke en tapetkniv å spikke meg inn sånn 90% ferdig. Kjørte deretter Permagrit-klossen "takk gud for disse, uerstattelige!" å grovpusset først - deretter finpussing med fin-side samt fint sandpapir. Ble overraskende bra og rett.

                          Denne gangen kom slot-verktøyene jeg kjøpte for herrens år siden til god nytte, da det blir noe helt annet å slotte flate henglser i balsatre - og ikke finer - som tidligere. Kjørte hengsle hver 19cm, og tilpasset det slik at det kom en hengsle rett ved siden av rorhorn for å få en stiv og fin overføring.

                          Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 001.JPG
Views:	1
Size:	286.6 KB
ID:	580063Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 002.jpg
Views:	1
Size:	96.7 KB
ID:	580064

                          Endel rester blir det..

                          Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 003.jpg
Views:	1
Size:	220.2 KB
ID:	580065

                          Alle ror ferdig tilpasset og hengslet

                          Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 004.jpg
Views:	1
Size:	137.4 KB
ID:	580066Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 005.JPG
Views:	1
Size:	240.4 KB
ID:	580067

                          Trekkingen løste jeg slik at alle ender tas først, slik at når "hovedlaget" da kommer til slutt kan jeg kutte denne etter kantene, så sliper man rynker i sidene. Samme måte som de fleste ARF er trekt.

                          Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 006.jpg
Views:	1
Size:	112.8 KB
ID:	580068Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 007.JPG
Views:	1
Size:	260.5 KB
ID:	580069

                          Oooog tilslutt, når X antall rynker er rettet og fønet vekk ser det slik ut

                          Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 008.jpg
Views:	1
Size:	96.4 KB
ID:	580070Click image for larger version

Name:	Ultimate ferdie 010.JPG
Views:	1
Size:	247.7 KB
ID:	580071

                          Ultimate/dobbeltdekker generellt er noe DRIT å lage ift. ekstra jobb med vinger, støtter, struts mm. men når de er ferdige ser de jo jammen meg tøffe ut også IMO.

                          Forhåpentligvis blir de neste bildene/film av hele saken ferdig montert, med stolt bygger og eier som poserer med frekt med Borat kostymer. Ikke umulig annet enn at det blir duket for maiden på Huckfesten, om eieren ikke har altfor hastverk..

                          Da skal jeg ta meg en velfortjent øl!
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Jepp, dobbeltdekkere er drittøft. Gleder meg til bilder/film
                            Og ettersom jeg ikke har fått kjøpt så mange fly i år har så står det nå mellom 2stk bokhyller. Klarer bare ikke å bestemme meg for hvem.................

                            Comment


                            • Originally posted by anders e View Post
                              Jepp, dobbeltdekkere er drittøft. Gleder meg til bilder/film
                              Og ettersom jeg ikke har fått kjøpt så mange fly i år har så står det nå mellom 2stk bokhyller. Klarer bare ikke å bestemme meg for hvem.................
                              Det er lett
                              Ronny Andreassen
                              Sunndal/Vinnu
                              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                              3DHs 33" EPP
                              JR 9303 2,4

                              Comment


                              • Originally posted by ronnynorge View Post
                                Det er lett
                                Enig. Anders er jo blitt skalamann med Fat Doris. Så nå er det sikkert en warbard fra 1. verdenskrig på gang. Ikke sant Anders?
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X