Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Ooooog da begynner jeg på "nytt!"

    Vinger neste, med noe småplukk på kroppen igjen.

    Hvis noen har noen ekstra timer i døgnet å donere, tar jeg gjerne imot!



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #92
      Etter en laaaang natt på kontoret var ikke energien helt på topp ikveld, men ca. en times tid ble det til å kartlegge hvordan jeg bygger vingene.

      Så langt virker det overraskende enkelt, godt å begynne på noe nytt!

      Samt, fikk tilsendt en drøss med gode, gamle plantegninger av gamle SIG byggesett fra 70 tallet i forrige uke som jeg synes er veldig inspirerende " hvor flynerd er man da?! " å ha på en ellers tom vegg.

      Satser på å få gjort litt mer i morgen kveld. Dette er bare prøvemontert uten liming i første omgang, veldig greit!

      Ellers leker jeg litt med tanken å elektrifisere min egen 50cc Ultimate, når denne er bygd.. Erfaringer / forslag til utstyr? Fristende, må si elektro tiltaler meg mye mer enn bensin..

      Ellers gleder jeg meg veldig til å få flydd litt på Søndag oppi Hadeland, så sant folk har tenkt seg dit og været lover like godt som det gjør nå....




      Sent from my iPhone using Tapatalk
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #93
        Store fly må brumme Alf Blir flyging hele helgen på oss regner jeg med, Anders og Kjetil har frest kjempestripe i dag
        Trond Winger, søndagsflyger

        EG MX2 106"
        Ultimate 71"/DLE55
        GB Yak55 2.2M/DLE55

        Comment


        • #94
          Hehe joda, men jeg er veeeldig mye mer komfortabel med elektro - men det er kanskje bare snakk om at jeg må få flydd mer bensin - rett og slett?

          Hvor finner jeg stripa?


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #95
            Vingene er på god vei!

            Bygger 2stk av gangen som gjør det ganske kjapt å få dem sammen.

            Samme med balanseror - som jeg festet fast i bordet. Dette gjorde at jeg fikk vekk skjevheter i trevirke, samt at det ble veldig stødig og fint å jobbe med..

            Mye deler som måttes kuttes ut på 4punkter pr.del sleit noooe på tålmodigheten riktignok..

            Morsomt med denne størrelsen, vingene er veldig små og lette - kroppen ganske stor, men når det bygges i 2etasjer blir det alikevel stort nok.



            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Last edited by alflovvold; 19-11-10, 22:39.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #96
              Nedre vinger ferdig bortsett fra sheeting på den ene siden, samt mpx tilkoblinger for servoer i toppvingen.

              Lar de riktignok være åpne frem til alle vinger er prøvemontert.

              Nedre bal.ror er også ferdige.

              Toppvingen er påbegynt, prøvemontert i første omgang - klar til å limes.



              Det begynner å bli lite trevirke igjen, så det lover jo godt!




              Sent from my iPhone using Tapatalk
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #97
                Elsker det jeg ser...
                Gleder meg til å ta jomfruturen.

                Comment


                • #98
                  Originally posted by alflovvold View Post
                  Det begynner å bli lite trevirke igjen, så det lover jo godt!
                  Pass på så det ikke ved en feiltagelse ryker med som opptenningsved i disse kalde tider!!

                  Vanvittig morsomt å lese tråden, fortsetter å følge med og gleder meg til å se det ferdige resultatet.

                  Comment


                  • #99
                    Stayning: Jeg tar i alle fall med kamera, blir spennendes!

                    Tieto: Hehe, nei - skal ha det i bakhodet. Takker og bukker, alltid en ekstra boost i ryggen når jeg vet andre følger med også..
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Da er jeg igang med ferdigstillingen igjen, ble et lite opphold med en GB Yak!

                      Godt press på jobben de siste ukene har ikke gjort saken bedre, "litt" slakt når kvelden kommer og unga er i seng. Flere av dere vet sikkert hvordan det er..

                      Uansett, byggebordet er igjen ryddet og idag fikk jeg en 10m rull i hus av fargen rød - Oracover. Frister litt å finpusse høyde/sideror, samt trekke disse for å få litt boost på byggingen igjen..

                      Nå har jeg snart ikke plass igjen i den lille bua mi, så her prøver jeg å få optimalisert hvor ting skal være!




                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Du har jaggu fått stua endel fly inn i det rommet der ja Jeg har (en så lenge) et ganske stort hobbyrom og sliter med å plassere mine få fly...skal ikke klage lenger
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • Originally posted by alflovvold View Post
                          Nå har jeg snart ikke plass igjen i den lille bua mi, så her prøver jeg å få optimalisert hvor ting skal være!
                          utrolig hvor lite plass modellene tar bare de blir komprimert litt.. alle har vel erfart det..
                          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                          carl goldberg ultimate
                          DJI S900
                          piper pawnie el kjærre


                          Futaba 14SG
                          diverse epp tjafs
                          Per-Egil Furuseth

                          Comment


                          • Ikveld ble det en veldig hyggelig time med minstepjokken på tre som nå "offisielt" er innviet i hobbyen!

                            Han fikk sin egen depronmodell jeg har hatt liggendes siden sist treff i Ekeberghallen som ble overdratt til minstemann med stor glede!

                            Han har dekorert den helt selv, og hjulpet til å hengsle.. Nøyaktig arbeid dette altså! Kremt.

                            Må innrømme jeg sleit "litt" med å se merker og ror skeivt og "fint", men det var definitivt verdt det! Glad, langt-over-sengetid-trøtt og stolt kar!! Samt, stolt pappa.

                            Hjernevaskingen begynner tidlig.. Hirr hirr



                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Hehe.. Regn med at du må bygge ut hobbyrommet om noen år! ...
                              All you need is love

                              Comment


                              • Var på kino i går å så Trolljegeren. Anbefales for de som ikke har sett den. Blir resultatet med Ultimaten like bra som med stortrollet så blir det toppers.
                                Ser rekrutteringa har startet. Ikke dumt å ha med flere i familien når en skal ut å fly. Blir litt lettere å stikke fra hverdagens plikter når en samtidig kan ta seg av ungene. Har selv en på tre år som liker å fyre igang Phoenixsimulatoren når han kommer hjem fra barnehagen....

                                Fortsett som du har startet med Ultimaten, og lykke til med jomfrutur med GB Yaken.
                                Olav Moe

                                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                                Innholdet i min hangar, sånn ca

                                Comment

                                Working...
                                X