Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E&E: Takk for hyggelig post.

    Joda, liten oppdatering på prosjektet!

    Prosjektet lever fortsatt dog de siste 3ukene har det stått litt stille, mye jobbing, familie og stress - så får jeg nå se da om jeg får gjort litt nå i jula på kveldstid når alt peset har lagt seg! Samt, den lille fritiden jeg har hatt har jeg kommet meg ut å flydd litt med hyggelige folk i Hadeland, ikke noe vits å bygge seg fancy maskin om man ikke får flydd litt innimellom..

    Trodde jula skulle være en hyggelig rolig tid jeg?!?

    Bare få ferdig vinger nå.. Vinger.. Vinger..

    Litt motivasjonsboost trengs nok også!
    Får se noen Ultimate snutter på youtube tror jeg..

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Hei, stå på.
      Gleder meg skikkelig til å se betrekningen på.

      Comment


      • Da har jeg fått startet litt i det små igjen, høyre høyderor er trekt! Utrolig men sant.

        Blir rimelig knall farge, tror det blir tøft. Mer kjem etterhvert..

        Click image for larger version

Name:	094.jpg
Views:	1
Size:	86.9 KB
ID:	574423Click image for larger version

Name:	093.jpg
Views:	1
Size:	87.1 KB
ID:	574424
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Oooo K.

          Da skal alle ror bak trekkes - gi meg styrke - og tid!
          Har blitt fint lite jobbing på denne en god stund, men nå legger jeg denne ut for å piske meg selv litt..

          Det skulle vise seg at den "siste" biten er den hardeste å få gjort ferdig med dette prosjektet! Argh!
          Men joda, tror fortsatt det blir en fin fugl når den er trekt ferdig.

          Click image for larger version

Name:	bilde (1).jpg
Views:	1
Size:	87.5 KB
ID:	574626
          Last edited by alflovvold; 02-01-11, 22:56.
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Blir jo bare nydelig dette da. Gleder meg til den blir ferdig.

            Comment


            • Jadda!

              To stk. høyderor samt sideror ferdig trekt! Knotejobb, tar jammen meg litt tid å få wrappet alt inn uten for mye rynker..

              Måtte selvsagt testmontere sideror..



              Fått hjelp av Klara ikveld også..




              Sent from my iPhone using Tapatalk
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Kveldens økt, kort fortalt -

                Sheeting bakerst på kropp
                Høyre vingeslot på kroppen tilpasset
                Feste for canopy m. islagsskruer
                Nytt halehjul m. feste
                Siderorservo festeplate limt
                Ymse forsterkninger

                Tenkte å evnt. lage en "artikkel" når bygget er ferdig som viser prosjektet litt mer ryddig og helhetlig - om noen er intresert i å lese?

                Ymse bilder - kroppen er rimelig grov kontra Sbachen min! Kommer nok ikke så godt frem på bildet.. Kroppen er tett på treferdig stand!



                Sent from my iPhone using Tapatalk
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Kort og godt - kroppen er treferdig! Kun litt puss før trekking.

                  Måtte heve utgangen til pullpull litt, da jeg ikke tenkte helt på plasseringen på rorhornet på sideror tidligere i bygget. Canopy festes med x2 3mm umbrakoskruer.

                  Steike, det var godt. Neste blir toppvinger..

                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Lurer på en ting når det gjelder disse settene. Hva er det som holder toppvingen sammen på midten? Skrue inn i et vingerør?
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • Godt spørsmål - faktisk ikke tenkt noe på den biten enda.

                      Litt usikker, fordi jeg regner med ikke med at kun bracingen skal holde vingene - så etter erfaring så lang må jeg vel bygge noe selv. Eller så står det i manualen - festen sie wingen. Schnell.

                      Hehe.. Tipper Olav har noen gode råd her, han har bygd et par av disse nå.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • På disse settene så er vinge strutsene skrudd fast i øvre + nedre vinge havlvdel. Fra vinge strutsene går det vaier inn til kroppen på minst 2 steder avhengig
                        av hvilken størrelse modell det er snakk om. Den ene vaier`n går fra undersiden av øvre ving og inn til nederst på kroppssiden, den andre vaier`n går fra oversiden av nedre ving og opp til øvre vingefeste (stålbraketten oppå turtledeck Dette er alt som holder den sammen
                        Attached Files
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Takker for info! Blir nok snart prøvemontering av hele sulamitten, blir sakte men sikkert ferdig..

                          Hvordan er det da med stab? Samme her, med kun vaiere? Hmm..

                          Samt, når blir det tur på deg og din 1.85 da?
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • samme gjelder for stabben ja.
                            Vet ikke når jeg skal lufte 1,85 enda, den er ikke langt unna klar egentlig, problemet er vel heller at isen har
                            fått er godt lag med overvann og snø nå
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • Toppvinge for F!

                              Bygd i samme isoporformer som nedre vinger, dog her legger man på en ekstra utskjært form i midten da disse er noe lengre.

                              Nå vil jeg ha denne ferdig og ut døra, så jeg får tid til å fikse ferdig 70" Slicken!

                              Som dere ser har jeg goood plass her nede.. Hehe..

                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • dette blir flott. når blir maiden ..
                                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                                carl goldberg ultimate
                                DJI S900
                                piper pawnie el kjærre


                                Futaba 14SG
                                diverse epp tjafs
                                Per-Egil Furuseth

                                Comment

                                Working...
                                X