Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har handlet all elektronikk til dette flyet fra T&K/Small Size, så det er på plass. Er bare 3 Turnigy-batterier jeg venter på! Har ett batteri fra T&K.
Viktig å støtte de lokale hobbybutikkene også!
Thomas Kristensen (30) Oslo, Grefsen
Radio: Spektrum DX6i & DX8 Ultra Micro: Mange forskjellige Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>
Enda litt framgang. Har fått satt på festene til cowlingen, må bare få tak i noen skruer og en tynn bor nå, så blir det nok bra. Må nok pusse litt også.
Har også kutta hull i trekket på vingene der servoene skal ligge, utfordringen nå er å få brettet trekket inn i vingen å limt det fast på noe vettig vis. Bare vanlig kontaktlim som gjelder da eller?
Måtte også lage noen custom fester for balanserors-servoene, da de som fulgte med ikke passer helt riktig. Så blir tre små treklosser som servoene skrus fast i, for så å limes fast i balsaen inni vingen.
Fikk også tatt på vingene.. passer inn tight og fint og skal visstnok ha grei vinkel og ingen tydelig skjevheter.
Skal også nevnes at Biplan har bistår litt med bygging, tips og triks - noe som trengs. Mer arbeid enn det jeg hadde trodd på forhånd.
Radio: Spektrum DX6i & DX8 Ultra Micro: Mange forskjellige Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>
Enda litt framgang. Har fått satt på festene til cowlingen, må bare få tak i noen skruer og en tynn bor nå, så blir det nok bra. Må nok pusse litt også.
Den på toppen står litt på siden for å ikke dekke til hullet som er en del av festet til cockpiten. Vært kjipt å få lim inni der og dårlig plass til festet!
Har også kutta hull i trekket på vingene der servoene skal ligge, utfordringen nå er å få brettet trekket inn i vingen å limt det fast på noe vettig vis. Bare vanlig kontaktlim som gjelder da eller?
Måtte også lage noen custom fester for balanserors-servoene, da de som fulgte med ikke passer helt riktig. Så blir tre små treklosser som servoene skrus fast i, for så å limes fast i balsaen inni vingen.
Fikk også tatt på vingene.. passer inn tight og fint og skal visstnok ha grei vinkel og ingen tydelig skjevheter.
Skal også nevnes at Biplan har bistår litt med bygging, tips og triks - noe som trengs. Mer arbeid enn det jeg hadde trodd på forhånd.
Sånn, med bilder! Bygging, lim på fingra, touchtelefon er ikke veldig lett å få til. Kanskje når jeg blir litt mer dreven og ikke får så mye lim på henda!
Men nå er bildene på plass jaffal!
Neste på lista er å drille hull i cowling-festene og få den justert på plass, samt få festet servoene til de klossene. Må også få limt fast det trekket inni vingen på et vis. Tenker kontaktlim på fingeren og smøre insiden av kanten og bare presse det på plass. Så blir det å få plassert servoene og justert de opp slik at de kommer 90 grader på balanserora.
Jeg ville limt de treklossene med Epoxy, kjedelig om de løsner!
Tenker du da på når jeg skal lime de fast i vingen, eller på at jeg bør lime servoene fast i klossene? Hadde tenkt å skru servoen fast i klossen, og så kjøre på 30 min Epoxy, så jeg har god tid til å justere de 90 grader på balanseroret.
Forøvrig gledelig nyhet. Bestillte litt stæsj (blant annet batterier til Supra'n og utstyr til Star 3D-prosjektet mitt) fra HobbyKing.
Det gikk superkjapt faktisk! Ganske fantastisk! 9 dager må jo være veldig nært en rekord! Bestillte også noen modifiserte batterier fra Twin Falls, Idaho (BabbelBatts), de kom for to dager siden, så der gikk det bare 7 dager...
Wed 01.06.2011 19:35 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Wed 01.06.2011 19:35 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Thu 02.06.2011 11:45 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Thu 02.06.2011 11:45 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Mon 06.06.2011 13:58 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Mon 06.06.2011 14:00 Departure from border point of origin country
Og i dag hentet jeg dette på postkontoret på Torshov i Oslo, kom vel inn til Brevsentralen i går, men var ikke klart for henting før idag.
Skjønner ikke helt hvorfor den departa to ganger.. håpa på at jeg fikk dobbelt opp av alt, men den gang ei!
Har fått skrudd fast klossene nå, ser ut til å være en tight og fin fit på skruer, servoer og klosser.
Blir litt klumsete å lime det ned i vingen, i allefall om jeg tar lim på "servoklossen" og så skal stappe de ned i.
Blir vel til at jeg tegner opp posisjonen av servoen, og så påfører lim på vingen og setter klossene inn der.
Når det gjelder servoer til sideror/høyderor. Fikk forslag om å sette tape på servoen, og så lime den fast på innersiden av fusen med epoxy. Syns det hørtes ut som en enkel og solid løsning? Da vil det jo være greit å få fjernet servoene om jeg skulle bytte de av noen grunn, men samtidig så sitter dette godt.
Er det ikke med en plate som du kan sette servoene på inne i flykroppen? Mente at du fikk med alle delene?
Kunne ikke finne det, eller halehjulet. Men det er vel kanskje ting som man kan få tak i utenom. Tenkte å ta en tur innom Torbjørn en av dagene.
Originally posted by sveininge
bruk en gammel loddebolt ellerno når du kutter ut de hullene i trekket. da limer kanten seg veldig fint. så slipper du det greiene du har mekka til
Fikk lånt et Simprop strykjern som var veldig lite å hendig, så fikk "limt" fast rundt kanten, så da sitter det greit fast. Så tenker jeg bare bruker litt klartape for å at de frynsene ikke bare skal henge og slenge der.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment