Unconfigured Ad

Collapse

Byggeblogg Trex 500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Ellers så er graphit 33 bra å spraye reima med, fås hos www.elfa.se
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Holder det å kun spraye?
      En del mod'er har jeg inntrykk av at er litt overkill.
      Det jeg er ute etter i dette tilfellet er vel enkleste vei til Rom...
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Du kommer kanskje ikke til Rom med Graphit33, men muligens til Venezia.....

Det beste er nok garantert å jorde, hvis du ser hvordan jeg gjorde det på Protosen i bloggen min, ser du at det er ganske enkelt
        Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5876

Jeg har flydd min endel pakker uten TT og aldri hatt problemer. Kun litt spray på reima med jevne mellomrom. Har ihvertfall fungert ypperlig.

Comment

• jan Kenneth
            • Feb 2008
            • 163

Mottager

Har nettop bygd opp 80% av en 500 i dag. men jeg ventet med å kjøpe mottager til jeg så hvordan plassen ble i ramma. er det noen som har spektrum AR7100(uten rev limit) i 500`n sin? eller er det bedre å bare satse på en AR7000?
            Raptor 50
            TT Redline
            Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
            Futaba 611/ BLS251

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Sålenge du bruker den originale esc'en med innebugget bec, er det ingen grunn til å bruke 7100, spar pengene.

6200 er noe mindre, og jeg lurer på om den ikke er billigere også, den er også god nok, sålenge du ikke trenger den sjuende kanalen til noe.
              Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• jan Kenneth
                • Feb 2008
                • 163

Originally posted by roadrune
                Sålenge du bruker den originale esc'en med innebugget bec, er det ingen grunn til å bruke 7100, spar pengene.

6200 er noe mindre, og jeg lurer på om den ikke er billigere også, den er også god nok, sålenge du ikke trenger den sjuende kanalen til noe.
                den koster vel bare rundt 700 tror jeg ja. det er kanskje det beste alternativet ja.
                Du har ikke bilde av hvordan det ble seende ut? tenker på at kontaktene peker oppover..?
                Noen som har erfaring med å montere gyroen invertert? ser det er mange som har gjort det på 500 og 600. Har en futaba 611
                Raptor 50
                TT Redline
                Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
                Futaba 611/ BLS251

Comment

• roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

Det er vel stort sett regnet som en fordel å ha gyroen under halekassen, da den er mer beskyttet der.

Jeg har ikke en slik mottaker, eller en 500, men flere av Spektrum mottakerne kan fås med kontaktene oppover, eller i enden, de vil da hete E etter typebetegnelsen.
                  Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

Kan statiske utladinger sees i praksis som små "slag" på halen?
                    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• affa
                      Administrator
                      • Jul 2002
                      • 5876

Så en i klubben som sleit litt med det på sin Logo og da var ikke halen helt stabil.

Har selv aldri merket noe som helst så er litt usikker

Comment

• esmel
                        • Dec 2004
                        • 2830

Jeg hadde slike slag (etter å ha flydd noen turer tidligere på dagen), smurte halen på nytt og så var problemet borte så noe må det jo ha vært.
                        Merket det forøvrig aldri på logoen (500) enda jeg bare fløy og fløy uten å gjøre noe som helst spesielt. Kanskje et større problem på 600 med carbonhale, vel nok om det

Kommer nok til å gjøre ett eller annet nå som jeg hadde det (?).
                        Vil ikke risikere elektronikken, delene er jo grisebillig hehe

En ting jeg driver å funderer på er å strekke den litt og sette på hakket større blader.
                        Hva trenger jeg?
                        Espen Melby

Comment

• roadrune
                          • Jul 2007
                          • 2292

Se denne: http://www.youtube.com/watch?v=O2rrN2OMv1U

Får deg til å tenke litt....
                          Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Litespeed
                            • Jun 2005
                            • 1064

Slet også selv med wobling på halen, fikk det aldri helt vekk uansett sprøyting av halereim og ledning imellom motorfeste og halebom. Monterte til slutt "Torque Tube Drive Assembly" og Carbonbom ,
                            det gjorde susen halen er helt rolig nå og fet liten turbin lyd i extra bonus...
                            Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• sollie
                              • Jan 2008
                              • 176

Er det noe spesielt verktøy man bør plukke med seg i samme slengen som man kjøper en 500? Har det meste for å skru på en 450 (fra huddy og div andre rc verktøy produsenter) Har jo lest mange poster om myke og litt shabby skruer som stripper lett på 500, mens mange andre aldri har noe problem med det.
                              Tenkte uansett kanskje å bestille et sett med dette å ha klart.(kjøpte et sett til Traxxas revo'n og det har kommet godt med)

Drammen rock city

Comment

• jan Kenneth
                                • Feb 2008
                                • 163

Originally posted by sollie
                                Er det noe spesielt verktøy man bør plukke med seg i samme slengen som man kjøper en 500? Har det meste for å skru på en 450 (fra huddy og div andre rc verktøy produsenter) Har jo lest mange poster om myke og litt shabby skruer som stripper lett på 500, mens mange andre aldri har noe problem med det.
                                Tenkte uansett kanskje å bestille et sett med dette å ha klart.(kjøpte et sett til Traxxas revo'n og det har kommet godt med)

http://www.rcscrewz.com/product_info...oducts_id/2745
                                Få med deg en .50 tomme umbrako. eller 1,25mm tror jeg det er. den er grei å ha når du kommer til å sette på canopyfeste. ellers bør du ha 500 eller finere sandpapir til å pusse litt på ramma.
                                Raptor 50
                                TT Redline
                                Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
                                Futaba 611/ BLS251

Comment

Working...