Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg, en god ide? eller...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dette er jo utrolig å følge med på, Håper at det flyr like godt som det blir lagd. Lykke til veidere, og ikke vær redd for å være raus med bilder.

    Hvilket program tegner du i??
    Raymond Jakobsen
    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
    Mikado Logo 400se,v-bar
    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



    Only electric!!



    http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

    Comment


    • #17
      Tegner i SolidWorks 2006, synnes dette er utrolig greit og ganske enkelt program og bruke.

      Legger ved et bilde som er tatt ut fra SolidWorks av det jeg holder på med nå. Det er nok ikke sikkert det blir helt som dette, men det er en start.
      Attached Files
      MVH
      Kjell Kristian

      Comment


      • #18
        Det ble ikke helt som tegningen i innlegget føre, har gjort noe forandringer. Legger ved noen bilder.

        Nå kan dere se et bilde av tegnet del og så kan dere sammenligne med et bilde av et del ferdig laget. Det er skremmende likt. Skal jo også være det da

        Nå må jeg få kjøpt inn litt diverse før jeg kommer noe videre, trenger karbonplate 2mm til swashplate driver, halefinne, skids. Tror jeg må ut avlandet for og få tak i dette.

        Ettersom jeg gikk for 10mm spindel må jeg også ha lager til bladholdere.

        Det som er fint med dette er at før man god tid til og tegne og kose seg med det .

        Tok også ned T-rex 600 og stilte på siden, tok noen mål; T-rex 600 er 41cm til topp rotorhode, min måler 34cm.
        Attached Files
        Last edited by kjellkr; 01-02-09, 17:05.
        MVH
        Kjell Kristian

        Comment


        • #19
          Artig! Blir det flybarless dette helikoptret ditt?
          Raymond Jakobsen
          Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
          Mikado Logo 400se,v-bar
          Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



          Only electric!!



          http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

          Comment


          • #20
            Det blir med V-Bar, så det kan bli moro ettersom jeg ikke har gjort noe lignende.

            Har startet på bladholdere, der har jeg tatt høyde for v-bar, 31mm fra senter spindel til kula på bladholderen, bilder kommer nok kanskje i morgen.
            Last edited by kjellkr; 02-02-09, 22:23.
            MVH
            Kjell Kristian

            Comment


            • #21
              Da har vi endelig fått noe gjort. Har tatt et halvt skritt tilbake, la huben med 10mm spindel bort, tegnet og laget en med 8mm istede. Dette pga at den med 10mm ga meg alt for store bladholdere til et så lite heli.

              Nå er huben laget og bladholdere tegnet, legger som vanlig med noen bilder.
              Attached Files
              MVH
              Kjell Kristian

              Comment


              • #22
                Kjempe tøft prosjekt. Hva blir vekten på dette i forhold til en 600?

                Comment


                • #23
                  Håper vekta vil bli litt mindre en T-rex 600, ut fra bildene ser denne kanskje litt tung ut, men vill nok si at det er bildene som bedrar noe. Den har ikke mere kjøtt på beina eller den trenger. Kan selvsagt skifte ut alu-rammesidene(2mm) med carbon, det vill nok skje etterhvert men ikke med engang.

                  Har ikke fått gjort noe spes nå, venter på lager til bladholdere og karbon til skids / halefinne.

                  Fikk en liten pakke i med skruer, så nå har jeg montert skruer alle plasser. Dette medførte at jeg også sette inn regulatoreren og startet motor. Dette var jo litt spenennende, ettersom ikke noe av dette prøvd før.
                  Alt gikk veldig fint, ikke noe vibrasjoner på hale, reima gikk der den skulle, er veldig fornøyd med denne test starten.

                  Har fått noe sp. angående enveis lager og hoveddrev biten, åssen dette er løst, legger ved et bilde der dere kan se delene som er brukt og hvilken rekkefølge dem er montert på masta.
                  Attached Files
                  Last edited by kjellkr; 06-02-09, 18:56.
                  MVH
                  Kjell Kristian

                  Comment


                  • #24
                    Da er vi tilbake med litt nye ting, nå har jeg fått laget bladholder etter noe venting på lagere. Som nevnt gikk jeg tilbake til 8mm spindel, da ble bladholderne ganske mye mindre.
                    Attached Files
                    MVH
                    Kjell Kristian

                    Comment


                    • #25
                      Her kommer det flere bilder av litt ting og tang i hode.
                      Attached Files
                      MVH
                      Kjell Kristian

                      Comment


                      • #26
                        En liten oppdatering mot helga, har gjort noen etter at jeg fikk karbonplaten. Legger ved et par bilder av heli slik det står i dag på en fredag den 13

                        Har også hatt heli på vekta i dag, riktig nok en vanlig kjøkkenvekt, den stoppet på 2050gram slik den står på bildene.
                        Attached Files
                        MVH
                        Kjell Kristian

                        Comment


                        • #27
                          Hei!

                          Må først få si jeg er imponert blir en fin maskin dette!

                          Hvor får har du kjøpt carbonplatene?, og hvor tykke er de?


                          Mvh Robert.
                          ~Futaba 10C~


                          ~T-Rex 500 v-bar~
                          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                          ~Min Cnc byggetråd #1~
                          ~Min Cnc byggetråd #2~
                          ~Min Cnc byggetråd #3~


                          ~Trondheim Modellflyklubb~

                          Comment


                          • #28
                            Takk for det,

                            Carbonplater har jeg kjøpt på Ebay, fikk det beste kjøpe der. Her hjemme kan Robbe levere karbonplater, men da snakker vi om en helt annen prisen kontra Ebay eller andre i utlandet.

                            Jeg har brukt 2mm, men det kan kjøpes i alle tykkelser og størrelser. Legger ved noen linker:

                            http://www.runryder.com/helicopter/t490413p1/

                            Karbonplater til prosjekt. - (MFN) ModellflyNytt.no

                            Shop by Category | eBay

                            Håper du finner noe du liker
                            MVH
                            Kjell Kristian

                            Comment


                            • #29
                              Må få ferdig cnc`n først , men ser nesten ut som det er billigere å kjøpe f.eks ferdige halefinner til heliet, enn å kjøpe plater for og skjære ut selv. Så på den ene siden at det var carbon og composit blandet, må no være like bra det.. men hvis man er ute ete veldig sterkt og holdbart materale, så bør man jo kjøpe ren carbon.


                              Mvh Robert
                              ~Futaba 10C~


                              ~T-Rex 500 v-bar~
                              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                              ~Min Cnc byggetråd #1~
                              ~Min Cnc byggetråd #2~
                              ~Min Cnc byggetråd #3~


                              ~Trondheim Modellflyklubb~

                              Comment


                              • #30
                                Såvidt jeg har forstått så er vel kevlar eller kevlar forsterket karbon det sterkeste.
                                Hilsen Rune Marcussen

                                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                                JR DSX9

                                Fitjar Modellflyklubb
                                ---------------------------------------------------------------------------
                                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                                Comment

                                Working...
                                X