Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygging av HK 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da har HK 450 vert i luften. Det er ingen tvil om at det er ett bra helikopter til denne prisen.

    Jeg har lagt ved en video av førsteklasses oppvisning frem til kamera gikk batteri tomt. Dere legger kansje merke til at jeg har litt igjen før jeg kan melde meg på konkuranse innenfor F3C flyging



    Comment


    • #17
      Hvordan er lengden på motorakslingen ?
      Er den så lang på denne motoren så den når helt til over toppen på hoveddrevet, eller er pinjongen bare delvis påtredd så den stikker litt over motortappen ?
      Jeg har liggende en E-SKY motor beregnet på CP-Belt, men akseltappen på motoren går bare til halvveis på hoveddrevet. Lurer da på dersom jeg får tak i en lang pinjong med unbrakosettskrue om det er nok at den går f.eks. 2/3 ned på motorakslingen ?
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #18
        Jeg kan ikke huske at pinjongen ble monert på noen spessiell måte.

        Comment


        • #19
          Originally posted by bth View Post
          ...Lurer da på dersom jeg får tak i en lang pinjong med unbrakosettskrue om det er nok at den går f.eks. 2/3 ned på motorakslingen ?
          Det må du nesten vurdere selv, og se hvor godt du synes det sitter. Men 2/3 nedpå hadde nok ikke jeg kviet meg for å gjøre.
          Men jeg ville ikke satset på å jukse noe videre med inngrepet mellom pinjong og drev.

          Men nå er ikke den motoren vi bruker akkurat noe voldsom investering heller da. Den koster $ 17,55 på United Hobbies.
          http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=6316

          Den kommer med litt for stor pinjong, så jeg kjøpte en 11T T-rex 450 pinjong fra Elefun.
          (De har sikkert passende pinjonger på United Hobbies også, men de var utsolgt når vi handlet.)
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Hadde ikke tid til å vente på ny motor, så jeg stakk en tur innom Mikronor å kjøpte motor + regulatorsettet beregnet til CopterX. (Motoren har ca 16 mm akslig, rekker helt til toppen av hoveddrevet.22 A konstant, 30 A max 50 A regulator.)Var med 11 tenners pinjong. Har nå hovret det, og det er stabilt å greit.
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #21
              Høres bra ut.
              Hva var kV tallet på den?
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #22
                Originally posted by arhennie View Post
                Høres bra ut.
                Hva var kV tallet på den?
                KV er 3550.

                Kjørte den 3 turer på søndag. Bare sirkler og 8 tall på god høyde, + testet full motorpådrag fra hover og rett opp. Godt med krefter. HK 450 var stabilt og styreresponsen var presis og grei selv om det blåste en del.

                Kjøpte en E-Flite Power Meter for å sjekke strømstyrke. Ble litt overrasket da jeg holdt den i hånden å dro på gass til den så vidt begynte å lette, og da viste ampermeter 17 Ampere !!
                Har stilt in gasskurve og pitchcurve etter T-Rex 450 SE manualen, og den oppgir strømstyrke ved hovring til 6,8 Ampere !!!
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #23
                  Originally posted by bth View Post
                  KV er 3550.
                  Jeg har aldri avlest strømmer, men synes ikke det høres mye ut.
                  Batteriet er på 2,2Ah og man skal ikke bruke mer enn 80%. Dvs. 1,76 Ah.

                  Jeg flyr ikke lenger enn max 5 min. med min T-rex 450.
                  Det gir meg da et gjennomsnittlig strømtrekk på ca. 21 A.

                  Med KV 3550 kan du gå opp til 12T pinjong.
                  Med 11T får du en headspeed på under 2900 rpm.
                  13T er standard T-rex 450 med KV 3500 motor.
                  Det følger og med en 13T pinjong for hard 3D.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment

                  Working...
                  X