Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aeroworks edge 100cc fra RCPRO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Takk
    Jeg er litt redd for å ødelegge flyet med dekaler, men den er liksom litt kjedelig uten noe.
    I morra håper jeg på å starte den selv om jeg mangler brytere. Skal handle dem fra xxl rc bare det rusler inn litt kroner på kontoen igjen. Blir ikke rik av å gå hjemme .......men nå ser det ut til at jeg endelig kommer meg i arbeid igjen også


    Ja det var de stripene ja................kanskje for mye smirnoff

    Comment


    • #92
      haha men yaken har vært ferdig lenge hadde den med på fagernes å den fløy meget bra, var litt fortung så det må jeg rette på, ellers er dette et meget flott fly det er noe som heter hastverk er lastverk
      Last edited by ruborg2; 20-02-12, 19:13.
      Rune Borgersen

      Comment


      • #93
        Da er gass og choke i orden. Ble en veldig lettvint løsning på choke, men den funker. Staget går igjennom et lite hull i cowling med gummiring så den ikke ligger og skrangler.

        Ble litt forandring på dekoren også, med nå tror jeg at jeg er fornøyd
        På undersiden av kroppen er det ei stor flaske.

        Click image for larger version

Name:	012.jpg
Views:	2
Size:	73.6 KB
ID:	586003

        Bildet er tatt under i fra, så hullet ser større ut enn det er. Det eneste som syns forfra er sylinderen.

        Click image for larger version

Name:	014.jpg
Views:	1
Size:	79.4 KB
ID:	586004Click image for larger version

Name:	017.jpg
Views:	1
Size:	73.0 KB
ID:	586005Click image for larger version

Name:	018.jpg
Views:	2
Size:	60.8 KB
ID:	586006

        Comment


        • #94
          Knall tøft! Syns oransje er en kul farge, skiller seg litt ut Så blir det jo spennende med den motoren, funker sikkert bra. Ang programering av servoer så er det nytt for meg. Lyst til å forklare litt tynt om hva, hvordan, hvorfor det gjøres? Har alltid noe å lære!

          Comment


          • #95
            Det er balanserorservone som må programeres. Det er fordi denne har 2 servor pr balanseror.
            De må vandre likt i forhold til hverandre og ha likt endepunkt og senterpunkt for at servone ikke skal jobbe mot hverandre. Jobber de mot hverandre brenner mest sannsynelig servo/servone opp. Selv en 7955tg. Om de jobber bare litt mot hverandre får man veldig høyt strømtrekk og servone streiker mest sannsynelig etter hvert.
            Det er flere måter å gjøre dette på. Powerboks, smartfly equaliser som monteres mellom servor og mottaker , futaba sin servo adjuster som jeg bruker. Den kjøres alle 4 servoledningene inn i og du kan justere alle mot hverandre i samme bittelille boksen. Med disse kan du reversere, bestemme endepunktene og senterpunktene på hver servo ++. Det finnes flere typer også. Smartfly og futaba sine har meget bra brukerveiledning

            Med en stor bra radio kan du også mixe/justere servone opp mot hverandre. Du kan også få til et ok resultat ved å gjøre det mekanisk, men det har jeg aldri gjort.

            Så kort sagt, har du flere servor på et ror må de jobbe likt sammen. En servo innerst på roret og en ytterst på roret jobber som regel ikke likt.

            På modeller med en servo pr ror er ikke dette nødvendig. Håper det er greit fortalt, jeg er trøtt enda

            Jeg skal prøve å vise på min når jeg skal gjøre det. Det er ikke store jobben.
            Last edited by anders e; 21-02-12, 06:58.

            Comment


            • #96
              En ting til angående servoer. Når digitale servor jobber/bryter mot hverandre låter det ikke pent. Det skriker i dem. Litt sånn jitter lyd er ok

              Comment


              • #97
                Hvor får man tak i slike gummi ringer til slikt? Jeg trenger noen slike selv, glassfiber spiser seg imellom det meste..

                Fint med litt forklaring mtp. flere servoer, ikke helt inne i 100cc verden enda. Ikke lenge siden jeg aaaldri skulle ha meg en så stor modell, rart med det.

                Denne blir artig å se på isen, ikke lenge til Fagernes nå!
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #98
                  På biltema har de en pakke med gummiringer i forskjellige størrelser.
                  Ronny Andreassen
                  Sunndal/Vinnu
                  Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                  3DHs 33" EPP
                  JR 9303 2,4

                  Comment


                  • #99
                    Ja som Ronny sier, og alle andre bilrekvisita butikker.

                    Comment


                    • Husker selv selv første modell jeg hadde som hadde flere bal-ror servor. Grudde meg veldig til å få de servone til å jobbe sammen fordi jeg ikke hadde noe erfaring. Utsatte det helt til få timer før maiden. Men det var ikke noe problem når man hadde brukerveiledningen foran seg.
                      Jeg skal se om jeg klarer å få laget en film når jeg tar en side............Om ikke altfor lang tid.

                      Comment


                      • Hehe ja, jeg har fortrengt det der litt faktisk - men det må da gå ann å få til greit.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Ja ikke noe problem. Når jeg fikk det til greit første gang så får hvertfall du det til. Manualen er enkel å skjønne

                          Comment


                          • Gruer meg ikke i det heletatt til servojusteringen på min nye Slick,da Håvard skal gjøre det for meg Kjekt første gangen det skal gjøres. Blir og bruke y-kabel og rett i mottaker her.Programmere med hitec programmerer.
                            Ronny Andreassen
                            Sunndal/Vinnu
                            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                            3DHs 33" EPP
                            JR 9303 2,4

                            Comment


                            • leste ett eller annet sted at man kan legge inn litt mer "dead band" på den ene servoen ved mekanisk oppsett,for lettere å ungå binding.dette må gjøres via servoprogrammerer.
                              Terje syvertsen
                              www.ModumModellSportklubb.com
                              3dhs edge mintor 38
                              C-arf edge dle 111 v3.
                              C-ARF extra 330l da 100.

                              Comment


                              • Stemmer nok det syver. Mener Eagle snakket noe om det en gang. Han har brukt den mekaniske måten flere ganger.

                                Comment

                                Working...
                                X