Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aeroworks edge 100cc fra RCPRO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dette skal vistnok å hjelpe mot servojitter å.skal prøve å finne den tråden.
    Terje syvertsen
    www.ModumModellSportklubb.com
    3dhs edge mintor 38
    C-arf edge dle 111 v3.
    C-ARF extra 330l da 100.

    Comment


    • Tusen takk for meget god forklaring anders
      Konge om du får tid til å mekke en video ja!

      Comment


      • blir fin denne edge,n anders.er veldig spent på motoren.er altidig litt skeptisk til nye ting.(var det til dle å men det viste seg at den funker,så ikke ta det som kritikk)ang dekaler er jeg ikke helt enig.det skulle helt klart vært vikingfjord.blir artig å høre hvordan den funker?blir jæ...g vanskelig å toppe bokhylla di,men hvis du maser om at jeg må prøve den så kan jeg godt det
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

        Comment


        • Surpass, håper du skjønte noe av det. Det er alltid lett for oss som har gjort det før et par ganger før å forklare dårlig.

          Syver, håper jeg kan fly denne til helgen. Du skal få prøve fort som mulig. Men om den bare er i nærheten av ultimaten skal jeg være fornøyd.
          Ang dekor var det det som slo meg først ettersom jeg har ei flaske stående etter sist. Hmmm begynner visst å bli en stund siden

          Tilbake til canister-montering..................

          Comment


          • Ops......det tok lit av nå, men jeg har undersøkt før jeg skalperte modellen. Det var jo det jeg sa jeg ikke skulle gjøre.
            Rev ut hele pipetunellen da det ikke har noe å si for konstruksjonen på flyet. Jason Noll gjorde akkurat det samme på sine AW-fly fikk jeg høre. Hmm, da ble det luftig gitt. Kommer nok til å flytte mottaker litt nå.

            Mangler propell og teflon-overgang til eksos, men det kommer vel i morra.

            Ehhhh.......RCPRO kan dere ta tilbake modellen da jeg ikke har brukt for den likevel

            Bilder: Dette er tunnellen + litt annet som er fjernet.
            Attached Files
            Last edited by anders e; 21-02-12, 13:46.

            Comment


            • Har du veid materialet du fjernet?
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Nei, har ikke vekt. Men regner med at det er en 5-6 kilo.................ho ho.
                Neida, tenkte jeg skulle hente ei vekt hos mutter for å se. Det veier jo ikke all verden, men noen 100 g hjelper sikkert når man bare har en sylinder.
                Er spendt på totalvekta også.
                Last edited by anders e; 21-02-12, 14:26.

                Comment


                • Originally posted by alflovvold View Post
                  Har du veid materialet du fjernet?
                  Ja da har jeg veid, og må si jeg ble skuffet. 200+gram. Men med en lettere motor og et lett oppsett blir vel sluttvekta bra tenker jeg.
                  Eneste grunn til at jeg tenker på vekta er for å få mest mulig power med motoren, selv om jeg tror den drar edgen lett rundt. Aw-flyene flyr bra uansett vekta de har

                  Comment


                  • nå starter jeg kanskje litt leven her,men shit au.jeg synes det er noe vannvittig mye fokusering på vekt her inne om dagen. er det noen som har prøvd å laste på en extra kilo på en 2,7m for å se om det gjør mye med flyegenskapene(selv 3d fyving) dette har jeg egentlig litt vansnskelig for å tro.de maskinene vi flyr idag er jo nesten som drager..............fyr løs..
                    Terje syvertsen
                    www.ModumModellSportklubb.com
                    3dhs edge mintor 38
                    C-arf edge dle 111 v3.
                    C-ARF extra 330l da 100.

                    Comment


                    • Som sagt bryr jeg meg ikke om vekta på mine andre modeller. Har heller aldri gjort det. Både ef-extran min og ultimaten er tunge fly som flyr bra.
                      Edgen prøver jeg og spare litt vekt på pga liten motor! Du skjønner det du? Men kommer ikke til å fjerne vekt på andre modeller i fremtiden heller.

                      Men håper du skjønner hvorfor på denne.
                      Last edited by anders e; 21-02-12, 20:04.

                      Comment


                      • Dessuten har ikke dette noe med at flyet skal fly bedre, for det overlater jeg til Aeroworks. Men det handler on effekt/kilo da jeg ikke vet hva motoren yter selv om de få som har den sier den har bra effekt.

                        PS: Er vel ikke helt enig i at det er mye vektprat her inne. Hvor? Her i denne tråden?
                        Da blir det spennende å høre hva andre mener da.
                        Last edited by anders e; 21-02-12, 20:10.

                        Comment


                        • Originally posted by anders e View Post
                          Som sagt bryr jeg meg ikke om vekta på mine andre modeller. Har heller aldri gjort det. Både ef-extran min og ultimaten er tunge fly som flyr bra.
                          Edgen prøver jeg og spare litt vekt på pga liten motor! Du skjønner det du? Men kommer ikke til å fjerne vekt på andre modeller i fremtiden heller.

                          Men håper du skjønner hvorfor på denne.
                          ok da har du spart 200gram.hvor mye tror du du kommer til å spare totalt 400gram+-? prøv å sleng på de gramma etter noen turer,så for jeg høre hva du synes dajeg har aldrig flydd en så tung modell som bokhylla di, men heller aldrig flydd no så rått.den funket for pål å. jeg vet du ikke er så opptatt av dette vekt hysteriet.er heller ikke ment som provokasjon,vil bare vite om det har så stor betydning at det er noen vits i å modifisere en ferdig 3d arf modell.
                          Terje syvertsen
                          www.ModumModellSportklubb.com
                          3dhs edge mintor 38
                          C-arf edge dle 111 v3.
                          C-ARF extra 330l da 100.

                          Comment


                          • Originally posted by syver View Post
                            ok da har du spart 200gram.hvor mye tror du du kommer til å spare totalt 400gram+-? prøv å sleng på de gramma etter noen turer,så for jeg høre hva du synes dajeg har aldrig flydd en så tung modell som bokhylla di, men heller aldrig flydd no så rått.den funket for pål å. jeg vet du ikke er så opptatt av dette vekt hysteriet.er heller ikke ment som provokasjon,vil bare vite om det har så stor betydning at det er noen vits i å modifisere en ferdig 3d arf modell.
                            Det syns jeg du burde skjønne når jeg ligger i grenseland effektmessig. Jeg sparer ikke 200g, jeg sparer 200g i tillegg til lettere motor og et lett oppsett. Det er totalvekta som tilslutt sier vekta, ikke de 200grammene fra pipetunellen, selv om jeg håpet den var tyngere.
                            Latterlig at du tar opp dette den ene gangen jeg prøver dette da,

                            Men da skal jeg ikke snakke mere om vekt når du syns det tok helt av her inne.
                            Beklager at jeg ikke la på 500g i stedet

                            Jeg vil gjerne at du henger på 1 kg på flyet ditt for så å fortelle meg hvor bra effekten din er da kontra før. Btw det var du som lurte på det med en kilo. Håper du tar utfordringen
                            Last edited by anders e; 21-02-12, 20:41.

                            Comment


                            • Originally posted by anders e View Post
                              Dessuten har ikke dette noe med at flyet skal fly bedre, for det overlater jeg til Aeroworks. Men det handler on effekt/kilo da jeg ikke vet hva motoren yter selv om de få som har den sier den har bra effekt.

                              PS: Er vel ikke helt enig i at det er mye vektprat her inne. Hvor? Her i denne tråden?
                              Da blir det spennende å høre hva andre mener da.
                              nei ikke denne tråden.men har lest diverse her å der om letting, borre høl i hytt å gevær(mulig jeg bare har hengt meg litt opp i det)men jeg er enig med deg ang fabrikantene går god for egenskapene.men ta feks ef sine modeller,jeg tror dem hadde tatt vekk 400gram hvis dem kunne konkludert med at de fløy bedre samtidig som det ikke hadde gått ut over konstruksjonen.alle fabrikanter streber vel etter det beste flyet. anders jeg kunne like gjerne tatt det i tråden til alf der han kunne spare litt på noen skiver,dette var på ingen måte tiltenkt deg personlig. dette er noe jeg lurer på generelt om det hjelper.jeg er ihvertfall like blid vi kan ta det på stripa så skjønner du hva jeg mener
                              Terje syvertsen
                              www.ModumModellSportklubb.com
                              3dhs edge mintor 38
                              C-arf edge dle 111 v3.
                              C-ARF extra 330l da 100.

                              Comment


                              • Jeg skjønner hva du mener visst jeg vil
                                Om jeg merker noe på denne kommer jeg antagelig aldri til å få vite, Men 5-600gram på ultimaten min hadde ikke hvert merkbart verken effektmessig eller flymessig. Garantert

                                Nei for all del, vi kan ha synspunkter på dette her når vi har begynt Har ingen problem med det.
                                Men du sa du ikke ville merke forskjell om du la på 1 kg på flyet ditt, eller du tvilte på om du kom til å merke forskjell.
                                Da vil jeg at du skal gjøre det for så og fortelle oss hvordan effekten din ble da i forhold til nå Avtale?

                                Ps: jeg tåler dette jeg . no problem

                                Comment

                                Working...
                                X