Unconfigured Ad

Collapse

Montering av Seagull P47 60 size Thunderbolt fra TKTrading

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

    #1

    Montering av Seagull P47 60 size Thunderbolt fra TKTrading

    Lager en kort monteringsveiledning av Seagull P47 Thunderbolt som TK Trading på Konnerud i Drammen har tatt inn. En skikkelig god ARF starter av en warbird.

    Her er flyet: http://www.tktrading.no/seagull

    Legger ved litt bilder fra eskeåpningen

    Click image for larger version

Name:	2015-01-05 10.25.32.jpg
Views:	1
Size:	92.8 KB
ID:	637166Click image for larger version

Name:	DSC05103.jpg
Views:	1
Size:	59.5 KB
ID:	637176Click image for larger version

Name:	DSC05102.jpg
Views:	1
Size:	71.1 KB
ID:	637175Click image for larger version

Name:	DSC05101.jpg
Views:	1
Size:	64.8 KB
ID:	637174Click image for larger version

Name:	DSC05100.jpg
Views:	1
Size:	65.0 KB
ID:	637173Click image for larger version

Name:	DSC05099.jpg
Views:	1
Size:	80.7 KB
ID:	637172Click image for larger version

Name:	DSC05098.jpg
Views:	1
Size:	226.2 KB
ID:	637171Click image for larger version

Name:	DSC05097.jpg
Views:	1
Size:	70.3 KB
ID:	637170Click image for larger version

Name:	DSC05096.jpg
Views:	1
Size:	125.0 KB
ID:	637169Click image for larger version

Name:	DSC05094.jpg
Views:	1
Size:	110.3 KB
ID:	637168Click image for larger version

Name:	DSC05093.jpg
Views:	1
Size:	111.7 KB
ID:	637167Click image for larger version

Name:	DSC05104.jpg
Views:	1
Size:	61.9 KB
ID:	637177
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

    #2
    Skikkelig fin, angrer litt på at jeg ikke heiv meg med fra starten nå
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

    Comment

    • tesa
      • Nov 2006
      • 165

      #3
      Fine den der, kunne tenkt meg den vist min H9 p47 tar kvelden , eneste jeg er skeptisk til er mekanisk retrackt servo i kroppen , så greit se om det blir knot å få til

      Comment

      • affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

        #4
        Orka ikke starte på retractene så kjøpte et sett Hobbyking som sklir rett inn og er elektriske også får vi håpe de varer mer enn en gang...

        Kommer oppdatering i morgen men veldig grei å sette sammen
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment

        • bardp
          • Nov 2010
          • 2473

          #5
          Fint fly det der kunne tenke meg en slik. Skal du ha ordentlig motor i det eller femiopsett?

          Comment

          • Kyrre
            • Feb 2009
            • 2322

            #6
            Originally posted by tesa
            Fine den der, kunne tenkt meg den vist min H9 p47 tar kvelden , eneste jeg er skeptisk til er mekanisk retrackt servo i kroppen , så greit se om det blir knot å få til
            Husker jeg rett så skal man bruke en servo pr retract, montert i vingen, det gjør det en smule lettere. Jeg holdt på med en Corsair fra Phoenix models som skulle operere begge retractsene fra kroppen, det ga jeg opp, men med to servoer i vingene tror jeg det skulle gått. Men ingenting er enklere enn elektriske.

            Comment

            • affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5877

              #7
              Det blir en uvær og vinter warbird med OS GT22. Vurderte en firetakter men gidder ikke legge pengene i denne. OS'n gir trygg og god power
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment

              • Wulf
                • Jun 2007
                • 2055

                #8
                Ttodde du skulle ha batterimotor i denne og jeg Alf

                Balsa

                Comment

                • bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

                  #9
                  Joda OS GT22 er nokk et sikkert valg hva kraft og driftssikkerhet angår. Men den høres ikke særlig bra ut. Skal følge med fremover mulig jeg bestiller meg en slik har en Saito 115 som nokk ville passe perfekt i dette flyet. Men skal nå først se hvordan du får understellet til å fungere
                  Last edited by bardp; 06-01-15, 21:02.

                  Comment

                  • affa
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 5877

                    #10
                    Vurderte sterkt elektro Wulf, men ble bensin igjen gitt... Ser jo hvor fint den fløy og hvor godt forhold jeg lager til naboene......

                    @bardp ; Ikke uenig i at det ikke høres bra ut men har vel 10 andre warbirds med mye fine motorer som blir brukt når vær og vind passer
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    • unicus
                      • Aug 2013
                      • 74

                      #11
                      Har hatt lyst å gå videre fra EPO og prøve meg på en bensinmodell en stund. Kanskje dette er den rette?

                      Comment

                      • bth
                        • Dec 2003
                        • 1638

                        #12
                        Blir det for dårlig med 15 ccm bensin ? Ikke vurdert GGT 15 for å slippe unna tenningsanlegget ?
                        Merkelig at ikke flere av OS bensinmotorene er kommet i GGT versjoner. Er det bare å ta bort tenningsanlegget å sette i OS bensinglødeplugg på de andre, eller har OS gjort noe mer med GGT 15 ?
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment

                        • affa
                          Administrator
                          • Jul 2002
                          • 5877

                          #13
                          Tror OS 15 GTT blir midt i blinken!
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment

                          • SmurfAir
                            • May 2013
                            • 1629

                            #14
                            Originally posted by bth
                            Blir det for dårlig med 15 ccm bensin ? Ikke vurdert GGT 15 for å slippe unna tenningsanlegget ?
                            Merkelig at ikke flere av OS bensinmotorene er kommet i GGT versjoner. Er det bare å ta bort tenningsanlegget å sette i OS bensinglødeplugg på de andre, eller har OS gjort noe mer med GGT 15 ?
                            Nei, det er egentlig ikke noe spesielt med GGT motoren, jeg har nylig brukt OS G5 Plugg og adapter (Gjengebussing) i denne RCGF 15cc motoren.

                            Overgang for motorer med CM6 plugg (10mm 1/4-32) finnes også i 14mm

                            Det funket fint det!

                            Adapterne selges både hos HK og diverse kinasjapper.

                            Click image for larger version

Name:	OS G5 Plugger.jpg
Views:	2
Size:	161.2 KB
ID:	610786

                            Click image for larger version

Name:	20141016_180803.jpg
Views:	2
Size:	77.9 KB
ID:	610787

                            Comment

                            • affa
                              Administrator
                              • Jul 2002
                              • 5877

                              #15
                              Har fått gjort endel men går litt trått om dagen...

                              Startet med en grundig inspeksjon, alt ser helt ut men tok en runde med CA i diverse limfuger. Varmet opp loddebolten med syltynn spiss og lar den brenne ut rundt hjulbrønnene. Deretter blandet jeg litt epoxy og tynnet den litt for å smøre det godt inn der og påse at det la seg fint inne i alle limfuger.

                              Click image for larger version

Name:	DSC05106.jpg
Views:	1
Size:	75.7 KB
ID:	610909Click image for larger version

Name:	DSC05107.jpg
Views:	1
Size:	72.6 KB
ID:	610910Click image for larger version

Name:	DSC05108.jpg
Views:	1
Size:	51.3 KB
ID:	610911Click image for larger version

Name:	DSC05109.jpg
Views:	1
Size:	53.3 KB
ID:	610912


                              Deretter løftet jeg av servolukene i vingene og merket disse med venstre/høyre osv. De er limt i flere deler og så litt svake ut, spesielt selve lokket som var frest på midten for å gi plass til servodelen i treverk og jeg bestemte meg for å legge tynt lag med epoxy og strie.

                              Click image for larger version

Name:	DSC05111.jpg
Views:	1
Size:	286.2 KB
ID:	610913
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...