Unconfigured Ad

Collapse

Handel.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Jeg sjekket bare for ordens skyld på noe med litt størrelse så det faktisk er noe å bry seg med, så jeg slo inn en Savage Monster Truck

Hos Ballistic Hobbies koster denne $ 250 med UPS
    Hos de samme koster den $ 104 med USPS (Jeg har betalt rundt $ 50,- per stk for de 2 monstertruckene jeg har tatt inn fra USA)
    Hos Tower koster den $ 128 med UPS

Tiden er selvsagt basert på min erfaring, hva ellers. Begge deler er en kurerservice og siden jeg har fått ting fra både Østen og USA på så lite som 3 dager så syns jeg forskjellen er liten men det er klart, man betaler litt mer med de rene kurerselskapene så at man kanskje sparer en dag dersom alt går glatt for begge parter og de legger ut mva er vel ok.

Når det gjelder mindre sendinger så er forskjellen også merkbar.
    1 stk eksospotte med EMS $ 29 - med UPS $ 77. En vesentlig besparelse med tanke på at varen koster $ 29,-. %-messig en stor besparelse.
    (her kan man velge en Posttjeneste som koster $65 også som kanskje ligger nærmere UPS sin arbeidsmåte, nemlig Global Express Guaranteed)

Det jeg mener er misvisende er at det sjelden er mye å spare, selvsagt svært relativt men en fraktforskjell på f.eks. 40% mellom $50 og $70 syns jeg er mye når tjenestene er så nærme hverandre. vesentlig lengre tid syns jeg også er misvisende

Fra USPS sine hjemmesider:
    International Shipping

Service Options Price Speed *

Global Express Guaranteed®
    $25.25 and up (documents)
    $38.00 and up (merchandise) 1-3 Days

Global Express Mail® $16.25 and up 3-5 Days
    Global Priority Mail® $4.25 and up 4-6 Days
    Global Airmail® (Parcel Post) $13.25 and up 4-10 Days
    Global Economy (Parcel Post) $16.00 and up 4-6 Weeks

Prismessig vil man nok finne at UPS/DHL sine rater er å sammenligne med GEG servicen og i allemenhet så tar det et par dager ekstra med EMS, som selvsagt er en %messig stor forskjell

Comment

• Celtic-Griffin
      • Oct 2004
      • 873

Originally posted by phammers
      Ligger litt etter på flyging, men bygging pågår. Og så pusler jeg litt med å lage en kombinert servo-reverse og servo-slow, som jeg har på eksperimentstadiet.

Men jeg lar jo ikke dette ta fornøyelsen av en sunn diskusjon på forumet heller.

Og siden du er inne på Churchill. Hørte en annen historie for kort tid siden. Churchill var på et selskap og ble tilnærmet av en kvinne, som sa: "Winston, skal vi lage barn sammen? Tenk deg et barn med min kropp og din hjerne!", hvoretter Churchill raskt repliserte: "Ja, men tenk deg et barn med min kropp og din hjerne!", og så fortsatte han å patte på sigaren sin som om ingenting var skjedd.

Mer OT en dette går det vel ikke an å skrive, men dere får ha meg unnskyldt.

Mvh

-Pål
      Good one Pål - I'm sitting here smiling in my beard.....
      Ken Bates
      Never Mind the Label

Comment

Working...