Unconfigured Ad

Collapse

Større muskler til Stryker fra ParkZone

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LN-8PV
    • Feb 2006
    • 49

    #31
    Tøft!!
    Men er dette en metode som gir riktig måleresultat ?
    Fant fram et gammelt opptak med en tidligere Stryker med en kraftig overdimensjonert motor. Men fort gikk det !! Men målte denne til bare 45Km/t. Det burde vært over det tredobbelte.

    Mulig jeg har gjort noe feil, eller at lyden må spilles inn på en bestemt måte. Min lydfil var fra et video opptak. Gjorde om denne til mono, 8bit og 8000Hz.
    Stryker F-27 (med E-Flite 2000KV, 40A ESC og 7x6 APC)
    Hyperion Yak 55 SP 25e-class
    Superzoom fra www.el-fly.dk
    T-Rex 450 SE V2

    Comment

    • LN-8PV
      • Feb 2006
      • 49

      #32
      Hmmm. Måler jeg på en av de første vertikale grafene får jeg hele 260Km/t.
      Det hadde vært kjekt det !!!
      Stryker F-27 (med E-Flite 2000KV, 40A ESC og 7x6 APC)
      Hyperion Yak 55 SP 25e-class
      Superzoom fra www.el-fly.dk
      T-Rex 450 SE V2

      Comment

      • tomasjo
        • Sep 2005
        • 573

        #33
        Bare mål midt i bildet. Du må bruke samme kurve, men merke av avstanden mellom de helt vertikale delene av kurven. Målenøyaktigheten er meget høy, spesielt dersom lydopptaget er av høy kvalitet. Da blir kurvene mye klarere.
        -----------------------------------------------
        Tomas
        Trondheim modellflyklubb
        www.heltpropell.com

        Comment

        • dagauss
          • Dec 2005
          • 121

          #34
          For å presisere; hastigheten beregnes fra doppler: halvparten av frekvensfallet ved flyby delt på gjennsomsnittsfrekvensen ganget med lydfart. Bedre forklart her?

          I prinsippet er det nøyaktig nok i massevis til vårt bruk, men dette programmet tar jo ikke hensyn til at flyet passerer et lite stykke vekk fra lydmåleren.

          Tips til best måling; bruk kurver som er tydeligst mulig, så langt til høyre i bildet som mulig. Der er frekvensen høyest, og konsekvensen av litt feil plassert målepunkt minst.
          heltpropell.com
          Trondheim MFK

          Comment

          • LN-8PV
            • Feb 2006
            • 49

            #35
            Originally posted by tomasjo
            Håper du poster resultatet her.
            Da er nye målinger gjort.
            Satt videokamera på bakken og tok mange low-pass over. Har vel kommet fram til at toppfarten har ligget på ca 140-150 km/t. Er vel ikke helt fornøyd med det. Oppsettet er E-Flite 2000KV motor, 7x6 APC sport og 2200mAh 3S 20C batteri. Dette oppsettet gir thrust og krefter i massevis, men er nok ikke helt optimalisert for fart.

            Tok også noen low-pass med et lettere 1700mAh 3S 20-30C battero. Gjorde ikke opptak av denne denne gang, men synes selv det gikk enda raskere.

            Blir vel en sinna EDF på den neste Stryker'n
            Stryker F-27 (med E-Flite 2000KV, 40A ESC og 7x6 APC)
            Hyperion Yak 55 SP 25e-class
            Superzoom fra www.el-fly.dk
            T-Rex 450 SE V2

            Comment

            • tomasjo
              • Sep 2005
              • 573

              #36
              hehhe.

              Tror du trenger litt høyere KV-verdi for å få opp farten.

              Håper andre stryker modifiserere poster sine resultater her
              -----------------------------------------------
              Tomas
              Trondheim modellflyklubb
              www.heltpropell.com

              Comment

              • tomasjo
                • Sep 2005
                • 573

                #37
                Hei

                Et spørsmål.

                I går prøve jeg å sette MEGA motoren i mitt nye Cobri-gir, men det viser seg at akslingen på motoren er alt for tykk (diameter) for å få på pinion'ene. Hvor for jeg skaffet pionen med riktig akseldimensjon tro?

                Tenkte å sette denne komboen i en sliten Formosa, bare for å teste.


                Originally posted by joo
                I tillegg er dette en motor som går svært pent i Cobri gear! Det betyr at du ikke bare kan bruke den i hurtigforte modeller, men med girbox har en kvalitetsmotor til framtidige 1-meters 3D-modeller. Cobri-gearene imponerte meg: har aldri opplevd gearede oppsett med slik mangel på støy
                -----------------------------------------------
                Tomas
                Trondheim modellflyklubb
                www.heltpropell.com

                Comment

                • dagauss
                  • Dec 2005
                  • 121

                  #38
                  Tomas, motoren har vel 3,175mm aksel? Og hovedgiret har pitch på 64? (i tommer, 0.4 i pitch/module metrisk). Masse info og girutveskling-kalkulator her:


                  Andre steder de kan ha:
                  Mosshobby har en eller to; http://www.mamut.com/mosshobby
                  heltpropell.com
                  Trondheim MFK

                  Comment

                  • tomasjo
                    • Sep 2005
                    • 573

                    #39
                    Stemmer det ja, 3,175mm aksling. Har ikke peiling på hvor stor pitch det er snakk om.
                    -----------------------------------------------
                    Tomas
                    Trondheim modellflyklubb
                    www.heltpropell.com

                    Comment

                    Working...