Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Hvor langt er du villig til å kjøre for å komme til stripa?
Hvor langt er du villig til å kjøre for å komme til stripa?
Hei...
Lure litt på hvor langt dere setter som en max grense på avstand til stripa?
Tenker ikke på når du skal på treff, samlinger og sånn... Men sånn vanlig flyging i sammen men kompisan i klubben....
Svein Roe
----------------
Skymaster F-15 - Nexus Mk II Boomerang Sprint - Simjet 2250
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
Bruker akkurat 1.5 minutt til opparbeidet modellflystripe med klubbhus, hvilket jeg synes er akkurat passe
Tar myyyye lengre tid å få stasjet inn i bilen enn å faktisk komme til stripa
Den stripa vi hadde lå 17 km fra har jeg bor...
Nå må jeg kjøre 95 km til Elvenes for å få fly...
Selvfølgelig kan eg jo ta et sånn lite railfly og fly på en fotballbane eller nokka i den duren. Men for min del er d "stormkjøkken" som tar all min interesse for tida, å da har eg ikkje nokka valg...
Svein Roe
----------------
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
Den stripa vi hadde lå 17 km fra har jeg bor...
Nå må jeg kjøre 95 km til Elvenes for å få fly...
Selvfølgelig kan eg jo ta et sånn lite railfly og fly på en fotballbane eller nokka i den duren. Men for min del er d "stormkjøkken" som tar all min interesse for tida, å da har eg ikkje nokka valg...
Med en OK bil burde du klare den turen på 20-30 minutter. Spesielt om du hekter stormkjøkkenet ditt på taket for å gi en ekstra dytt
Huff nei. For å være litt seriøs.
Om jeg måtte kjøre 10 mil hver vei for å fly så hadde det nok ikke blitt mye flyging på meg. Jeg har 10-15 min kjøring hver vei til stripa. Det er sånn passe. Mer enn 30 hver vei er for mye etter min smak.
Trur d ligg noen bilda fra han Tahustvedt under galleriet sånn stripa va før bondan gikk amok...
Attached Files
Svein Roe
----------------
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
I Oslo er det enten:
Cirrus i Spydeberg (30-45 minutter), bare elektro og seil
Vingtor i Ås (45-60 minutter), stengt søndager
Phoenix i Sørumsand (30-40 minutter), min klubb
Bærum ved Skui, minst 40 minutter for meg. Stengt søndag?
Det er også en plass i Drøbakområdet (BlackBird), samt sikkert noen mindre miljøer i området rundt Asker, Lillestrøm m.m.
Utgangspunktet for angitte tider er Oslo nord/øst. Tider og avstander varierer med hvor i Oslo eller omland du bor. Og ikke minst tid på døgnet. Det er fullt mulig å bruke 30 minutter på 2 kilometer i den verste rushen.
Synes det er helt greit med 30-40 minutter. Å få til noe nærmere (eller i) Oslo på permanent basis er nok en utopi med mindre vi snakker om elektro småtteri.
I Oslo er det enten:
Cirrus i Spydeberg (30-45 minutter), bare elektro og seil
Dæven du kjører raskt Terje.
Jeg bruker stort sett 40-45 min til Spydis, og jeg bor på "riktig" side av byen. Nesten sånn at jeg gruer meg for alt styret med å laste bilen, kjøre, laste ur, montere, fly (det lille jeg rekker med 2 små hjemme) laste i, kjøre hjem, laste ur, bære inn. Mye styr for lite flyving - i hvert fall for meg.
Så har vi jo Ekeberg da, der er risikoen for å bli skutt ned av sender på andre siden feltet ikke særlig større enn 1/4 så det går jo greit - Not.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment