Unconfigured Ad

Collapse

Hvor langt er du villig til å kjøre for å komme til stripa?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Det er vel ikke alltid hva man er villig til - men hva man faktisk MÅ! Jeg har 40 minutter til stripa hvis jeg skal fly glow, men bare 5 minutter hvis jeg skal fly elektro. Det betyr at det blir alfor lite flyging med glow da det er begrenset med tid til å fly.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• tema95
      • Aug 2002
      • 977

Originally posted by Propepperell
      Dæven du kjører raskt Terje.
      Jeg bruker stort sett 40-45 min til Spydis, og jeg bor på "riktig" side av byen. Nesten sånn at jeg gruer meg for alt styret med å laste bilen, kjøre, laste ur, montere, fly (det lille jeg rekker med 2 små hjemme) laste i, kjøre hjem, laste ur, bære inn. Mye styr for lite flyving - i hvert fall for meg.
      Så har vi jo Ekeberg da, der er risikoen for å bli skutt ned av sender på andre siden feltet ikke særlig større enn 1/4 så det går jo greit - Not.

Peter
      Søren og....!
      Avslørte meg der?
      Men Citröen Berlingo 1,6 XTR er rask vet du.

Når du har hivd deg på motorveien ved Lindeberg er du på Enebakkveien ved Grønmo i løpet av 12-13 minutter (lovlig)!
      Og så blir jo veien ut til Enebakk bedre og bedre etter hvert.
      Men hvis vi er enige om 40-45 så OK for meg!
      Ekeberg og elektro er OK, men da helst DX6 og småfly. Ellers så finnes det slike muligheter Oslo nord/øst også, f.eks noen jorder ved Ahus samt ut mot Losby.
      Men glem fuel og bråk.
      Ellers har jeg 5 minutter ned til idrettsplassen på Høybråten, skal nok prøve noe småelektro der etter hvert.
      Mvh Terje Martinsen
      leder Modellflyseksjonen/NLF
      www.modellfly.info

Comment

• jijohans
        • Dec 2005
        • 1169

Bør jo ikke være mer enn 20 min effektiv kjøring...
        Aviator: Vi bør få igang litt innendørsflyving i vinter... Kutt ut "stormkjøkkenet" og sats på EDF..
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Flamingooo
          • Feb 2007
          • 93

Originally posted by tema95
          ...Ekeberg og elektro er OK, men da helst DX6 og småfly. Ellers så finnes det slike muligheter Oslo nord/øst også, f.eks noen jorder ved Ahus samt ut mot Losby.
          Men glem fuel og bråk.
          Ellers har jeg 5 minutter ned til idrettsplassen på Høybråten, skal nok prøve noe småelektro der etter hvert.
          interessant!: kan du merke av i gule sider hvor du mener for "ved Ahus" og "mot Losby"?
          værmeldingen er ennå ok for helgen, så hadde tenkt meg en tur med et lite el-fly...

Comment

• tema95
            • Aug 2002
            • 977

Vær klar over at dette bare er jorder, du kan altså ikke forvente å finne striper å ta av fra/lande på.
            Har selv bare prøvd ved Losbyveien, men var for en stund siden på øvelseskjøring inn mot Feiring bruk, der er det mange muligheter, og etter at bruket er stengt for helgen er det ikke noe trafikk på veien der.
            Jordene nedenfor Ahus er STORE. Har bare sett på de fra veien, ikke prøv meg der enda (men fristende).
            Kart 1: Områdene nednfor Ahus midt i kartet.
            Kart 2: Losbyveien og Fering bruk midt i kartet. Merk jordene ved Feiring på vei inn til stenbruddet.
            Kart 3: Merk området ved Smedstua. Her går Håvard Martinsen vei av. Stor idrettsplass på høyre side som er lite i bruk.
            Meld gjerne tilbake!

Jeg tror vi burde kunne få til noe org flyging på disse stedene dersom vi kun flyr elektro, og klarer å stoppe villflyging med brennstoffmotorer.
            Attached Files
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

Comment

• Thinnthinn
              • Sep 2002
              • 1172

Er så heldig å ha 75x15m stripe i "hagen", 20m fra huset...
              Men skal jeg fly sammen med andre har jeg 15-20min til Vingtor-stripa. Synes det er helt greit, men det blir sjeldent tid til å fly på ettermiddagene uansett.

For min del er en stor del av denne hobbyen det sosiale, så det blir oftest til at jeg kjører ut på Vingtor for å fly!

Ellers har jeg ikke så store krav til avstand til større stevner... (Kjørte opp til Norsjö i nord-Sverige i sommer..)
              Attached Files
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• stg
                • Dec 2005
                • 390

Originally posted by jijohans
                Bør jo ikke være mer enn 20 min effektiv kjøring...
                Aviator: Vi bør få igang litt innendørsflyving i vinter... Kutt ut "stormkjøkkenet" og sats på EDF..
                EDF, ka i f.. e det for no tull.
                Elektromotorer e til for å starte ordentlige motorer.. så det så.
                Svein-Tore Gundersen

Graupner MC32 Hott V2
                Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                Sbach 342 DA 50
                3dhs Slick 89 Elektro
                Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                Retrojet 75 (Simjet 1910)
                Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                Byron Corsair

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Originally posted by stg
                  EDF, ka i f.. e det for no tull.
                  Elektromotorer e til for å starte ordentlige motorer.. så det så.
                  Hmm. Tror jeg må bygge meg et 11 kW EDF-fly for å skremme litt vett i dere.

Comment

• stg
                    • Dec 2005
                    • 390

Originally posted by tahustvedt
                    Hmm. Tror jeg må bygge meg et 11 kW EDF-fly for å skremme litt vett i dere.
                    Nytter ikke å kjekke seg med kw til disse gutta, her må det lyd og parafin lukt til for at vi skal bli imponert
                    Svein-Tore Gundersen

Graupner MC32 Hott V2
                    Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                    Sbach 342 DA 50
                    3dhs Slick 89 Elektro
                    Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                    Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                    Retrojet 75 (Simjet 1910)
                    Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                    Byron Corsair

Comment

• Flamingooo
                      • Feb 2007
                      • 93

Originally posted by tema95
                      ...Jeg tror vi burde kunne få til noe org flyging på disse stedene dersom vi kun flyr elektro, og klarer å stoppe villflyging med brennstoffmotorer.
                      Takk for kart; skal si ifra hvor jeg har vært. Umiddelbart er jeg skeptisk til idrettsbaner og befolkede områder; er ikke alltid like enkelt å holde styr på masse unger som fjernstyrte saker virker som magnet på; blir bare stresset av å måtte be stadig tilkommende om å holde seg unna flyet, og "ikke stå der, men der", så jeg setter nok kursen mot losby, eller Ahus...
                      Organisert flyging er vel og bra det, så lenge det ikke ligger mer i det enn at folk med samme interesse møtes. Jeg stiller gjerne opp ved leilighet.

F

Comment

• TapZ
                        • Oct 2005
                        • 711

Jeg har flydd en god del på "idrettsområdet" ved Hammer skole i det første kartet. Veldig fint område, stor åpen plass (ca 2 fotballbaner satt sammen) men ble desverre bortvist tilslutt pga de ikke ville at andre enn lørenskog fotballklubb skal oppholde seg der.
                        Frank Thingelstad
                        2050 Jessheim

Comment

• tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

Jeg bor ganske heldig til. Om sommeren har jeg gangavstand til en stor avsidesliggende fotballbane i sør og et gammelt jorde som ikke bruke til landbruk lengre i nord. Om vinteren har jeg også isen på elva et par hundre meter øst for store slektrofly.

Comment

• Futaba4ever
                            • Sep 2007
                            • 252

Har valget mellom 4 mil (25 min) eller noen og 30 mil (3-4 timer) Merkelig nok har jeg reist mest 30 mil enda, men når mesteparten av turen er med kollektivtransport er det ikke noe problem. Men sikkert ikke så gøy for pasasjerene, som trur jeg er en merkelig turist, med modellfly og vinge i venstrehånda, og fieldboxen i høyre, mens jeg stamper meg bakover i bussen for å finne et ledig sete hvor jeg og flyet + fieldbox har plass. tungvint, men greit nok forsåvidt.
                            Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• heike
                              • Nov 2001
                              • 216

Morsom tråd dette. Det ser ut til at det er store forskjeller på hva dere ser på som kort eller lang vei. Her i Narvik har vi 17 km til stripa. (Tar ca. 15 min å kjøre) Synes det er sånn passe. Men det hender at vi kjører lengre turer også for å flyge. Har tatt meg en ettermiddagstur til Sortland som er 20 mil unna for å flyge men det er vel kanskje litt ekstremt,eller?

mvh
                              Kenneth Kåsereff
                              Leder Narvik Modellflyklubb
                              Kenneth Kåsereff

I hangaren:

Masse seilfly
                              Masse Pattern/F3A
                              Masse depron
                              Haugevis med prosjekter

Og alt flyges med JR selvsagt

Comment

• Aviator
                                • Mar 2005
                                • 601

Har nettopp kjørt 20 mil for å fly 4 turer med jetn på Elvenes... Paraffin abstinensen ble for stor... Blir nok en tur til i helga regner jeg me...

Høres egentlig ut som at de som vil fly kjører så langt som d trengs for å fly...

Skulle eg stått hele sommern på et jorde mutters aleine, så trur eg at hobbyen hadde blitt kjedelig. E veldig artig å møte nye folk og se hva de flyr og hvordan de har d på stripa si...

Har i sommer kjørt 2 turer til Andenes.... 7 mil + 1t 45m me ferge en vei...
                                for å få fly på skikkelig stripe... pluss overnatting til X antall kroner natta..
                                Så til neste sommer drar eg sikkert med meg ei vogn dit å tilbringer hele sommern hvis fruen ikkje slår seg vrang....
                                Men hva gjør man ikkje for å få fly....?
                                Svein Roe
                                ----------------
                                Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                                Boomerang Sprint - Simjet 2250
                                Starfire II P-60
                                C-arf Extra 2,3 - DA 50
                                EF Extra 91" - DA 60
                                EF Edge 48"
                                Ventus 4m
                                Mini Nyx

Comment

Working...