Unconfigured Ad

Collapse

Lynlimets velsignelse.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Propepperell
    • Jun 2005
    • 1093

Finnes det en pris vi kan gi JOO for tidenes beste, morsomste og mest selv-gjennkjennende innlegg?
    Mannen har fortjent en pris!

Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

Comment

• Jan_Petter
      • Jan 2006
      • 900

Denne historien bekrefter nok en gang at menneskehud (og hår) er den mest effektive akselrator for CA lim.

Premien må joo være at joo kun får lov å kjøpe de aller minste flaskene med CA lim i 2008.
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

Comment

• Aviator
        • Mar 2005
        • 601

Originally posted by Propepperell
        Finnes det en pris vi kan gi JOO for tidenes beste, morsomste og mest selv-gjennkjennende innlegg?
        Mannen har fortjent en pris!

Peter
        Ikkje superlim i alle fall....

Jævla artig historie... e nok mange som kjenner seg igjen...
        Svein Roe
        ----------------
        Skymaster F-15 - Nexus Mk II
        Boomerang Sprint - Simjet 2250
        Starfire II P-60
        C-arf Extra 2,3 - DA 50
        EF Extra 91" - DA 60
        EF Edge 48"
        Ventus 4m
        Mini Nyx

Comment

• Per
          • Nov 2005
          • 243

Suverent! Så veit jeg at jeg ikke er aleine om å ha litt "uflaks" med lynlim innimellom.

Comment

• RS
            • Dec 2004
            • 312

Meget bra Joo! Jeg så for meg deg klissvåt med håret til alle kanter, værnebriller, "Per Borten" underbukse og sokker. Det hele tegnet av Kjell Aukrust. LOL

RS
            Ronny Sundbye
            Young man, was that a landing or were you shot down?

Comment

• sjaa
              • Feb 2006
              • 601

Aldeles strålende!
              En riktig varmende gladsak i den mørke og kalde tiden..

Og han med øyenbrynet så jeg for meg som Aukrust sin "bror min" i flere sammenhenger, med skarlagensfeber eller nyklippet hår der illustrasjonen i hovedsak viser et olmt blikk borte fra kroken..

Takk!
              Mvh
              JoE
              Agder Modellflyklubb

Comment

• jonpet55
                • Nov 2003
                • 158

Topp underholdning! Har selv klart å lime tre fingre sammen, for så å lime fingrene til T-skjorten min. I håp om å få bort fingrene og superlimet endte jeg med en lang revne på T-skjorta. Jeg bestemte meg etter dette for å stå over doen istedet, for der var det jo vann, og da kunne det umulig lime tenkte jeg. Det endte med at jeg sølte noen dråper, tørket av modellen med papir, og kortenkt som jeg var kastet jeg dette i do. Når jeg hadde trukket ned var selvfølgelig doen dekket innvendig med dopapirrester. Jeg endte med tre sammenlimte fingre, som knapt hadde hud igjen tilslutt, en ødelagt T-skjorte, og en ubehagelig rensejobb av doen. Dopapiret måtte nemlig skrapes bort med metallskrape...
                Last edited by jonpet55; 23-01-08, 22:53.

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Navn...?

Skjønte nok at flere har erfaringer med dette tyntflytende mediet.

Katanaen min var ikke så interessant lenger når den så ut som et dårlig bruktkjøp, men litt innsats har gjort den flyklar i alle fall. Mangler ESC som er i posten et sted.
                  Men så var det hva flyet skulle hete? Har jo Gjedda, Badekaret, Vidunderet, Spøkelset etc fra før.
                  Valget står mellom "Lynet" (noen som skjønte den?), "Lambi" eller kanskje "Ludde". Syntes "Ludde" hørtes OK ut...

Og perlemorskyene på Østlandet forrige helg var flotte!
                  Attached Files
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• william123
                    • May 2005
                    • 2330

Hehe...Regner med at Gjedda er Easyglideren og Badekaret er Blade XL? Men hva er Vidunderet eller spøkelset?

Lynet er et bra navn, men hva med CAtana
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• joo
                      MFN Skribent
                      • Nov 2002
                      • 6936

AH! "CAtana" var jo bare genialt Må lage klistremerke.

"Spøkelset" er et seilfly fra ArtHobby, den heter egentlig "Ghost". "Vidunderet" er en DG600 i 1:3 skala...

"Alzheimer" kom jeg plutselig på. Er et fly jeg stadig glemmer jeg har, merkelig nok. En gedigen Bauer Skybolt som jeg har glemt å bygge de siste 20 åra Har vel glemt det senere i kveld.

Comment

• william123
                        • May 2005
                        • 2330

Hehe...kanskje jeg også skulle finne opp noen navn til mine fly vet ihvertfall hva jeg skulle ha kalt min Blade XL - Pulveret Alt framfor vingen gikk i oppløsning i en litt vel hard blender

Tja, du har vel så mange fly under trappen at det er naturlig å glemme noen av og til, eller?
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• AtlasRedux
                          • Feb 2008
                          • 7

Ler så jeg griner her ...
                          Glimrende fortalt og gru / gleder meg til mitt første byggeprosjekt i fremtiden ...
                          Rookie Deluxe ... og så rett på heli ...

Comment

• JonV
                            • Apr 2005
                            • 232

Ufatlig godt skrevet den historien der.

Nå ble vel "superlimet" utviklet av det Amerikanske forsvaret for netop det å lime sår i strid.

Men mye har jo skjedd siden den gang.
                            Ellers så er jo Aceton/neglelakkfjerner noe som løser opp slikt lim.
                            Forøvrig ikke direkte helsevenlig noen av de.
                            Tror forøvrig Maxbo selger limfjerner.

Førstehjelp - Hud
                            Sammenlimt hud må ikke trekkes fra hverandre med makt. Kan forsiktig presses fra hverandre
                            med en butt gjenstand, for eksempel en skje, som bør være fuktet med varmt såpevann.
                            Cyanoakrylater avgir varme ved herding. I sjeldne tilfeller vil en stor dråpe kunne avgi nok varme
                            til å forårsake forbrenningskade. Forbrenningskade behandles som vanlig brannsår etter at
                            limet er fjernet fra huden .
                            Hvis leppene er blitt sammenlimt, fuktes leppene med varmt vann og spytt presses forsiktig inn
                            mellom leppene fra innsiden. Press med fingrene eller rull leppene fra hverandre . Leppene må
                            ikke rives direkte fra hverandre.

Førstehjelp - Øyne
                            Hvis øyet er gjenklistret, løs øyebrynene med varmt vann på en fuktig klut.
                            Cyanoakrylat vil hefte til øyets protein og fremkalle tåreflod, som vil bidra til å løse opp limet.
                            Hold øyet tildekket inntil limet er fullstendig løsnet, vanligvis 1 - 3 dager. Øyet må ikke åpnes
                            med makt. Søk legehjelp i tilfelle fast cyanoakrylat-lim bak øyelokket forårsaker sårskade.

Førstehjelp - Svelging.
                            Sørg for frie luftveier. Produktet vil polymerisere umiddelbart i munnhulen, og vil være nesten
                            umulig å svelge.
                            Spytt vil langsomt løsne det faste stofet fra munnen (flere timer).
                            Jon T Vatn
                            http://www.fg-racing.net
                            Norway Oslo Romsås.

Comment

• joo
                              MFN Skribent
                              • Nov 2002
                              • 6936

Ludde har fløyet.

Selv om modellen ble så stygg at jeg ville kaste den ble den med på stripa i dag. I strålende vær og i selskap med "Sukke" ble det luft under vingene.
                              Navnet "Ludde" ble "heftende" ved modellen...
                              Tross dårlig finish fløy den bra. Det samme gjorde visst "Sukke" hvis jeg tolket stikkinga til RS rett, samt noen av landingene som stod til 4x19,5 og en 20.
                              Attached Files

Comment

• kapia
                                • May 2005
                                • 1435

hahahaha! *thumbsup* hadde du no i allefall ikke tatt på deg vernebriller :P hahahahahaha
                                sånnt skjer når du faktisk planlegger noe! hahahhaaha
                                btw lyden av en bukse som rives løs fra et manne lår! nei og nei!
                                bra skrevet!

Comment

Working...