Unconfigured Ad

Collapse

Trege Norske butikker.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Til Rødbaldakin:
    Skjønner godt dette og jeg har tatt høyde for det i min behandling av butikken men de scanner inn pakkene hver dag og posten går i to omganger fra det fleste post kontor (morra og ettermiddag)
    Med andre ord så er pakken min garantert innlevert samme dag som jeg pratet med hvedlommende (som sa at pakken var sendt dagen før), jeg skrev også i ett tidligere innlegg at pakken godt kunne vere innlevert før jeg pratet med ham den dagen. Jeg har selv jobbet med å sende ting til kunder og vet at det er fristende å si at pakker er sendt når de ringer og maser, spesielt da der altid er en risiko for at kunden ombestemmer seg og ikke vill ha varen når det går så lang tid at de får tenkt seg om (langt de fleste handler er jo impuls relaterte). Jeg selv foretrekker reele data og ikke kundebehandler svada da jeg må baserer meg på det jeg får oppgitt av selger, t.d. får jeg ikke frakt nummeret fra selger så anser jeg selger for å vere useriøs punktum (i dette tilfellet var selfølgelig ikke pakke nummeret noe problem å få og det teller jo positivt). Som de fleste har fått med seg så ser jeg stort på det meste og er klar over problemer en forhandler kan få (noen som har snakket med importør av en vare og fått vite at det er ingen problemer å få sendt en vare til deg på 4 dager og glad og fornøyd medeler kunden at han kan hente varen om 4 dager og varen er ikke kommet på dag 7, det er kjipt det). Så lenge forhandler spiller med åpne kort så ser jeg ingen grunn til å klage (selv om ting av og til går på tverke), det er først når noen tar en "spansk en" jeg blir irritert.

to spørsmål på tampen, når en bestiller fra EU hvilken speditør er å foretrekke, noen erfaringer der ute?
    Samme spørsmål men fra USA?

Og helt til slutt. 40 kr virket jo rimligt. Støtter lokale butikker bare de har det jeg trenger (glemte helt den leketøys butikken jeg ).
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Niklas
      • Sep 2003
      • 899

Ja, det kan hende det ikke er så veldig dyrt der likevel.(har ikke anelse på hva dem kosterb til vanligt )

Tror forresten de kan ta inn alt i JP. katalogen. og det beste av alt,jeg har opplevd at de på enkelte varer er billigere en nettbutikker :P

Comment

• Vingemutteren
        • Jul 2002
        • 2421

Glad melding! pakken er kommet til Ålesund så i morgen får jeg tak på den Slow Sticken jeg har ventet på siden før påske (har nesten tilgitt butikken for sommelet nå som den er på trappene ).
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

Comment

• Niklas
          • Sep 2003
          • 899

Originally posted by Vingemutteren
          Glad melding! pakken er kommet til Ålesund så i morgen får jeg tak på den Slow Sticken jeg har ventet på siden før påske (har nesten tilgitt butikken for sommelet nå som den er på trappene ).
          Hva? sendte han den som ekspresspakke? Pappa(som jobber der, i posten altså) sier at det ihvertfall tar 3-4 dager fra den blir sendt til hentelappen er i postkassen

Comment

• Kekar
            • Apr 2003
            • 123

Tenkte jeg skulle skrive om min erfaring med en amerikansk webshop.

Sente en mail til dem den 14.04.2004 klokka 22.40 anngående ett oppsett på GWS Corsair og hvilken Varioprop som passer best. (Forventet svar sirka ett døgn senere, eller tidligst klokken 3 om natten etter erfaring av andre amerikanske forhandlere)

Fikk svar 14.04.2004 klokka 22.50 med annbefalt propel som de har brukt på det samme oppsettet som min Corsair skal ha.

Sendte de en mail i dag 16.04.2004 21.39 om de hadde Varioprop hub 8B på lager for 3.0mm aksling.

Fikk svar 21.47 att det hadde de på lager

Bestilte på webshopen deres med Paypal klokken 22.07

Fikk svar fra dem 22.10 med takk for bestillingen og att de skulle sende den i dag

Fikk så ny mail klokken 22.34 att pakken alt var levert på postkontoret og sendt!!

Vil annbefale denne butikken på det varmeste (har også hatt kontakt med dem for noen måneder siden om hvor mye frakt det var på å få sendt en Corsair over, som de besvarte raskt) her er linken http://www.e-flightline.com
            What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

Comment

• Niklas
              • Sep 2003
              • 899

Det er hva jeg kaller service.

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Originally posted by Kekar
                Tenkte jeg skulle skrive om min erfaring med en amerikansk webshop.
                Er ikke det en japansk butikk?

De norske butikkene jeg har handlet hos i det siste har vært veldig raske. Norwegian Modellers brukte lengst tid og det tok ca. en uke. Nordtaring, Elefun, Greatwings og Celtic Griffing er alle superraske syns jeg.

Comment

• olle
                  • May 2002
                  • 708

Det nytter lite å forholde seg til et tidskjema for norske butikker så lenge de benytter den norske Posten. Nøyaktig tidspunkt for innlevering betyr lite når posten går kun en gang pr. dag. Dessuten skjer nesten ingen bevegelse i pakketransporten fra fredag til mandag. En Norgespakke har en sendetid på max 5 dager og da regnes ikke innleverings- og ankomstdag pluss lørdag og søndag. Det vil i verste fall bety 9 dager!
                  Posten har selvsagt hurtigere rutiner også men de koster.
                  En annen ting er at flere og flere butikker krever at man er godkjent kunde, hvis ikke havner man hele tiden bakerst i køen eller får ikke bestillt i det hele tatt. Et ekstremt tilfelle i så måte må være denne: http://home.att.net/~LitcoSys/ Webshopen er åpen to ganger i året, 15 minutter hver gang. Og det er ikke sikkert bestillingen godkjennes da heller. Så er det å vente 6 mnd til neste forsøk.
                  Neste gang er 20/04/2004 kl:09:00 - 09:15 AM Eastern Day Time. Om 3 dager. Så har man behov for en god lader, så kan det være verdt et forsøk. Skulle det ikke gå så fortvil ikke. Kan jo prøve igjen i oktober.

Comment

• torgeir
                    • Oct 2003
                    • 398

Rimi Posten

Vil bare si en ting om rimi posten. Jeg solgte en Laser 6 til Vingemuttern. Dette er ikke tull altså. Det gikk nesten 5 dager før den var å finne på nettspor. Lurer på om de sender pakker fra butikk post kontor 1 gang i uken, eller så er de som jobber i butikk posten (uten å støte noen) rimelig sløve!
                    Torgeir K. Haugstad

Comment

• Vingemutteren
                      • Jul 2002
                      • 2421

Først litt om Alpha4, dette er vel en av dett beste ladderene i verden (skal jeg tro data arket) og den blir produsert i batcher (små serier på noen få tusen i gangen), ofte med oppgraderinger fra serie til serie og det er ikke mange batcher i året. Det virker på meg som om de har ett ufravikelig kvalitets krav til sine varer og lar seg ikke presse til å produsere mere enn produksjonen tilllater (bedre det enn masse feilvarer). En konsekvens av dette er da at de opner for salg først etter hver batch er ferdig og når kundene står i kø for å kjøpe deres produkt (der er ca 10ganger så mange kjøpere som enheter lagt ut til salg ) så blir bestillings lista full på ett par timer. Dette er vel ett eksempel på en produsent som har bestemt seg for å vere lykkelig som liten.

Tror ikke vi skal henge vanlige butikk ansatte da de ser ut til å stor respekt for alt som har med post å gjøre og prioterer posten i butikken(virker slik for meg i hertfall med unntak av sent innleverte pakker på lørdag og at enkelte butikk ansatte som mangler opplæring, da kan det ta vinter og vår). problemet er vel helst når pakken kommer inn i resten av postens system, det virker som om en er prisgitt om hvedkommende som tar seg av den delen av forsendelsen som går i din rettning er motivert nok til å (gidde?) scanne inn pakken (virker som om pakkene av og til blir liggende i en tralle som står i ett gjørne noen dager før de blir nødt til å sparke den ut p.g.a. plass mangel (kan jo lure av og til). Et eksempel på ting som skjer i posten er jo at ansatte er sløve med å scanne inn pakker og er de ikke sløve med å scanne inn så gidder de ikke å tømme scanneren mere enn ett par ganger for dagen, dette er en systemfeil der de har for dårligt utstyr til jobben (de burde hatt selvtømmende scanere) og da nytter det jo lite at jeg sitter spent å sjekker på nett om pakken er kommet frem til mitt post kontor når de der ikke tømmer scanneren før det går hjem (Argh og de har fått hør det fra meg ja). Jeg kaller det for A: Latskap. B: System feil. C: Både A og B.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

Comment

• RødeBaldakin
                        • Jul 2003
                        • 29

Må bare gi en kommentar til solskinnshistorier med hyperrask ekspedering fra utlandet. Nå er jo mine uttalelser klart "innhabile" men jeg har erfaring utover det de fleste kan skilte med når det gjeller å importere og bestille ting fra alle verdenshjørner og hadde det lagt på nivået man får inntrykk av her hadde jeg hatt minst 10 ferre dype rynker i pannen og bedre nattesøvn. Stort sett går det bra og innenfor alt fra ekspressfart til tolerabel levering,, men i andre enden av spekteret ligger leveringstider på mange måneder,, til varer som aldri kom fram. Stort sett vill ikke forhandlere vite av pakker som aldri kom frem og tar ofte ikke noe ansvar for slikt,,, det er det fint lite man kan gjøre noe med når de sitter på andre siden av kloden. Og jeg snakker ikke her om lugubre bakgårdsbutikker men vellkjente leverandører og butikker som jeg ikke skal undergrave her nå. Stort sett Amerikanske firmaer som har vært problematiske i min erfaring, de har også en lei uvane med å sende varer som uregistrert luftpost, selv store kasser.

Mvh
                        Christopher

Comment

• Vingemutteren
                          • Jul 2002
                          • 2421

En liten solskins historie til er det vel plass til.
                          Kjøpte litt forskjelligt fra Griffin her om dagen, søndag monterte jeg to servoer (W-084) som jeg hadde kjøpt med han. Da jeg satte på strømm på motageren så gikk ene servoen 90 grader og stoppet for godt (var koblet til balanserors utgangen så den skulle jo ikke røre seg stort i det hele i utgangspunktet), servoen var og ble død og jeg tenkte at det blir vel ett styr med reklamasjon med den servoen. Jeg sendte mail til Griffin på søndag og i dag var der svar "ny servo sendes på onsdag" var beskjeden. Dette kaller jeg service, ingen diskusjon eller uthaling, bare kjapp og grei ordning av situasjonen. Så da vet en hvor en har den butikken, må få takke de som anbefalte Griffin for meg, dere hadde helt rett. Takker og bukker.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

Comment

Working...