Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prisen på utenlandske modellflyblader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg var i samme knipe med Narvesen, det ble kostbart i lengden så jeg gikk over til å abonere. Abonerer i dag på to blad (Model Airplane News og Backyard flyer), fortsatt billigere enn å kjøpe bare ett av bladene hos Narvesen på årsbasis.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #17
      Syns ikke 50% Avanse høres så fryktelig mye ut.Sammenlignet med andre bransjer.
      Jeg har alltid rett !

      Comment


      • #18
        Jeg har gitt opp Narvesen for over 3 år siden. Jeg betaler ikke dobbelt så mye for et blad meg må reise å kjøpe, enn et jeg får hjem i postkassa (før det kommer i butikken...)

        Jeg betaler 90 Pund for 2 års abonement for Model Helicopterworld:
        90 GBP = 1145,- NOK = 572,50 pr. år = 48,- NOK pr. nummer, i postkassa en gang i maneden
        Theodor Bastberget

        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
        http://www.modellhelikopter.no

        Comment


        • #19
          Originally posted by RJ
          Syns ikke 50% Avanse høres så fryktelig mye ut.Sammenlignet med andre bransjer.
          Eheem, hvis du dobler prisen blir det faktisk 100% avanse

          Comment


          • #20
            Alle går inn på denne linken og sender dem en mail om hvor misfornøyde vi er!!! 404

            og en mail til denne linken marked@narvesen.no

            Comment


            • #21
              Klage er herved erklert sendt.

              Comment


              • #22
                Fra meg også

                Comment


                • #23
                  Flott, Kom igjen dere andre også

                  Comment


                  • #24
                    Eureka,selfølgelig dobling er 100%.Sorry litt rask på tastaturet.Men er fortsatt av den meningen at det ikke er "helt på viddene" .Regner med at det er endel utgifter også i å drive "Narvesen".Heller vilke som helst andre firmaer.
                    Ps jobber ikke i Narvesen,vis noe skulle tro det.
                    Men tror jeg skulle finne endel andre produkter som har en større økning fra produsent til forbruker,som vi faktisk kjøper ofte.
                    Men jeg ser jo at det finnes en løsning,abonere.
                    Vis en vare/tjeneste blir priset høyere en den tåler,blir den ikke solgt i store nok mengder og vil forsvinne fra markedet.
                    Untatt vise varer som det er monopol på.Men med dagens internett handel er det jo muligheter til å bytte levrandører på de fleste produkter.
                    Jeg har alltid rett !

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by espentann
                      Alle går inn på denne linken og sender dem en mail om hvor misfornøyde vi er!!!
                      Hvorfor ikke bare stoppe og kjøpe derifra? De aller fleste utenlandske rc-magasin er det mulig å abonere på. Det blir uansett billigere enn Narvesen (de må ha sin fortjeneste). Mer behagelig er det også og få det hjem i posten

                      Men selvfølgelig går det ann og si i fra hvorfor man ikke kjøper rc-magasin fra narvesen noe mer
                      Theodor Bastberget

                      Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                      http://www.modellhelikopter.no

                      Comment


                      • #26
                        For å si det enkelt, så er ikke Narvesen dyr i det hele tatt (normal pris er normal pris, selv om det etterhvert blir mye penger).
                        Poenget er at ved kjøp av enkelt blad av og til er prisen grei (etter å ha reist halve jorden rundt kan en ikke forvente bedre). Det er først når en skal betale for hvert eneste nummer i ett helt år en merker det hardt, da er det abonemang er tingen.
                        Eksempel:

                        Model Airplane News 12 utgaver i året.
                        USA 1 år 29,95$ = 209,65kr = 17,47kr/nummer (viss en bor i USA).
                        International 1 år 54,95$ = 384,65kr = 32,05kr/nummer (det vi betaler i resten av vera).

                        Hva vi betaler i dag vet jeg ikke da jeg har abonert fra 2001, antar ca 100kr/nummere (det var 76kr i 2000). Noe som gir ca 1200kr/året.
                        Altså sparer jeg 1200 - 385 = 625kr/året.


                        Backyard Flyer 6 utgaver i året.
                        USA 1 år 19,95$ = 139,65kr = 23,28kr/nummer (viss en bor i USA).
                        International 1 år 34,95$ = 244,65kr = 40,78kr/nummer (det vi betaler i resten av vera).

                        Det var vel ca 100kr/nummer over disk hos narvesen, altså ca 600kr/året
                        Altså sparer jeg ca 600 - 245 = 355kr/året på å abonere! Heftigt hva?

                        Jeg bruker 385+245=630kr/året i abonemang men ville ha brukt ca 1800kr/året hos Narvesen, altså sparer jeg ca 1170kr/året som jeg kan bruke til flere abonemang eller annet til hobbyen .

                        Dagens Dollar kurs er på ca 7kr (egentlig 6,9278 kr).


                        Redigert for korreksjon av norske utsalgspriserpriser.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #27
                          Annet til hobbyen? vil det si Lipo batterier, børsteløst oppsett, ny radio, ol?

                          Niklas

                          Comment


                          • #28
                            Akkurat ja.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #29
                              Enklere kan det ikke sies.....
                              Theodor Bastberget

                              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                              http://www.modellhelikopter.no

                              Comment


                              • #30
                                Å? Trodde at den enkleste måten å si det på var: Alt kona mi forbyr meg å kjøpe... er ikke det det enkleste?

                                Comment

                                Working...
                                X