Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prisen på utenlandske modellflyblader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Kaller du det å gni litt salt i såret?

    Comment


    • #47
      Mye?
      Mvh
      Gunnar Børseth

      I might not be very good, but I'm fun to watch.

      Comment


      • #48
        Det var bedre

        Comment


        • #49
          Jeg har begynt å foretrekke Tyske blader. De er mye rimeligere ( ca 50 spenn for MFI på Narvesen) Det krever litt tilvenning men de er javnt over bedre enn både Amerikanske og Engelske.
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #50
            Originally posted by Jon Wold
            Jeg har begynt å foretrekke Tyske blader. De er mye rimeligere ( ca 50 spenn for MFI på Narvesen) Det krever litt tilvenning men de er javnt over bedre enn både Amerikanske og Engelske.
            Er det bildene du tenker på da? Jeg har hatt ca. 4 minutter med tyskundervisning
            Theodor Bastberget

            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

            Comment


            • #51
              Det er jo smak og behag men jeg synes de gir mest valuta for pengene. Også er produktene mer spennende synes jeg. Er SÅ lei av å lese om Great Planes og Bob Violett, det står jo knapt nok nevt annet i MAN.
              MVH

              Jon Gunnar Wold

              Comment


              • #52
                MFI kuttet jeg ut for snart 15år siden; litt vel tungt med bare et par års dårlig skoletysk... Husker ikke at de noensinne hadde byggeartikler heller, derimot lange tekniske avhandlinger (sikkert velgjorte) av en eller annen "doktor". MAN og RCM (endel bedre enn MAN) er 95% annonser, og testene er utelukkende positive (guess why). Liker nok bedre de engelske bladene, RCM&E, Q&EFI m.fl., fikk en positiv overraskelse forleden; FSM (Flying Scale Models): Nesten helt fritt for annonser! Hvordan kan de klare det, som er helt umulig for alle andre?
                Bygger bedre enn jeg flyr...
                ARF? Nei takk!

                Comment


                • #53
                  Virker som jeg er priviligert som har Model Helicopter World som alternativ. Et kjempebra blad som tar for seg det som er intreresant (heli ). Passe med reklame, bra og ikke for "kjedelige" reportasjer fra hele verden!
                  Theodor Bastberget

                  Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                  http://www.modellhelikopter.no

                  Comment


                  • #54
                    RCM er ett godt blad men med trykk på å bygge blandt annet (som kjent så bygger jeg ikke, jeg monterer fly). Uansett så koste jeg meg godt med RCM og der er det mye mere å lese og en bør ta seg tid til å lese reportasjene nøye da språket er blomstrende og beskrivelsene ofte knivskarpe (ingen overdreven positivitet der nei men ofte mye god ironi og dryppende sarkasmer som er helt bortkastet på t.d. amerikanerne). Jeg var innlagt på sykehus en liten stund i fjord og RCM reddet dagene for meg når jeg var opplagt nok til å lese. Som sagt så monterer jeg fly menst RCM kansje henvender seg mere til de som liker å bygge fly og det er grunnen til at jeg ikke abonerer på det (men det hender jeg sponser narvesen og kjøper ett blad).
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #55
                      Var på Narvesen nå i stad. KR 100 blank for M.A.N. Det er helt vilt for ei blekke så pakka full av reklame.

                      Jeg vurderer faktisk å abbonnere på R/C Technique fra Japan. Det er ei massiv blekke på mer enn 200 sider hver måned. Ideen fikk jeg da jeg kom på at jeg faktisk bare ser på bildene i M.A.N...
                      MVH

                      Jon Gunnar Wold

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Eureka
                        Eheem, hvis du dobler prisen blir det faktisk 100% avanse
                        Feil. Dersom du tar å selger vann fra en bekk til feks 10 kr literen, og ikke har noe embalasjekostnad, så er avansen 100%. Avansen blir regnet av hele summen.
                        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Eureka
                          Idag tok jeg en tur innon Narvesen for å skaffe noe tilfeldig lesestoff, og endte opp med to engelske modellflyblader.

                          RCM&E kostet kr 84,- mens AMI kostet kr 81,-
                          Nå er vi her i Norge vant til å godta litt av hvert av priser, men dette synes jeg blir for drøyt.

                          RCM&E har en pålydende pris på £3,10, AMI £3,25.
                          Med dagens kurser skulle det tilsi hhv kr 38 og 40.

                          Er det på tide å starte en aksjon mot Narvesen?
                          For endel år siden så kjøpte jeg en datablekke (nesten en telefonkatalogstørrelse) og da kostet den 45 kr for blekka. Dette var i 1993 omtrent. Par år etter, så kostet samme blekke 145 kr, og da var det med CD. MAO man betalte 100 kr for en cd som inneholdt kun reklameprogrammer, demoer etc. Prisen for de som var i statene hadde knapt nok økt (ca 1 dollar) mens her hjemme gikk den opp med over 200 prosent.

                          Da sluttet jeg å handle utenlandske blader i Narvesen.
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by spitmk16
                            Feil. Dersom du tar å selger vann fra en bekk til feks 10 kr literen, og ikke har noe embalasjekostnad, så er avansen 100%. Avansen blir regnet av hele summen.
                            Minner om at dette er en tråd fra 2004 hvor du begynner å kverrulere over noe som har relativt liten relevans for det modellfly-faglige innholdet i tråden...

                            Den andre posten din er gjerne on-topic, men det er fortsatt en over 3 år gammel tråd....
                            Anders Hauge

                            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                            www.JetsOfBergen.no
                            rc.andersh.com

                            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                            Byggeblog for Eurosporten
                            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                            Comment


                            • #59
                              Var på narvesen i går og kjøpte et modellfly blad. Herregud så dyrt det fortsatt er. 100 blanke kroner. Har bestemt meg for å abbonere på et helikopter blad.
                              Noen som har anbefalninger?

                              Comment

                              Working...
                              X