Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
heisann, jeg driver og kutter i litt foam i det siste, men jeg sliter med å få varm buen min når jeg kommer over en-meter i spenn.
Har noen tips til strømkilde? Jeg bruker i dag en billader. men tenker i baner mikrobølge ovn, om jeg ikke har missforstått helt.
Noen tips? alt motas med stor takk.
hei, jeg har prøvd det jeg også, riktignok for en del år siden, men den svidde kun tråden min. nor bruker jeg 1.2mm wire, som jeg har flette opp et par tråder på.
Jeg bruker ei Lab strømforsyning med tilsvarende specs som på denne strømforsyninga sammen med 0,8 mm syrefast tråd, lengde 1 m . Kjenner du noen som driver med bier , kan du sikkert få noen meter med den tråden jeg bruker. De bruker den i bitavlene for å feste inn voksplatene i tavlene sine. Den korroderer ikke så lett så man slipper å skifte den ut så ofte. Du kan få tak i tråd tilsvarende denne hos Elfa , søk på motstands/varmetråd eller Kandental D.
Hei.
Har gjennom de siste årene skjært en del vinger. Det jeg har brukt er en Power Supply
på 13,8 v 10a. Har ikke hatt behov til å regulere strømmen. Har jeg brukt en rustfri stål tråd på o,8mm. (Kunne gjerne vært 0,6-0,7mm) Tråden har jeg kjøpt hos Clas Ohlson. Bruen som jeg har brukt har vært 1 meter.
Kjøper du deg et vingeprofil program som heter profili (koster ca 10-15 dollar) Da kan du printe ut de vingeprofilene som du måtte ønske. Her kan du laste det ned http://www.profili2.com/ Etter du har betalt, får du tilsendt en kode som du kan starte programmet.
Lykke til
MVH Geir
se der se der, jeg kom på jeg hadde en psu til et kjøleskap fra europris sånn 12v sak, ment fks når en var innomhus, den har jeg brukt til laderne mine inne, den var på 12v 3-5A og det holder :P
Eneste er med tråden jeg ikke husker, var det tynnere tråd mindre varme eller tykkre tråd mindre varme.
Finnest det noe alternativ til prifili, jeg har ikke tid til å vente på registreringen.
Hei igjen.
Jeg vet desverre ikke om andre profil program, men der er sikkert noen som du kan laste
ned gratis. Er veldig fornøyd med dette. Det er bare til søke på Google. Mindre støm tynnere tråd. kortere bue mindre strøm. Lykke til.
Finnest det noe alternativ til prifili, jeg har ikke tid til å vente på registreringen.
Hei!
Det finnes også et program som heter Compufoil (www.compufoil.com). Dette har også en modul for "hot wire templates". Har ikke prøvd programmet. Faren er vel at du må vente på registreringskode der også, selvom de sier du får den "normally within a few hours" .
Lykke til !
Mvh. Olav E.
heisann, Jeg bruker rosa jackofoam plater, dem er sinsykt harde, er gode å bruke. men litt dyre.
Til den store yaken kommer jeg til å bruke vanlig polystyren. altså vanlig isopor (EPS)
Den rosa er XPS
No er det første vinge settet klart til et "apogee" 30" DLG, profilen er tegna for hånd etter avlesing i % i profili.
Jeg kjøpte Profili via internett og betalte med PayPal. Så sendte jeg en mail til info@profili2.com med forespørsel om registreringsnøkkel. Jeg fikk prompte svar fra Stefano Duranti. Et par mailer frem og tilbake, og programmet var registrert. Alt i løpet av et par timer på en fredags kveld!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment