Unconfigured Ad

Collapse

Hotwire foam kutting strømkilde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

Hotwire foam kutting strømkilde

heisann, jeg driver og kutter i litt foam i det siste, men jeg sliter med å få varm buen min når jeg kommer over en-meter i spenn.
    Har noen tips til strømkilde? Jeg bruker i dag en billader. men tenker i baner mikrobølge ovn, om jeg ikke har missforstått helt.
    Noen tips? alt motas med stor takk.
  • RGJ
    • Jul 2004
    • 922

lys dimmer

har brukt en lys dimmer ...til vanlig glødepærer min kan jeg justere nedsatte den veldig lavt ...prøv deg frem.
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

hei, jeg har prøvd det jeg også, riktignok for en del år siden, men den svidde kun tråden min. nor bruker jeg 1.2mm wire, som jeg har flette opp et par tråder på.

Comment

• kapia
        • May 2005
        • 1435

jes, da var dimmern prøvd, og dimmer gav seg med en gang.

Comment

• -Exlex-
          Forhandler
          • Nov 2003
          • 793

Jeg bruker ei Lab strømforsyning med tilsvarende specs som på denne strømforsyninga sammen med 0,8 mm syrefast tråd, lengde 1 m . Kjenner du noen som driver med bier , kan du sikkert få noen meter med den tråden jeg bruker. De bruker den i bitavlene for å feste inn voksplatene i tavlene sine. Den korroderer ikke så lett så man slipper å skifte den ut så ofte. Du kan få tak i tråd tilsvarende denne hos Elfa , søk på motstands/varmetråd eller Kandental D.

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• RC ludde
            • May 2006
            • 36

Hei.
            Har gjennom de siste årene skjært en del vinger. Det jeg har brukt er en Power Supply
            på 13,8 v 10a. Har ikke hatt behov til å regulere strømmen. Har jeg brukt en rustfri stål tråd på o,8mm. (Kunne gjerne vært 0,6-0,7mm) Tråden har jeg kjøpt hos Clas Ohlson. Bruen som jeg har brukt har vært 1 meter.
            Kjøper du deg et vingeprofil program som heter profili (koster ca 10-15 dollar) Da kan du printe ut de vingeprofilene som du måtte ønske. Her kan du laste det ned http://www.profili2.com/ Etter du har betalt, får du tilsendt en kode som du kan starte programmet.
            Lykke til
            MVH Geir

Comment

• RGJ
              • Jul 2004
              • 922

ups

Originally posted by kapia
              jes, da var dimmern prøvd, og dimmer gav seg med en gang.
              hehehe hehehe ok ..jeg har en helt vanlig dimmer var en jeg hadde liggende ...
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

Comment

• kapia
                • May 2005
                • 1435

se der se der, jeg kom på jeg hadde en psu til et kjøleskap fra europris sånn 12v sak, ment fks når en var innomhus, den har jeg brukt til laderne mine inne, den var på 12v 3-5A og det holder :P
                Eneste er med tråden jeg ikke husker, var det tynnere tråd mindre varme eller tykkre tråd mindre varme.
                Finnest det noe alternativ til prifili, jeg har ikke tid til å vente på registreringen.

Comment

• RC ludde
                  • May 2006
                  • 36

Hei igjen.
                  Jeg vet desverre ikke om andre profil program, men der er sikkert noen som du kan laste
                  ned gratis. Er veldig fornøyd med dette. Det er bare til søke på Google. Mindre støm tynnere tråd. kortere bue mindre strøm. Lykke til.

MVH Geir

Comment

• kapia
                    • May 2005
                    • 1435

takker og bukker no blir det en yak på 2.2m, samt en supergee!
                    *thumbsup*!

Comment

• Olei
                      • Nov 2003
                      • 139

Compufoil

Originally posted by kapia
                      Finnest det noe alternativ til prifili, jeg har ikke tid til å vente på registreringen.
                      Hei!
                      Det finnes også et program som heter Compufoil (www.compufoil.com). Dette har også en modul for "hot wire templates". Har ikke prøvd programmet. Faren er vel at du må vente på registreringskode der også, selvom de sier du får den "normally within a few hours" .
                      Lykke til !
                      Mvh. Olav E.

Comment

• Funnypark
                        • Jul 2008
                        • 176

Hei!

Hvilket foam-materiale benyttes til vinger? Det finnes vel en del nye materialer som har overtatt for polystyren?

Comment

• kapia
                          • May 2005
                          • 1435

heisann, Jeg bruker rosa jackofoam plater, dem er sinsykt harde, er gode å bruke. men litt dyre.
                          Til den store yaken kommer jeg til å bruke vanlig polystyren. altså vanlig isopor (EPS)
                          Den rosa er XPS

No er det første vinge settet klart til et "apogee" 30" DLG, profilen er tegna for hånd etter avlesing i % i profili.

Comment

• flarssen
                            • Jan 2005
                            • 1842

iCharger (http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...alance/Charger) kan brukes til skjæring.
                            Har ikke fått testet dette ennå.
                            Fred Larssen

Comment

• thorodd
                              • Oct 2005
                              • 52

Jeg kjøpte Profili via internett og betalte med PayPal. Så sendte jeg en mail til info@profili2.com med forespørsel om registreringsnøkkel. Jeg fikk prompte svar fra Stefano Duranti. Et par mailer frem og tilbake, og programmet var registrert. Alt i løpet av et par timer på en fredags kveld!

Thorodd

Comment

Working...