Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hansker til vinterflyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by bjeff View Post
    Jeg har testet bla varmeposer og ulike vanter med og uten fingre, samt Graupners "sendervott". Men det var altså de Nille-vantene jeg var interessert i; Illusion og nomore, hvor kjøpte dere dem?
    Kjøpte mine på nille på colloseum.. Den store meny butikken på veien opp mot volvat. Tror jeg kjøpte de to siste parene som hang der, men de har sikkert flere på lager/kan bestilles.

    Men jeg har ikke prøvd disse enda og jeg vet ikke om det er de samme som thinnthinn anbefalte. De virket greie ihvertfall.

    Comment


    • #17
      Kjøpte mine på Bømlo i Hordaland. På stativet hadde de 8-10 par. Eg kjøpte to. Fant bare en størrelse
      Thorbjørn Kirkeleit
      Haugaland Modellflyklubb

      Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

      Comment


      • #18
        Har nå testet disse one-size-fits-nobody handskene, og inntrykket er bladet.

        For det første, eg har ikke store hender, men handskene er små. Veldig små. I tillegg så merker eg, etter fire økter, at slitekvaliteten er noe laber. Dette kommer av både at de er litt små og at stoffet blir fort slitt pga tuppen på stikkene. Men tross alt, de koster jo bare kr 14,90.

        Men sett bort i fra det så er de varme og tar ikke for mye av stikkefølelsen bort. Tipper, med litt overdrivelse, at de maks varer i 20-25 økter. Billig og nyttig morro, men varer nok bare en sesong.

        Er lurer derfor litt på om eg skal hoppe på en slik sendevotte fra Elefun som det ble linket til tidligere. Dog, den er jo ikke uten sine ulemper den heller.
        Thorbjørn Kirkeleit
        Haugaland Modellflyklubb

        Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

        Comment


        • #19
          Originally posted by johanngj View Post
          Mulig dette er litt på siden av hanske-debatten, men jeg har etter en del prøving og feiling med skihansker, forsvarets hansker, og andre ymse gått til innkjøp av en "Raydiowarm" senderpult. Den fåes på Elefun for 500,-. Kanskje en del dyrere enn et par nille-hansker, men jeg synes det gjør en formidabel innsats på vinterstid.

          De er bygget med stive side, og er kledt med fleece inni. Muffene der hendene skal inn er som nederst på en god og tykk college-genser. Den har et plastvindu som gjør det lett å se display etc. Den kommer med gjennomføringer i fronten til både 2,4GHz og 35MHz antenner. Den har justerbar nakkereim med "pute", og et magebelte.

          Pulten åpnes mot piloten, og har en lang og solid borrelås for å legge senderen inni pulten.


          Har følgende positive ting å si:

          Du slipper å venne deg til stikker og brytere på nytt.
          Du har behagelig temperatur inni pulten.
          Du kan legge pulten rett på bakken uten å bekymre deg for snø og gris på senderen.
          Du får teoretisk bedre batteritid grunnet høyere temperatur.
          Du har plass til å legge en liten varme-pose (sånn friluftsliv-ting) inni.



          Det negative er:

          Det kan oppstå litt kondens på "vinduet", men ikke verre enn at du med en liten 10x10cm fille inni pulten kan tørke det vekk før avgang.
          Sendere med ekstra påmonterte standoffs på baksiden blir litt for høye, og stikkene/fingrene kan komme borti vinduet.
          Samme kan skje med ekstra lange stikker.
          Passer muligens ikke så bra med radioer som har moduler og medhørende antenne montert under selve radioen.
          Ja, det er litt gæi. på Hamar flyr vi uten hansker, er ikke som sånne snobbete oslo folk som deg johannes!
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #20
            sitter selv her og vurderer radiowarm sender votte.

            men er litt skeptisk til om den kan komme i vegen når jeg skal fly på hang.
            er avhengig av at det er lett og kjappt og få hendene inni votten.
            MvH Marius Leirdal

            Comment


            • #21
              Tror ikke det skal være så stort problem.
              Du kan ha den helt åpen i bakkant og uten muffene. Jeg bruker den slik og det hjelper skikkelig godt likevel. Når fingrene er vel på plass dekker jo jakke-ermene og magen åpningen likevel.

              Lars.

              Comment


              • #22
                jada, det er kjempegøy å kaste ut 15 lappers modellen på hanget i 15m/s og skulle ta igjen ett 45 graders kast. Synes jeg ser det....
                Jeg har sendermuffe jeg på andre året. Enda ikke brukt den. Kan bare brukes når jeg får noen til å kaste eller flyr noe med hjul på.
                Jo Grini
                http://vimeo.com/jojoen
                http://www.youtube.com/jojoenno
                http://www.jojoen.no/

                Comment


                • #23
                  Originally posted by jj View Post
                  jada, det er kjempegøy å kaste ut 15 lappers modellen på hanget i 15m/s og skulle ta igjen ett 45 graders kast. Synes jeg ser det....
                  Jeg har sendermuffe jeg på andre året. Enda ikke brukt den. Kan bare brukes når jeg får noen til å kaste eller flyr noe med hjul på.

                  mente du at radiowarm ikke egnes til hang flyging der man kaster modellen selv.
                  f3x fly
                  MvH Marius Leirdal

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Margarus View Post
                    mente du at radiowarm ikke egnes til hang flyging der man kaster modellen selv.
                    f3x fly
                    Spiller ingen rolle hva slags fly det er. Om du skal fly hang eller vinsj er det fremdeles en litt for stor risk å ta for de fleste om du skal kaste selv og bruker sendermuffe (ett felles ord for det du kaller radiowarm).
                    Jo Grini
                    http://vimeo.com/jojoen
                    http://www.youtube.com/jojoenno
                    http://www.jojoen.no/

                    Comment


                    • #25
                      jepp. sjønner.
                      kjøper meg og tester nille hanskene til vinterflyging til hang tror jeg..
                      radio warm på stripa
                      MvH Marius Leirdal

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by jj View Post
                        jada, det er kjempegøy å kaste ut 15 lappers modellen på hanget i 15m/s og skulle ta igjen ett 45 graders kast. Synes jeg ser det....
                        Jeg har sendermuffe jeg på andre året. Enda ikke brukt den. Kan bare brukes når jeg får noen til å kaste eller flyr noe med hjul på.

                        Hehe! Så, så. Må ikke ta sånn på vei. Du slipper da å prøve om du ikke vil.

                        Lars.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Larsern View Post
                          Hehe! Så, så. Må ikke ta sånn på vei. Du slipper da å prøve om du ikke vil.

                          Lars.
                          Du skal få være med å fly med muffe og kaste selv...
                          Jo Grini
                          http://vimeo.com/jojoen
                          http://www.youtube.com/jojoenno
                          http://www.jojoen.no/

                          Comment


                          • #28
                            Hehe... har selv en raydiowarm og opplevde at en av de første turene endte i et tre etter få sekunder... og det foran den lokale verdenseliten...

                            Høffelige karer, klarte å holde latteren inne. Jeg hadde nok gått i bakken av latter når en fersking stolt stiller med klubbens stiligste sendermuffe og ikke klarer å få handa inn i åpningen før landingen er et faktum...

                            Heldigvis bare en easyglider som tålte trøkken. Har brukt hansker siden men det er klart at litt øving med sendermuffen nok ville hjelpe.

                            JM


                            Originally posted by jj View Post
                            jada, det er kjempegøy å kaste ut 15 lappers modellen på hanget i 15m/s og skulle ta igjen ett 45 graders kast. Synes jeg ser det....
                            Jeg har sendermuffe jeg på andre året. Enda ikke brukt den. Kan bare brukes når jeg får noen til å kaste eller flyr noe med hjul på.

                            Comment


                            • #29
                              Lol! Det var nok ett bra syn.

                              Siden jeg er venstrehendt blir det jo naturlig for meg, men jeg fatter ikke hvorfor ikke folk kaster med venstra. Da har man jo kontroll over stikka til enhver tid.

                              Skal jeg f.eks kaste stein langt, bruker jeg også høyre, da jeg ikke får noe dreis i kastet med venstre. Men ett modellfly er da kurant og få avgårde. Fordelen med å ha handa på stikka veier jo opp ulempene mange ganger syns nå jeg.

                              Lars.

                              Comment


                              • #30
                                Hahh!

                                Originally posted by jj View Post
                                Du skal få være med å fly med muffe og kaste selv...

                                Bruk Radiowarm'en som mikrofonmuffe.... Passer bra der vil jeg tro...

                                Mvh Einar - ekkel lyd på den videoen dere... tiiihiiih....

                                Comment

                                Working...
                                X